۰۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۹۹۹۷۶۵
انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۳-۰۷-۱۴۰۳

فرانسه : شورای امنیت در خصوص لبنان جلسه اضطراری تشکیل دهد

فرانسه : شورای امنیت در خصوص لبنان جلسه اضطراری تشکیل دهد
وزیر خارجه فرانسه خواهان توقف هرچه سریعتر حملات طرفین خط آبی در مرزها میان لبنان و اراضی اشغالی شد. ژان نوئل بارو، گفت که شورای امنیت در خصوص اوضاع لبنان باید جلسه اضطراری برگزار کند.
ژان نوئل بارو، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش خواهان برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت در خصوص اوضاع لبنان شده است.
 
به گزارش شفقنا از آرتی عربی، وزیر خارجه فرانسه عنوان داشت: فرانسه بار دیگر طرف‌ها و حامیانشان را به توقف تشدید تنش و اجتناب از یک نزاع منطقه‌ای که می‌تواند برای همگان و ابتدا برای ساکنان غیرنظامی ویرانگر باشد، فرا می‌خواند. به همین دلیل من به برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت پیرامون لبنان در این هفته فراخواندم.
 
وی افزود در شرایطی که حملات اسرائیل به کشته شدن صدها غیرنظامی از جمله ده‌ها کودک انجامیده است، او به مردم لبنان فکر می‌کند.
 
وزیر خارجه فرانسه خواهان توقف هرچه سریعتر حملات طرفین خط آبی در مرزها میان لبنان و اراضی اشغالی شد.
 
پیشتر وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در نتیجه حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی ۴۹۲ لبنانی به شهادت رسیده و ۱۶۴۵ نفر هم زخمی شدند.
 
وزارت بهداشت لبنان تصریح کرد در میان ۴۹۲ شهید، ۳۵ کودک و ۵۸ زن قرار دارند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.
 
حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.
 
حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.
 
در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «طی چند ساعت گذشته به بیش از ۱۱۰۰ هدف در لبنان حمله کردیم.»
 
به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «جنگنده‌های ما طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵۰ عملیات تهاجمی در لبنان انجام دادند.»
ارسال به دوستان