۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۹۹۹۹۹۳
انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۳-۰۷-۱۴۰۳

سانحه برای یک کشتی آمریکایی در غرب آسیا/ احتمال ارتباط با عملیات‌های یمن

سانحه برای یک کشتی آمریکایی در غرب آسیا/ احتمال ارتباط با عملیات‌های یمن
رسانه‌های آمریکایی از وقوع سانحه برای یک کشتی سوخت‌رسان نیروی دریایی این کشور در غرب آسیا خبر دادند.

رسانه‌های آمریکایی از وقوع سانحه برای یک کشتی آمریکایی در غرب‌ آسیا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند که یک کشتی نیروی دریایی آمریکا که در غرب‌ آسیا فعالیت می‌کرد، در حادثه‌ای که در دست بررسی است، آسیب دیده است.

طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کشتی آسیب دیده یک سوخت‌رسان به ناوگروه هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» به اسم «بیگ هورن یو اس ان اس (USNS Big Horn)» نام دارد.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که این کشتی سوخت‌رسان پس از سوخت‌رسانی به ناوگروه یو اس اس آبراهام لینکلن دچار سانحه شده است.

یک مقام نیروی دریایی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، گفت که این کشتی در غرب آسیا دچار سانحه شده، اما او از توضیح بیشتر در مورد مکان و یا جزئیات سانحه خودداری کرد.

تصویری که ارتش ایالات متحده در تاریخ پنج سپتامبر منتشر کرد، ملوانان روی لینکلن را نشان می‌داد که در حال دریافت تدارکات از بیگ هورن بودند؛ درحالی که عکس دیگری در ۱۱ سپتامبر، بیگ هورن را در کنار لینکلن نشان می داد.

ناو هواپیمابر لینکلن در حال گشت زنی در دریای عرب است.

به گفته مقام آمریکایی، خدمه بیگ هورن سالم هستند و هیچ نشانه‌ای از نشت نفت از کشتی وجود ندارد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که کشتی توسط یدک‌کش‌های خصوصی پشتیبانی می‌شود و ارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد.

شایعات در مورد وضعیت بیگ هورن از اوایل سه‌شنبه پس از انتشار تصاویری در تارنمای «gCaptain» که حمل‌ونقل‌های دریایی را ردیابی می‌کند شروع شد. طبق تصاویر منتشر شده از سوی این تارنما، کشتی‌های متعددی در کنار بیگ هورن حضور داشتند.

این وب سایت همچنین گزارش کرد که بیگ هورن «در سواحل عمان به گل نشسته.»

اگرچه لینکلن از یک راکتور هسته‌ای نیرو می‌گیرد، گروه ضربتی آن کشتی‌هایی دارد که با سوخت فسیلی کار می‌کنند و سوخت آن‌ها باید در دریا تأمین شود. هواپیماهای مستقر بر لینکلن نیز به سوخت جت نیاز دارند. بیگ هورن و سایر کشتی‌های مشابه آن نیز تدارکات دیگری را فراهم می‌کنند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس سوخت‌رسان‌هایی مانند بیگ هورن معمولاً حدود ۸۰ غیرنظامی و ۵ پرسنل نظامی در کشتی دارند.

هنوز مشخص نیست که آیا کشتی های تدارکاتی دیگری مانند بیگ هورن بلافاصله در خاورمیانه موجود است یا خیر. نظرسنجی آسوشیتدپرس از تصاویر نظامی منتشر شده عمومی از کشتی‌های مشابهی که توسط فرماندهی سیلیفت نظامی نیروی دریایی ایالات متحده اداره می‌شود، نشان داد که در ماه‌های اخیر هیچ‌کدام در خاورمیانه وجود نداشته است. فرماندهی نیروی دریایی آمریکا از اظهار نظر خودداری کرد.

گزارش‌ها درباره صدمه دیدن این کشتی آمریکایی درحالی است که از شروع جنگ غزه و در پی جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه که به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی انجامیده است، نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم فلسطین، ده‌ها عملیات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و حامیان آن انجام داده است.

از طرفی، یمن با حمایت خود تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

ارسال به دوستان
پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل: ما خواهان صلح برای همه هستیم و با هیچکس سر جنگ و دعوا نداریم بدهی آلمان دوباره اوج گرفت؛ افزایش چشمگیر بدهی در سه ماهه دوم عراقچی: حزب‌الله قابلیت نابودی پایگاه‌های اسرائیل را دارد توده سنگ سخت، مانع از اتمام سریع عملیات نجات معدنچیان شد/ امید به پایان عملیات تا بامداد درخواست ایران برای آزادی آخرین حاجی بازداشتی در عربستان کاخ سفید: برنامه‌ای برای دیدار بایدن و نتانیاهو در نیویورک وجود ندارد نتانیاهو سرانجام به نیویورک سفر می‌کند محرومیت قطعی مهرداد محمدی از دربی 104؛ ناظر بازی تأیید کرد چرخش مدیریتی در شهرداری تهران؛ شهرداران مناطق دستخوش تغییر شدند ترامپ: جهان در آستانه جنگ جهانی سوم است و کاخ سفید سردرگم است قاتل ایران‌خودرو قرار است معاون وزیر صمت شود؟! بلیت‌های دربی در بازار سیاه میلیونی شد؛ ۸ هزار بلیط در یک ساعت فروخته شد امیرقطر:عدم دخالت برای توقف تجاوز اسرائیل رسوایی بزرگ است/جنگ با لبنان و غزه را متوقف کنید تعداد همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک نه ۱۲ نفر است، نه ۱۸۴ نفر! نماینده اسرائیل در سازمان ملل: «از ایده های آرام کردن درگیری در لبنان استقبال می کنیم/ به دنبال تهاجم زمینی در هیچ کجا نیستیم»