۲۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۶۱۵
انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت / آوارگان : به کجا برویم؟

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت / آوارگان : به کجا برویم؟
"عامر الحلبی" 55 ساله شهروند لبنانی گفت: همه این ساختمان ها مسکونی اند. مردم بیش از 30 سال در این ساختمان ها زندگی می کنند. وجدان شما کجاست وقی 22 نفر را می کشند؟ برای چه چیزی این کار را می کنند؟ هیچ انسانیتی نیست؟

ساکنان منطقه مرکزی بیروت که مورد حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت هنوز در میان گرد و غبار، آوار و شیشه های خرد شده در شوک به سر می برند. این حمله تعدادی کشته و زخمی به جا گذاشت.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به حملات ارتش اسرائیل به مناطق و ساختمان های مسکونی در بیروت پرداخت. اینکه ساختمان دچار وحشت می شوند. برخی از آنها در خانه های خود باقی می مانند و البته انتظار حملات بیشتری را می کشند و برخی هم خانه خود را ترک می کنند و به دیگر مناطق و شهرهای لبنان می روند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: حملات روبه افزایش اسرائیل علیه لبنان عمدتاً مناطق شیعه‌نشین در جنوب، حومه جنوبی بیروت و دره بقاع در شرق را شامل می شود.

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت - رویترز

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت / آوارگان : به کجا برویم؟

با این حال، دو حمله نظامی در اواخر پنجشنبه شب گذشته به منطقه "البسطه الفوقا" اصابت کرد. منطقه ای در بیروت که شامل ساختمان های مسکونی است و در دو هفته اخیر مملو از آوارگان شد؛ آوارگانی که با بمباران اسرائیل، از سایر مناطق لبنان به اینجا آمده اند.

"هدی عدلی" 51 ساله شهروند لبنانی ساکن این منطقه گفت: "چیز ترسناکی شده است. فردا خدا می داند کجا را می خواهند بزنند. وقتی از خانه خارج می شویم وقتی بر می گردیم هر جا بخواهیم برویم می ترسیم".

او روز پنجشنبه در حالی که نماز عشا را در خانه اش می خواند ساختمان کناری ، مورد هدف قرار گرفت. دود غلیظی به آسمان رفت و حالتی از هرج و مرج ایجاد شد.

 

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت - رویترز

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت

یک روز بعد، شیشه ها و آوار و لباس و کیف و چمدان ها در خیابان ها ریخته شدند. مردم لابه لای آوار در جستجوی لوازم و وسایل شخصی خود بودند در حالی که شوک در چهره آنها دیده می شد.

براثر شدت انفجار، خودروها تخریب و شکسته شده اند. برخی خودروهای آسیب دیده هم روی یکدیگر قرارگرفتند. گردوغبار همچنان گسترده است. مردم با زدن ماسک وارد آوار می شوند تا در جستجوی وسایل خود باشند.

"عامر الحلبی" 55 ساله که در همان ساختمان، زندگی می کند گفت مردم می ترسند اسرائیل به بهانه حضور افرادی از اعضای حزب الله در میان آنها، ساختمان های مسکونی را مورد هدف قرار بدهد و دایره بمباران ها را گسترش دهد.

وی افزود: همه این ساختمان ها مسکونی اند. مردم بیش از 30 سال در این ساختمان ها زندگی می کنند. وجدان شما کجاست وقی 22 نفر را می کشند؟ برای چه چیزی این کار را می کنند؟ هیچ انسانیتی نیست؟

 

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت - رویترز

الحلبی گفت وقتی دو حمله اسرائیل انجام شد او به همراه همسرش در خانه بودند. دقایقی اندک بعد از حملات اسرائیل،‌ جنازه ها در خیابان ها پراکنده شدند.

الحلبی در حالی که در مقابل ساختمان محل زندگی اش ایستاده بود گفت از چند هفته قبل، هواپیمای بدون سرنشین به صورت مستمر و دائمی در آسمان بیروت پرواز می کند. هدف این پهپاد، نابود کردن اعصاب مردم است.

وی افزود: بیش از یک ماه است که این پهپاد اسرائیلی در آسمان بیروت است. هواپیما آسمان بیروت را ترک نمی کند. نمی توانی چیزی بخوری. نمی توانی چیزی بنوشی. نمی توانی بخوابی. هیچ کاری نمی توانی بکنی .

این دو حمله هوایی ارتش اسرائیل علیه بیروت منجر به تخریب نمای حداقل 5 ساختمان و ریزش پنجره های ساختمان های دیگری در طول خیابان شد. در یکی از ساختمان ها ، می توان تخریب یک اتاق پذیرایی را دید. همچنان عکس افراد خانواده در اتاق و پرده ای که غبار رنگ آن را به خاکستری تغییر داده دیده می شوند.

چند متر آن طرف تر،‌ یک خانواده در مقابل ساختمان مسکونی دیده می شود که در حال جابجایی ماشین لباسشویی و دیگر وسایل به وانت کوچکی هستند تا منطقه را ترک کنند. اعضای این خانواده از جنوب لبنان فرار کرده و در منطقه "البسطه" مستقر شده بودند. الان اما به سمت شهر طرابلس در شمال لبنان حرکت می کنند.

حملات اسرائیل به ساختمان های مسکونی بیروت - رویترز

برچسب ها: لبنان ، اسرائیل ، بیروت
ارسال به دوستان