۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۲۳۳
انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۴-۰۷-۱۴۰۳

آمریکا : روسیه در دورزدن تحریم‌ها به ایران کمک می‌کند

آمریکا : روسیه در دورزدن تحریم‌ها به ایران کمک می‌کند
اظهارت وزیر خارجه آمریکا در خصوص روابط روسیه با ایران و کره شمالی و چین در شرایطی مطرح شده است که گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که واشنگن صدها میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه تخصیص داده است.
وزیر خارجه آمریکا در جریان نشستی در شورای امنیت از همکاری ایران و کره شمالی و چین با روسیه ابراز نگرانی کرد.
 
به گزارش فارس؛ وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن روز گذشته در جریان سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اوضاع اوکراین خواستار توقف همکاری نظامی ایران، کره شمالی و چین با روسیه شد.
 
وبگاه «UKINFORM» گزارش کرد، بلینکن با ابراز نگرانی در خصوص همکاری نظامی روسیه با کشورهای ایران، چین و کره شمالی گفت «دو گام فوری و مرتبط وجود دارد که باید برداریم. اول این‌که باید به همکاری رو به رشد روسیه با کره شمالی و ایران رسیدگی کنیم».
 
وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای پیشین مقام‌های غربی را درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه و همچنین ساخت کارخانه تولید پهپاد در روسیه تکرار کرد و گفت که کره شمالی هم محموله‌های زیادی از تسلیحات و مهمات از جمله لانچرهای موشک و میلیون‌ها گلوله توپخانه‌ای به روسیه عرضه کرده است.
 
اظهارت وزیر خارجه آمریکا در خصوص روابط روسیه با ایران و کره شمالی و چین در شرایطی مطرح شده است که گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که واشنگن صدها میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه تخصیص داده است.
 
 وزیر خارجه آمریکا ادامه داد «اقدامات ایران، کره شمالی و روسیه، در تناقض با چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است».
 
بلینکن سپس مدعی شد که روابط روسیه با ایران، چین و کره شمالی یک «جاده یک طرفه» نیست و کره شمالی و ایران نیز برای دور زدن تحریم‌ها و بی‌ثبات کردن منطقه از روسیه کمک می‌گیرند.
 
وی در این خصوص گفت «کره شمالی و ایران تنها کسانی نیستند که به روسیه کمک می کنند. چین نیز یکی دیگر از اعضای دائمی این شورا (شورای امنیت)، تامین کننده برتر ماشین آلات، میکروالکترونیک و سایر مواردی است که روسیه برای بازسازی، ذخیره سازی مجدد، تقویت ماشین جنگی خود و حفظ تجاوزات وحشیانه خود از آنها استفاده می‌کند».
 
بلینکن در ادامه با اشاره به این‌که روسیه «مهاجم و اوکراین قربانی است» گفت «اوکراین برای بقا می‌جنگد. اگر کشورها حمایت از روسیه را متوقف کنند، حمله پوتین به زودی به پایان می‌رسد و اگر حمایت از اوکراین را متوقف کنند، اوکراین به زودی به پایان خواهد رسید».
 
بلینکن در ادامه در خصوص گام بعدی یا دوم که در بالا به آن اشاره شد، گفت «گام دومی که اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌توانند بردارند، حمایت از طرح اوکراین برای رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار است».
 
بلینکن مدعی شد که «سریع‌ترین راه برای تقویت صلح آسان است: " جلوی کسانی را بگیرید که تجاوزات پوتین را تقویت می‌کنند و خواستار صلح عادلانه ای شوید که اصول منشور سازمان ملل را حفظ می‌کند».
برچسب ها: آمریکا ، روسیه
ارسال به دوستان
وزیر خارجه آمریکا، ایران به عامل بی ثباتی در منطقه متهم کرد بیرانوند دوباره تاریخ‌ساز شد؛ دومین رکورد گینس به نام دروازه‌بان ایرانی (+عکس) گزارش زنده دربی 104 | استقلال 0-0 پرسپولیس ؛ دقیقه 42 تغییر رییس سازمان هواپیمایی کشوری/ محمدی بخش برکنار شد ناپدید شدن ناگهانی فاطمه کشاورز، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در اسپانیا اسرائیل: برای همه احتمالات از جمله عملیات زمینی در لبنان، آماده‌ می‌شویم لغو ویزای آمریکا برای سفر شهروندان قطر شزنی به بارسلونا نزدیک شد؛ دروازه‌بان سابق یووه به پیشنهاد آبی‌اناری‌ها پاسخ مثبت داد دیدار ولیعهد کویت با پزشکیان 17 مصدوم در پی آتش‌سوزی در بازار قدیم قشم 17 مصدوم در پی آتش‌سوزی در بازار قدیم قشم پرچم ایران در بلندای مسابقات جهانی پرورش اندام؛ کسب بیش از 40 مدال جاده چالوس - کرج مسدود شد شوک بزرگ در جام جهانی فوتسال؛ حذف اسپانیای قدرتمند مقابل ونزوئلا ترکیب‌های رسمی دربی 104 مشخص شد؛ غایبان بزرگ در حساس‌ترین جدال