۱۹ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۹-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۲۱۳
انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۹-۰۷-۱۴۰۳

بیشترین هزینه ها در ترکیه! کجا و چقدر؟

بیشترین هزینه ها در ترکیه! کجا و چقدر؟
به ازای هر شهروند ماهانه 137.8 لیر هزینه های مخابراتی یا درواقع پول اینترنت و موبایل پرداخت شده که معادل 0.8 درصد حداقل دستمزد ماهانه است.
حدود یک سوم پرداخت هزینه ها در ترکیه  به شکل آنلاین انجام شده است
 
بانک مرکزی ترکیه با انتشار میزان هزینه ها در ترکیه گزارش داد تراکنش های انجام شده با کارت های بانکی و اعتباری در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر 2024 ، به 10 تریلیون و 627.3 میلیارد لیر رسیده است.
 
به گزارش عصر ترکیه به نقل از آناتولی، در این مدت بیشترین هزینه ها در ترکیه در گروه سوپرمارکت‌های زنجیره ای و مراکز خرید با 1 تریلیون و 863.2 میلیارد لیر،گروه مواد غذایی متفرقه با 742.4 میلیارد لیر و پوشاک و لوازم جانبی با 739.9 میلیارد لیر بوده است. رتبه بعدی هزینه ها در ترکیه گروه کالاهای برقی و الکترونیکی با 710.5 میلیارد لیر، بنزین و سوخت با  ۶۶۳.۹ میلیارد لیر و گروه مواد غذایی با  ۶۲۹.۷ میلیارد لیراست .
 
307.1 میلیارد لیره برای آموزش، نوشت افزار و لوازم اداری هم جزو اعداد این آمار است که بیش از محصولات بهداشتی و آرایشی با 307.1 لیر است . اما جالب است بدانید هزینه لوازم آرایشی و  بهداشتی به هزینه 297.3 لیری مبلمان و دکوراسیون داخلی نزدیک است که نشان می دهد مردم ترکیه همانقدر که به زیبایی خود اهمیت می دهند، زیبایی خانه هایشان نیز برایشان مهم است .
 
عدد جالب توجه دیگر پرداختهای مخابراتی است که 105.4 میلیارد لیر بوده. این یعنی به ازای هر شهروند ماهانه 137.8 لیر هزینه های مخابراتی یا درواقع پول اینترنت و موبایل پرداخت شده که معادل 0.8 درصد حداقل دستمزد ماهانه است.
 
و نکته آخر اینکه حدود یک سوم پرداخت هزینه ها در ترکیه  به شکل آنلاین انجام شده است که با توجه به فراگیری و دسترسی آسان مردم به اینترنت و گستردگی سایت های فروش کالا و خدمات، نشان از تمایل خریداران و فروشندگان به انجام معاملات نقدی است که یک دلیل آن می تواند سهولت مشخص شدن میزان درآمد فروشندگان از طریق فروشهای آنلاین و تعیین مالیات آن باشد که عموما فروشندگان تمایلی به آن ندارند.
برچسب ها: ترکیه ، دخل و خرج
ارسال به دوستان
قلعه‌نویی: ازبکستان را به خوبی آنالیز کردیم کشف تغییرات غیرمنتظره در اندازه لکه سرخ‌رنگ مشتری هشدار مجارستان: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی آغاز جنگ جهانی سوم کانال ۱۴ اسرائیل: بایدن از تل آویو خواسته است که به تأسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران حمله نکند معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان علی ربیعی: آیا وقت آن نرسیده که در سیاست‌های رسانه‌ای و فرهنگی تجدیدنظر شود؟ ابراز نگرانی چین درباره اقدامات تنش‌زای اسرائیل علیه ایران برگزاری رزمایش هسته‌ ای ناتو در هفته آینده ارتش اسرائیل: اصابت موشک‌ ها و پهپادهای حزب‌الله به هزار و ۶۴۵ ساختمان اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال برابر ازبکستان فیلترینگِ زشت را بردارید، تعلل جایز نیست! در احترام به فضیلت/ استثنایی به نام شفیعی کدکنی/ افشاگری بزرگ در 22 سالگی فرش ایرانی با نقش لٌری در دفتر کار نتانیاهو (عکس) پرتاب ماهواره‌های «طلوع ۳» و «ظفر ۲» به تعویق افتاد / توضیح سازمان فضایی درباره شکست ماهواره‌ها به دلیل تشعشعات معرفی برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۴ ؛ هجدهمین برنده خانم، هان کانگ نویسنده اهل کره جنوبی