۲۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۰-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۳۷۶
انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۰-۰۷-۱۴۰۳

تایمز اسرائیل: کشورهای عرب متحد آمریکا با تهدید ایران پا پس کشیدند

تایمز اسرائیل: کشورهای عرب متحد آمریکا با تهدید ایران پا پس کشیدند
بنا برگزارش ها، کشورهای عربستان سعودی، اردن، قطر و امارات به آمریکا اطلاع داده اند که حریم هوایی و خاک آنها نباید در حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران، مورد استفاده قرار بگیرد.

روزنامه "تایمز اسرائیل" نوشت، متحدان آمریکا در منطقه پس از تهدید تهران، گفته اند حریم هوایی خود را برای حمله اسرائیل به ایران می بندند.

به گزارش عصرایران، این روزنامه اسرائیلی نوشت: روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از مقامات عربی گزارش داد، تهران کشورهای عربی تحت حمایت غرب را تهدید کرده است که اگر اقدام تلافی جویانه اسرائیل و آمریکا علیه ایران از خاک یا حریم هوایی آنها انجام شود، در مرحله بعدی به آنها حمله خواهد کرد.

به گزارش این روزنامه، این تهدیدها که مبهم توصیف شده‌اند، از طریق کانال‌هایی به اردن، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر صادر شده‌اند و این نگرانی‌ها را در مورد حمله ایران به زیرساخت‌های کلیدی نفت ایجاد کرده است.

تایمز اسرائیل: کشورهای عرب متحد آمریکا با تهدید ایران پا پس کشیدند

بر اساس این گزارش، این کشورها که همگی میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا هستند، همگی به واشنگتن اطلاع داده‌اند که اجازه نخواهند داد از حریم هوایی یا تاسیسات در قلمرو آنها برای اقدام نظامی اسرائیل یا آمریکا علیه ایران استفاده شود.

مقامات دفاعی ایالات متحده به نقل از وال استریت ژورنال تایید می کنند که برخی از این کشورها به طور غیر رسمی از اسرائیل درخواست کرده اند که از حریم هوایی و یا از پایگاه های آمریکایی مستقر در خاک آنها برای حمله احتمالی خود به ایران استفاده نکند.

اسرائیل اگر بخواهد از طریق هوایی اهدافی را در ایران هدف قرار دهد، حتما باید از آسمان دستکم دو یا سه کشور همجوار ایران عبور کند.

از سوی دیگر در صورتی که اسرائیل بخواهد از جنگنده رادارگریز اف-35 آمریکایی برای هدف قرار دادن مناطقی در عمق خاک ایران استفاده کند، نیازمند سوخت گیری هوایی در آسمان یکی از کشورهای همسایه و مجاور ایران است و این مساله می تواند ریسک ثبت تحرکات هوایی در رادارهای ایران را افزایش دهد.

علاوه بر این، جنگنده های رادارگریز اف-35 بر خلاف جنگنده های اف-15 و 16، حداکثر می توانند از فاصله 100 تا 200 کیلومتری به هدف شلیک کنند و به خاطر همین مساله باید تا می توانند خود را به هدف در نظر گرفته شده نزدیک کنند.

 

ارسال به دوستان
اردوغان بزرگترین مسجد بالکان را در آلبانی افتتاح کرد (عکس) یادداشت حسین انتظامی درباره کتاب علی لاریجانی : حکمرانی در ایران منسجم نیست صدیقی: مقام معظم رهبری از زبان جدشان امام علی سخن گفتند اعلام نتایج نهایی و اسامی پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۳ علم الهدی : ‏اگر زنان بی حجاب شدند، سفره دین از زیر پای دختر و پسر جوان ما جمع می‌شود قالیباف : برای انتقال آب تاجیکستان به ایران مذاکره کردیم غول های نفتی ، حامی مالی اصلی ترامپ شدند آقاتهرانی : تصویب قانون عفاف و حجاب با ارجاع به شورای نگهبان انجام شده است مرگ ۳۰ هزار ایرانی به دلیل آلودگی هوا فقط در یک سال تایمز اسرائیل: کشورهای عرب متحد آمریکا با تهدید ایران پا پس کشیدند امام جمعه اصفهان: پیکر شهید نیلفروشان پیدا شده است مصطفی اسداللهی، طراح و گرافیست درگذشت سایت سنجش از دسترس خارج شد/ داوطلبان در ساعات آینده مراجعه کنند نتایج نهایی کنکور فردا شنبه اعلام می شود لفو جذب سرمربی فرانسوی برای استقلال / دلیل : هشدار وزارت خارجه فرانسه