۰۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۹۹۹۵۷۶
انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۲-۰۷-۱۴۰۳

دستورات رئیس قوه قضائیه در ارتباط با حادثه معدن طبس

دستورات رئیس قوه قضائیه در ارتباط با حادثه معدن طبس
رئیس قوه قضاییه با اشاره به حادثه معدن طبس گفت: «در همان نخستین دقایق پس از وقوع حادثه، مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای تسریع در روند امدادرسانی و یافتن مفقودین، ورود جدی داشته‌اند؛ این امر مطلوب است، اما کافی نیست؛ مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط باید آسیب‌شناسی دقیقی به عمل آورند که دیگر شاهد تکرار این قبیل حوادث ناگوار نباشیم.»
رئیس قوه قضاییه درباره حادثه معدن طبس گفت: نظام مهندسی معدن چکار کرده است؟ مسئولین ذیربط باید سوال کنند و اگر قصور و تقصیری هست رسیدگی شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲ مهر) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن اشاره به حادثه تلخ و ناگوار انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس و جان باختن و مجروح شدن تعدادی از معدنکاران شریف و زحمتکش، اظهار کرد: در ابتدا بر خود واجب می‌دانم که به خانواده جانباختگان حادثه تلخ معدن زغال‌سنگ طبس تسلیت بگویم و برای مجروحان این حادثه، طلب شفای عاجل از درگاه خداوند داشته باشم.
 
به گزارش قوه قضاییه، اژه ای افزود: در همان نخستین دقایق و ساعات پس از وقوع حادثه در این معدن، مسئولان و دستگاه‌های ذیربط برای تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و یافتن مفقودین، ورود جدی داشته‌اند؛ این امر مطلوب است، اما کافی نیست؛ مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باید آسیب‌شناسی دقیقی به عمل آورند که دیگر شاهد تکرار این قبیل حوادث ناگوار نباشیم. بعضاً در وقوع این حوادث تلخ، سهل‌انگاری‌ها نقش دارند و بواسطه عدم لحاظ تدابیر ایمنی و سهل‌انگاری‌هایی، جان چند فرد زحمتکش که در اعماق زمین در شرایط سخت، مشغول کار و تلاش هستند گرفته می‌شود.
 
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در حادثه تلخ به وقوع پیوسته در معدن زغال‌سنگ طبس، نظام مهندسی معدن، مسئولیت دارد و باید به دقت بررسی و رسیدگی شود که آیا این بخش، وظایف و مسئولیت‌های خود را در حوزه اطمینان از رعایت اصول ایمنی در معدن زغال سنگ طبس، به درستی انجام داده است یا خیر؟ قطعاً چنانچه قصور یا تقصیری در این عرصه به وقوع پیوسته باشد، با جدیت رسیدگی و برخورد خواهد شد.
 
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مسئولان ذیربط قضایی در استان خراسان جنوبی و در مرکز، با جدیت مشغول بررسی موضوع هستند و چنانچه هر بخشی اعم از مدیریت معدن زغال‌سنگ طبس و یا نظام مهندسی معدن، مرتکب قصور یا تقصیر شده باشند، رسیدگی‌ها و برخورد‌های مقتضی به عمل خواهد آمد.
 
رئیس عدلیه تاکید کرد: علاوه بر رسیدگی به موضوع و برخورد با عوامل و عناصر قصور‌ها یا تقصیر‌های احتمالی منجر به حادثه تلخ معدن زغال‌سنگ طبس، آنچه در این قضیه مهم است، آن است که به گونه‌ای آسیب‌شناسی و تمهید و تدبیر شود که از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری شود.
برچسب ها: قوه قضائیه ، طبس ، معدن
ارسال به دوستان
تقویت دیپلماسی آب در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست آیت الله سیستانی هجوم رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد هالند به باشگاه صدتایی‌ها پیوست: رکوردی که تنها رونالدو به آن رسیده بود قوه قضاییه: شرط داوری به قراردادها اضافه می‌شود وزیر کشور لبنان : وضعیت حساس است دادستان کل کشور: ساماندهی مقوله ممنوع الخروجی‌ در حال انجام است محسن رضایی : به نتانیاهو سیلی محکمی می‌زنیم وزیر آموزش و پرورش: برنامه درسی مدرسه ناکارآمد و استعدادکش است شروین حاجی پور : عفو شدم ؛ پرونده‌ام کاملا مختومه شد حمید لولایی بازیگر: من هم جای رضا عطاران بودم سینما را ترجیح می دادم تاکسیرانی تهران: تمدید مهلت ثبت نام خودروهای سرویس مدارس جزئیاتی جدید درباره حادثه معدن امشب در تلویزیون جریمه بیش از ۴ میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا در خرم‌آباد یک گمرک دیگر به فهرست گمرکات تخصصی ترخیص خودرو اضافه شد عراقچی : با بلینکن دیدار نمی‌کنم/ در دام جریانات ضدروسی نمی‌افتیم