۱۶ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۶-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۳۲۵۶
انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۶-۰۷-۱۴۰۳
سندیکای شیمیدانان لبنانی:

اسرائیل از بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده در بیروت استفاده کرد

اسرائیل از بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده در بیروت استفاده کرد
وقتی بمب‌های دارای اورانیوم منفجر می‌شوند رنگ‌های نارنجی تا زرد دیده می‌شود. شراره‌های اورانیوم هم به رنگ نقره‌ای از آن ساطع می‌شود.
شیمی‌دانان لبنانی از جنایت هولناکی خبر دادند که صهیونیستها در جریان بمباران ضاحیه بیروت مرتکب شده‌اند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رای الیوم، بمباران وحشیانه مناطق از جنوب لبنان به ویژه ضاحیه بیروت در حالی ادامه دارد که شیمیدانان لبنانی روایتی تلخ از استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوعه در حمله به ضاحیه بیان کردند.
 
اتحادیه شیمیدانان لبنانی بیانیه هشدار آمیزی درباره استنشاق گرد و غبار ناشی از بمباران ضاحیه جنوب بیروت و دیگر مناطق لبنان منتشر کردند.
 
در بیانیه شیمیدانان لبنانی آمده است که حجم تخریب و نفوذ به ساختمانها و دهها متری زیر زمین نمایانگر به کارگیری بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده(Depleted Uranium) است که توان نفوذ و رخنه گسترده دارد و استفاده از این تسلیحات ممنوعه بین المللی و به ویژه در بیروت پرجمعیت به ویرانی شدید منجر می شود و غبار ناشی از این حملات نیز باعث بیماری های زیادی به ویژه هنگام استنشاق آن می شود.
 
سندیکای شیمیدانان لبنانی از مردم خواستند که به مناطقی که در معرض این حملات می شوند تا شعاع دو کیلومتری نزدیک نشوند و افرادی هم که مجبور به نزدیک شدن به این منطقه هستند لباس مخصوص ضد غبار و ماسک های ویژه مواد شیمیایی بزنند.
 
شیمیدانان لبنانی : اسرائیل از بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده
 
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته در هفت نوبت ساختمان‌های مسکونی و جایگاه‌های سوخت در منطقه «السان تیریز» و «المیکانیک» در محله الحدث بیروت را بمباران کردند.
 
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش همچنین، منطقه «الحدث» در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش از این حمله‌ها به ساکنان منطقه الحدث و دیگر مناطق جنوب بیروت هشدار داده و خواستار خروج ساکنان از این مناطق شده بود.
 
از دوم مهرماه تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی مناطق جنوب پایتخت لبنان را بارها بمباران کرده است. این بمباران‌ها صدها شهید و زخمی برجای گذاشته و شمار زیادی از این مناطق آواره شده‌اند.
 
منابع خبری هم گزارش داده بودند که رنگ‌هایی که از برخی انفجارهای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان ساطع می‌شود و بین نارنجی و زرد هستند، نشان دهنده انفجار بمب‌های عادی نیستند بلکه بمب‌هایی هستند که مقدار زیادی اورانیوم با غنای کم در آنها وجود دارد. انفجار این بمب‌ها پیامدهای زیادی دارند. اسرائیل از یک سال قبل از این نوع بمب در غزه استفاده کرده و از چند ماه پیش هم آن‌ها را بر سر مردم لبنان می‌ریزد. این‌ها بمب‌های ام کا ۸۴ (mk-۸۴) هستند که ۲ هزار پوند یا ۹۰۷ کیلوگرم وزن دارند.
 
«رابرت جیمز بارسونس»، روزنامه نگار متخصص در امور سلاح در خاورمیانه در این باره گفت: وقتی بمب‌های دارای اورانیوم منفجر می‌شوند رنگ‌های نارنجی تا زرد دیده می‌شود. شراره‌های اورانیوم هم به رنگ نقره‌ای از آن ساطع می‌شود. پس از آن به صورت ابری سیاه بالا می‌رود و چند ثانیه بعد شراره‌ها که با هوا ترکیب شده اند به زمین باز می‌گردند.
ارسال به دوستان
گردشگری شهرداری تهران: برگزاری تورهای محلی رایگان گردشگری در پایتخت درباره مسمومیت عصبی بعد از بوتاکس چه می‌دانید؟ بازی‌های وحشتناک ذهن منفعت‌طلب ۶ اشتباهی که هنگام جوش زدن مرتکب می‌شوید تاثیرات شگفت آور نمک بر کاهش وزن پیام حماس به مناسبت سالگرد هفتم اکتبر: از مردمان آزاده می‌خواهیم در نبرد طوفان الاقصی شرکت کنند ۳ یافته جدید و مهم درباره مغز انسان انقلاب در دنیای ساعت‌سازی: ThinKing روس، نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان (+فیلم و عکس) هشدار جدی فرمانده کل ارتش به اسرائیل : تاوان سنگینی خواهید داد کیانو ریوز از ماتریکس تا پیست مسابقه؛ حضور غافلگیرکننده در مسابقات اتومبیل‌رانی‌ (+عکس) این میهمانان ویژه روسی برای زمستان گذرانی به شمال ایران می‌آیند شهروندان تهران افراد بی خانمان را معرفی کنند تصادف در هرمزگان / 3 عضو خانواده در پژو گیر افتادند ؛ در آتش سوختند و کشته شدند ثبت نام آزمون قضاوت سال ۱۴۰۳ آغاز شد فراری آنجلینا جولی برای فروش / یک ماشین کمیاب و خاص (+عکس)