۱۸ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۸-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۰۰۵
انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۸-۰۷-۱۴۰۳

وزارت بهداشت غزه : جان ده‌ها بیمار در بیمارستان‌های شمال غزه در معرض خطر قرار دارد

وزارت بهداشت غزه : جان ده‌ها بیمار در بیمارستان‌های شمال غزه در معرض خطر قرار دارد
از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.
مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که جان ده‌ها بیمار در بیمارستان‌های شمال غزه به دلیل محاصره اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی در معرض خطر قرار دارد.
 
به گزارش ایسنا، منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد که اشغالگران صدها بیمار و کارکنان بخش بهداشت و درمان را در بیمارستان‌های شمال نوار غزه محاصره کرده‌اند.
 
وی در ادامه افزود، جان ده‌ها بیمار در بیمارستان‌های شمال غزه به دلیل محاصره اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی در معرض خطر قرار دارد.
 
مدیرکل وزارت بهداشت غزه همچنین تصریح کرد، اشغالگران از اداره بیمارستان‌ها بدون ارائه هیچ دلیلی خواسته‌اند تا بیمارستان‌ها را تخلیه کنند.
 
وی در ادامه اظهار کرد، هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شمال نوار غزه توسط اشغالگران با هدف کوچاندن اجباری فلسطینیان انجام می‌شود. اشغالگران صهیونیست همچنین مانع ورود آمبولانس‌ها و دسترسی آنها به شهدا و مجروحان می‌شود.‌
 
پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۲ هزار و ۱۰ شهید و ۹۷ هزار و ۷۲۰ زخمی رسیده است.
 
از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.
 
در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، هزاران فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.
 
از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تُن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.
 
رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.
 
با گذشت ۳۶۹ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.
برچسب ها: جنگ غزه ، شهدای غزه
ارسال به دوستان
سخنگوی دولت: دکترین هسته‌ای ایران تغییر نمی‌کند ۳۹ نماینده مجلس خواستار تغییر دکترین نظام در ساخت سلاح هسته ای شدند ظرف‌شویی مرگبار! مصدومیت عجیب مدافع سابق منچستریونایتد در آشپزخانه واکنش دولت عراق به تهدید اسرائیل علیه آیت‌الله سیستانی عباس عبدی: آموزش کشور در وضعیت اورژانسی است؛ فرزندان مسئولان در مدارس غیرانتفاعی درس می‌خوانند رفیق عمر استاد شجریان: در مقابل آقای شجریان دل و جرأت می‌خواست کسی بنشیند و ساز بزند (+عکس) اتلتیکو مادرید نام ورزشگاهش را به قیمت 300 میلیون یورو فروخت! پایان یک پرونده 9 ساله با حکم عالی‌ترین مرجع قضائی/ شکایت صدا و سیما از آپارات بی نتیجه ماند رئیس سازمان امور دانشجویان: دانشجویان اغتشاشگر شامل عفو عمومی رهبری می‌شوند داچیا بیگستر 2025؛ شاسی بلند عالی رنو در راه بازار است(+تصاویر) هریس: ترامپ به رهبر کره شمالی نامهٔ عاشقانه می‌نویسد معمای مصدومیت ارونوف؛ آماده برای ازبکستان، غایب برای پرسپولیس! ریخت و پاش نجومی الهلال برای نیمار مصدوم؛ هزینه‌ای برابر با نصف تیم! روسیه: قویا حمله اسرائیل به دمشق را محکوم می‌کنیم نیلوفر اردلان در مسیر تاریخ‌سازی؛ اولین سرمربی زن ایرانی با مدرک پرولایسنس