۰۶ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۶-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۰۵۷۳
انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۶-۰۷-۱۴۰۳

درخواست بهزیستی از دولت برای افزایش یارانه مشاوره و گسترش بیمه خدمات سلامت روان

درخواست بهزیستی از دولت برای افزایش یارانه مشاوره و گسترش بیمه خدمات سلامت روان
افزایش امکانات و الزامات موردنیاز برای توسعه خطوط صدای مشاوره ۱۴۸۰ و رفع مشکل افزایش نیروهای تخصصی این خط که خدمات رایگان و تخصصی مشاوره را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و در تمامی روزهای هفته (حتی ایام تعطیل) ارائه می‌دهند از دیگر خواسته‌های ما از دولت جدید است.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر ضرورت گسترش خدمات مشاوره و روانشناسی در کشور، از دولت چهاردهم خواست تا به صورت جدی به این موضوع بپردازد و بیمه خدمات مشاوره و سلامت روان را برای آحاد جامعه، جاری و ساری کند.
 
معصومه توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، از جمله مهمترین موانع دسترسی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد به خدمات سلامت روان را مشکلات اقتصادی دانست و در این زمینه اظهار کرد: گسترش بیمه خدمات مشاوره و افزایش اعتبار یارانه مشاوره می‌تواند در این زمینه راهکار موثری باشد.
 
وی ادامه داد: افزایش امکانات و الزامات موردنیاز برای توسعه خطوط صدای مشاوره ۱۴۸۰ و رفع مشکل افزایش نیروهای تخصصی این خط که خدمات رایگان و تخصصی مشاوره را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و در تمامی روزهای هفته (حتی ایام تعطیل) ارائه می‌دهند از دیگر خواسته‌های ما از دولت جدید است.
 
بدیهی است که این اقدامات به افزایش کمیت و کیفیت خدمات مذکور می‌انجامد. علاوه بر موارد فوق، ایجاد مرجعیت واحد در صدور مجوز و نظارت بر مراکز مشاوره غیردولتی می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات موثر باشد که این امر نیازمند توجه ویژه در دولت چهاردهم است.
 
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همین راستا، با توجه به اهمیت اقدامات سطح یک پیشگیری در کاهش شیوع و بروز اختلالات و آسیب‌های روانی اجتماعی و ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: تخصیص اعتبار ویژه به منظور اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه سطح یک، جلوگیری از موازی‌کاری‌های بین دستگاهی که باعث هدررفت منابع می‌شود و همچنین توجه به سوابق فعالیتی و ظرفیت تخصصی دستگاه‌های مجری این برنامه‌ها در تعیین وظایف، تکالیف و ماموریت‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار حیاتی و موثر باشد.

 

ارسال به دوستان
هشدار قرمز؛ احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران علم الهدی : سلاح تا زمان نابودی اسرائیل در دست ماست/ مرگ اسرائیل هر روز نزدیک‌تر می‌شود شاهنامه را نمی توان و نباید به گیشه فروکاست انتصاب نخست‌ وزیر جدید ژاپن آیا عسل فاسد می‌شود؟/ عسل را با چای بخوریم یا نه؟ اوشین در ۷۰ سالگی همچنان زیبا (+عکس) اسرائیل باید ملزم به پیوستن به ان‌پی‌تی شود تازه‌ترین آمار فروش سینما ؛ پرفروش‌ترین فیلم‌ها در هفته گذشته طوفان سهمگین هلن به آمریکا رسید/ ۵۵ میلیون نفر در ایالات متحده هشدار گرفتند رئیس جمهور به قطر می‌رود گزارش میدانی از معدن طبس بعد از انفجار و 49 کشته / خانواده کشته شدگان: حتی پول حمل جنازه را هم خودمان باید بدهیم. از 15 تا 20 میلیون دادیم جزئیات جدید سی‌ان‌ان درباره انفجار پیجرها در لبنان/ «ماده منفجره به باتری لیتیومی پیجر دوخته‌شده بود» تصاویر هوایی نفس‌گیر از زیبایی پیچیده سیاره زمین (+عکس) ترامپ اگر هم ببازد، ترامپیسم یا پوپولیسمِ راست باقی است/ آلمان گواهی می‌دهد درخواست بهزیستی از دولت برای افزایش یارانه مشاوره و گسترش بیمه خدمات سلامت روان