۲۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۱۸۶
انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

تاثیر عجیب پابرهنه راه رفتن روی چمن بر سلامت جسم و روح

تاثیر عجیب پابرهنه راه رفتن روی چمن بر سلامت جسم و روح
تا این لحظه، ما انسان‌ها منحصر به فردترین مخلوقات کیهان هستیم چون اراده داریم، چون تنها جانداری هستیم که به مرگ واقفیم! پس قدر زمان و زیستن را بهتر از دیگر ارگانیسم‌های حیات درک کرده‌ایم. جنبه زیبایی‌شناسی داریم، می‌توانیم در پیرامون دخل و تصرف کنیم، در خود به والاترین درجه برسیم و این موهبتی‌ست منحصر به فرد. 

راه رفتن با پای برهنه روی چمن به بدن اجازه می‌دهد تا الکترون‌های طبیعی زمین را جذب کند و به تنظیم ریتم و سیکل شبانه روزی کمک می‌کند. این ارتباط ریتمیک با میدان الکتریکی زمین می‌تواند بر تولید ملاتونین، هورمونی که مسئول کنترل چرخه خواب و بیداری شما است، تأثیر مثبت بگذارد.

به گزارش ایسنا، تا این لحظه، ما انسان‌ها منحصر به فردترین مخلوقات کیهان هستیم چون اراده داریم، چون تنها جانداری هستیم که به مرگ واقفیم! پس قدر زمان و زیستن را بهتر از دیگر ارگانیسم‌های حیات درک کرده‌ایم. جنبه زیبایی‌شناسی داریم، می‌توانیم در پیرامون دخل و تصرف کنیم، در خود به والاترین درجه برسیم و این موهبتی‌ست منحصر به فرد. 

سبک زندگی ما در سه کانون آگاهی و اختیار فردی، خانوادگی و جامعه در یک مفهومِ کلی نگر تعریف می‌شود. بی‌شک بخشی از زیستن ما در شرایط زمانی ـ مکانی در حیطه اختیار و اراده‌مان نبوده اما قطعا خود، می‌توانیم آن را در مسیری که می‌خواهیم هدایت کنیمو تا حد ممکن شرایط‌مان را بهبود ببخشیم. در شخصی‌ترین روند ممکن، زیست و سلامت جسم و جان را می‌توانیم دستخوش تغییراتی مثبت کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم.

ازاینرو هر کار مفیدی می‌تواند به بهبود شرایط زیستی ما کمک کند. در این بخش برای آن دسته از افرادی که به هر بهانه‌ای ساده‌ترین ورزش‌ها را هم از خود سلب می‌کنند، پیاده‌روی را توصیه می‌کنیم به این امید که حتی برای این فعالیت بی‌دردسر و راحت اما بسیار کارا هم توجیهی نیاورند.

راه رفتن با پای برهنه روی چمن می‌تواند سلامتی را بهبود بخشد. این فعالیت که به «تماس سطح زمین»(grounding) معروف است، فواید سلامتی متعددی دارد. راه رفتن با پای برهنه روی چمن یک راه ساده و در عین حال قدرتمند برای بهبود سلامت جسمی و روانی است. خواه به دنبال رهایی از استرس، خواب بهتر، یا راهی طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی خود باشید، تماس با سطح زمین طیف وسیعی از مزایا را دربر دارد.

روز خود را شروع کنید و چمن خنک و صاف را زیر پای خود احساس کنید. بسیاری از ما در مقطعی از این لذت ساده برخوردار بوده‌ایم، اما آیا می‌دانستید که واقعاً می‌تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت شما داشته باشد؟ قدم زدن با پای برهنه روی چمن، دارای چندین مزیت برای سلامتی است که می‌تواند بدن و ذهن شما را بهبود بخشد و تجربه‌ای آرامش‌بخش باشد.

شاید برای ما تعجب‌آور باشد که یاد بگیریم این عمل طبیعی فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از بهبود خلق و خو گرفته تا کمک به خواب. در اینجا چندین راه غیرمنتظره وجود دارد که تبدیل این عادت به یک روند منظم می‌تواند بهترین تصمیم برای سلامتی شما باشد.

استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

خواص آرامش‌بخش راه رفتن با پای برهنه روی چمن از جمله شگفت‌انگیزترین مزایای آن است. نقاط فشار خاصی را روی پاها فعال می‌کند که به بخش‌های مختلف بدن مرتبط هستند. این حالت، به طور خودکار به کاهش سطح استرس و اضطراب کمک می‌کند. وقتی روی چمن راه می‌رویم، نوع طبیعی طب فشاری را تمرین می‌کنیم. این کار به تنظیم سیستم عصبی ما کمک می‌کند و ترشح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را کاهش می‌دهد. تجربه لمس محیط طبیعی، فضای سبز آرام و هوای تازه لذت‌بخش‌تر می‌شود و آن را راهی عالی برای شروع روز تبدیل می‌کند.

کیفیت خواب بهتر

اگر هنوز خواب خوب شبانه ندارید، گراندینگ یا همان تماس کف پا با سطح زمین می‌تواند راه حل مناسبی باشد. راه رفتن با پای برهنه روی چمن به بدن اجازه می‌دهد تا الکترون‌های طبیعی زمین را جذب کند که به تنظیم ریتم و سیکل شبانه روزی کمک می‌کند. این ارتباط ریتمیک با میدان الکتریکی زمین می‌تواند بر تولید ملاتونین، هورمونی که مسئول کنترل چرخه خواب و بیداری شما است، تأثیر مثبت بگذارد.

خلق و خو و تعادل عاطفی را بهبود می‌بخشد

مزایای حضور در طبیعت برای ما کاملاً شناخته شده است و راه رفتن با پای برهنه روی چمن آن را یک قدم جلوتر می‌برد. تجربه حسی لمس زمین به طور مستقیم با پاها می‌تواند به ترشح اندورفین، مواد شیمیایی طبیعی بدن کمک کند. این اندورفین‌ها به بهبود خلق و خوی شما، تقویت احساس شادی و حتی کاهش علائم افسردگی خفیف کمک می‌کنند. وقتی با پای برهنه روی چمن راه می‌روید، طبیعتاً تمایل دارید که بر لحظه حال تمرکز کنید و به معنای واقعی و مجازی خود را به زمین متصل کنید. این ارتباط فیزیکی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای مقابله با استرس‌های روزمره و آشفتگی‌های عاطفی باشد.

سیستم ایمنی بهتر

آیا می‌دانستید که زمین می‌تواند به حمایت از سیستم ایمنی سالم کمک کند؟ راه رفتن با پای برهنه روی چمن، بدن شما را در معرض الکترون‌های زمین قرار می‌دهد و به بطور قابل توجهی التهاب را کاهش می‌دهد. التهاب اغلب علت اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های خود ایمنی و بیماری‌های قلبی عروقی است. به این ترتیب زمین می‌تواند به عملکرد موثرتر سیستم ایمنی شما کمک کند و به طور بالقوه خطر عفونت‌ها و مشکلات سلامتی مزمن را کاهش دهد.

به بهبود گردش خون کمک می‌کند

راه رفتن با پای برهنه روی چمن می‌تواند جریان خون را در سراسر بدن تا حد زیادی بهبود بخشد. سطح نرم و ناهموار چمن یک ماساژ طبیعی پا را فراهم می‌کند که باعث تحریک گردش خون در پاها و اندام‌های تحتانی می‌شود. این افزایش گردش خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به بافت‌ها و اندام‌های شما می‌رساند و باعث شادابی و انرژی کلی می‌شود. افزایش جریان خون به ویژه برای افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند یا کسانی که گردش خون ضعیفی دارند مفید است.

فوایدی برای قلب!

به طور غیرمنتظره‌ای، این تمرین ساده می‌تواند مزیت قلبی عروقی داشته باشد. لمس و حرکت و فشار پای برهنه روی سطح ناهموار اما منعطف چمن باعث کاهش استرس و التهاب همراه با بهبود گردش خون، سلامت قلب و عروق را بهبود می‌شود. این تمرین به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند زیرا دو عامل خطر مهم یعنی التهاب و استرس مزمن را کاهش می‌دهد. اگرچه باید برای مشکلات قلبی عروقی تحت نظر توصیه‌های پزشک بود اما این یک فعالیت سالم است که می‌تواند به طور کلی به بهبود سلامت قلب کمک کند.

به حفظ وضعیت بدنی سالم کمک می‌کند

وقتی با پای برهنه روی زمین‌های ناهموار مانند چمن راه می‌روید، عضلات ساق پا و پای شما فعال‌تر و قوی‌تر می‌شوند. برخلاف سطوح صاف داخلی، چمن تعادل و قدرت فرد را به چالش می‌کشد و شما را تشویق می‌کند تا وضعیت خود را در حین راه رفتن اصلاح کنید. این عمل، تراز کلی بدن را بهبود می‌بخشد و در ناحیه اطراف مچ پا عضله می‌سازد. زمین می‌تواند با کاهش تنش در ستون فقرات و تشویق به پیاده‌روی طبیعی‌تر، به افراد مبتلا به کمردرد و وضعیت بد بدن کمک کند.

سطح انرژی را متعادل می‌کند و خستگی را کاهش می‌دهد

زمین می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده انرژی طبیعی عمل کند. سبک زندگی مدرن ما اغلب ما را در معرض وسایل الکترونیکی و مواد مصنوعی قرار می‌دهد که می‌تواند جریان طبیعی انرژی بدن ما را مختل کند. راه رفتن با پای برهنه روی چمن باعث جذب الکترون‌های آزاد زمین می‌شود که می‌تواند به تعادل مجدد سطح انرژی و کاهش خستگی کمک کند.

بسیاری از مردم گزارش داده‌اند که بعد از گذراندن مدت زمانی که در فضای باز زمین می‌گذرانند، انرژی و هوشیاری بیشتری دارند.

نکاتی برای راه رفتن با پای برهنه روی چمن

  • مطمئن شوید که چمن عاری از اشیاء تیز، زباله یا مواد شیمیایی مضر باشد.
  • اگر عادت به راه رفتن با پای برهنه ندارید، با چند دقیقه در روز شروع کنید و به تدریج مدت زمان را افزایش دهید.
  • صبح زود مناسب‌ترین زمان برای پیاده‌روی است زیرا چمن اغلب خنک و تازه است و کیفیت هوا بهتر است.
  • به آرامی راه بروید، زمین را احساس کنید و روی تنفس خود تمرکز کنید تا فواید آن را به حداکثر برسانید.
برچسب ها: پابرهنه ، چمن
ارسال به دوستان
حضور رئیس پلیس راهور فراجا فردا سه شنبه، در صحن شورای شهر تهران تهران پارسال فقط ۱۰ روز هوای پاک داشت پاسخ صداوسیما به مدیر تلویزیون دولتی ترکیه که گفت: شبکه فارسی راه اندازی می‌کنیم، باید ایران را اذیت کنیم (+عکس) چطور می‌توانیم ۱۱۵ ساله شویم؟ هشدار درباره پیامک‌های جعلی واریز کمک معیشت/ چه اقداماتی بعد از نصب بدافزار روی تلفن همراه باید انجام شود؟ پوردهقان نماینده مجلس : ریجیستری آیفون خواست و دغدغه مردم است / وعده وزیر ارتباطات برای حل مشکل فیلترینگ و ریجستری کدام دهک ها می توانند وام فوری ۱۵۰ میلیونی بگیرند ؟ افشاگری پورمحمدی از کشف ۲۰۰ عملیات جاسوسی و خرابکاری اقتصادی در ایران / انفجار پیجرها یک عملیات پیچیده و اطلاعاتی بود ‌استفاده بهتر از واکسن‌ها می‌تواند مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش دهد سخنگوی دولت : برای حل مشکلات اینترنت و فیلترینگ صبوری کنید چرا در متروی تهران سرویس بهداشتی وجود ندارد؟ اتحادیه اروپا ۷ فرد و ۷ نهاد ایرانی را تحریم کرد / ایران‌ایر و ماهان‌ایر به لیست اضافه شدند تکذیب شایعه‌ تصادف شدید امین حیایی بازیگر دستگیری ۲ تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان / کشف سلاح های جنگی و انفجاری ناسا دروغ نمی‌گفت / داده‌های داخلی انتشار متان از آرادکوه را تأیید می‌کند