۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۳۱-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۸۹۵۵
انتشار: ۰۷:۵۰ - ۳۱-۰۶-۱۴۰۳

صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نماد نابود کردن دشمنان! (+تصاویر)

صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نماد نابود کردن دشمنان! (+تصاویر)
این جفت صندل توت ‌عنخ‌ آمون از چرم ساخته شده و روی کفه آن تصویری از دشمنان مصر دیده می شود.

عصر ایران - پادشاه توت عنخ آمون زمانی که صندل های خود را می پوشید، به طور نمادین دشمنان خود را زیر پا می گذاشت. در تصویر زیر صندلی منحصر به فرد متعلق به توت عنخ آمون دیده می شود که در قسمت های بالا و پایین با کمان هایی مزین شده اند.  

صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نمادی از قدرت و پیروزی بر دشمنان مصر

این جفت صندل از چرم ساخته شده و روی کفه آن تصویری از دشمنان مصر دیده می شود. چهار چهره انسانی همسایگان آسیایی و آفریقایی را به تصویر می کشند که دشمنان سنتی مصر بودند. این اسرای دشمن روی زمین دراز کشیده و دست های آنها از پشت بسته شده است.

حداقل 80 نمونه صندل در مقبره تقریبا سالم توت عنخ آمون کشف شد که برای همراهی او در زندگی پس از مرگ بودند. برخی از صندل های کشف شده در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند، در شرایطی که از برخی دیگر چیز زیادی باقی نمانده بود. بهترین آن ها صندل های طلایی بود که روی پای مومیایی پادشاه توت عنخ آمون کشف شد.

صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نمادی از قدرت و پیروزی بر دشمنان مصر

توت عنخ آمون پاپوش های مختلفی در اختیار داشت. رایج ترین آنها صندل های پاپیروسی بود که احتمالا برای استفاده روزانه کاربرد داشت.

در مقابل، صندل های طلایی احتمالا هرگز در زمان حیات پوشیده نشدند و برای زندگی پس از مرگ وی در نظر گرفته شده بودند.

صندل های چرمی از جمله جالب توجه ترین نمونه ها بودند که روی کفه آن ها تصاویری از اسرای دشمن نقش بسته بود، از این رو، توت عنخ آمون هر کجا قدم می زد به نوعی روی دشمنان سنتی مصر پا می گذاشت.

صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نمادی از قدرت و پیروزی بر دشمنان مصر

برچسب ها: توت عنخ آمون ، مصر ، صندل
ارسال به دوستان
۵ اپلیکیشن برای بهبود تمرکز؛ دیگر کارهایتان را به‌تعویق نیندازید خط و نشان نیروهای مسلح ایران برای اسرائیل : ۲۱ موشک بالستیک به نمایش درآمد رشد نهال‌های در سایه با آینه‌کاری کف جنگل! دیدنی های امروز؛ از آغاز عرضه جهانی آیفون 16 تا تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی محسن رضایی : ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان ، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند / بار دیگر جنگ حق علیه باطل در پیش است روز جهانی صلح؛ مجالی برای درنگ بر ۶ مفهوم آن/ صلح با خویشتن یا در مقابل سلاح؟ پیام عراقچی به سیدحسن نصرالله در پی شهادت ابراهیم عقیل ویزیت مجازی با پزشک در اندازه واقعی! نماینده ادوار مجلس : دولت می‌تواند راه دخالت نمایندگان در انتصاب دولت را ببندد وضعیت جاده ها در آخرین روز از سفر‌های تابستانی / کدام جاده‌ها امروز یک‌طرفه می‌شوند؟ رگبار باران در ۵ استان کشور زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟( +عکس) دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب ۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳» ۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس)