۱۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۱۸۷۹
انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۳-۰۷-۱۴۰۳

زیر آبروک گلو سفید؛ پرنده غواص با لباس ضدآبی که خداوند برایش ساخته! (+فیلم و عکس)

زیر آبروک گلو سفید؛ پرنده غواص با لباس ضدآبی که خداوند برایش ساخته! (+فیلم و عکس)
زیر آبروک گلو سفید دارای ویژگی‌ های خاصی از جمله پرهای ضد آب و پاهای پره‌ دار برای سبک زندگی آبی خود است.

عصر ایران - زیر آبروک گلو سفید (که به آن زیر آبروک اروپایی یا به سادگی زیر آبروک نیز می‌ گویند) پرنده‌ ای جذاب است که خود را با زندگی در کنار رودخانه‌ ها و نهرهای آب وفق داده است. رفتار و زیستگاه منحصر به فرد این پرنده، آن را به یک موجود جذاب برای مشاهده تبدیل کرده است.

ویژگی‌های کلیدی

زیستگاه: در اروپا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و شبه قاره هند یافت می ‌شود.

ظاهر: بدنی جمع و جور با دمی کوتاه. پرها به طور معمول سیاه و قهوه ای رنگ که در قسمت گلو و سینه سفید هستند.

رفتار: به خاطر حرکت ‌های جهشی روی سنگ ‌ها و توانایی غواصی زیر آب برای جستجوی غذا شناخته شده است.

رژیم غذایی: از حشرات آبزی، لارو و ماهی ‌های کوچک تغذیه می ‌کند.

زیر آبروک گلو سفید؛ اعجوبه عاشق آب

چرا زیر آبروک گلو سفید منحصر به فرد است؟

سازگاری ‌های آبی: زیر آبروک گلو سفید دارای ویژگی‌ های خاصی از جمله پرهای ضد آب و پاهای قدرتمند برای سبک زندگی آبی خود است.  

توانایی غواصی: این پرنده می‌تواند برای یافتن غذا تا حدود 30 ثانیه زیر آب غواصی کند و از بال‌های خود برای حرکت استفاده می ‌کند.

محل آشیانه: زیر آبروک گلو سفید آشیانه‌ خود را در مکان ‌های دارای سرپناه نزدیک به آب، اغلب در شکاف‌ ها، زیر پل ها و حتی برآمدگی های پشت آبشارها می‌سازد.

زیر آبروک گلو سفید؛ اعجوبه عاشق آب

توانایی خارق‌العاده غواصی زیر آبروک گلو سفید برای زندگی در رودخانه ‌ها و نهرها با جریان آب سریع، نتیجه ترکیبی از سازگاری‌ های فیزیکی و رفتاری است:

پرهای ضد آب: پرهای این پرنده با روغنی طبیعی پوشیده شده است که آب را دفع می‌کند و حتی پس از غواصی، پرنده خشک می‌ماند.

چنگال‌های قوی: چنگال‌های تیز این پرنده، چسبندگی بسیار خوبی روی سطوح مرطوب فراهم می‌کنند و به آن اجازه می‌دهد در جریان‌های قوی نیز زیر آب شنا کنند.

زیر آبروک گلو سفید؛ اعجوبه عاشق آب

زیر آبروک گلو سفید؛ اعجوبه عاشق آب

زیر آبروک گلو سفید؛ اعجوبه عاشق آب

زیر آبروک گلو سفید؛ اعجوبه عاشق آب

زیر آبروک گلو سفید؛ اعجوبه عاشق آب

ارسال به دوستان
سید احمد خاتمی: باز کردن جبهه جدید در ایران برای رژیم صهیونیستی سنگین تمام می شود/ شهرک های موشکی ایران آماده عملیات است  طالبان: داعش هیچ پایگاهی در افغانستان ندارد عارف : پاسخ آتی ایران به رژیم صهیونیستی ویرانگر خواهد بود محمود فکری تا اطلاع ثانوی محروم شد بایدن: اگر جای اسرائیل بودم، به گزینه‌های دیگری جز حمله به تاسیسات نفتی ایران فکر می‌کردم / تل آویو هنوز در مورد چگونگی پاسخ به تهران تصمیم نگرفته است اوباما به کارزار انتخاباتی هریس پیوست سفیر ایران در عراق: سستی خانه عنکبوت رژیم صهیونیستی واقعیت یافته است انگلیس حاکمیت بر 67 جزیره را واگذار کرد / اجاره 99 ساله پایگاه نظامی امریکا صدرنشینی شکننده ملوان و سقوط استقلال شنیده شدن صدای انفجار در غرب سوریه نیویورک تایمز: درگیری‌ها بین ایران و اسرائیل بازهم گسترش می‌یابد؟ / مقامات امریکایی معتقدند می‌توانند نتانیاهو را متقاعد کنند که جرقه جنگی گسترده را نزند فایننشال تایمز: چرا بمب های سنگرشکن اسرائیل از پس تاسیسات اتمی فردو و نطنز بر نمی آید؟  انسجام ملی و قدرت نمادین جمعهٔ نصر را محافظت و‌ تقویت کنید تحلیل خطبه های رهبر انقلاب: جنگ می شود یا نه؟! وزیر دفاع پاکستان خطاب به رژیم صهیونیستی: قادر به رویارویی نظامی با ما نیستید