۲۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۳۵۳
انتشار: ۲۲:۲۵ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

تماس تلفنی وزیر خارجه چین با همتای ایرانی و اسرائیلی در یک روز /  وزیر خارجه چین : همه طرف های درگیری ایران - اسرائیل، از تنش دوری کنند

تماس تلفنی وزیر خارجه چین با همتای ایرانی و اسرائیلی در یک روز /  وزیر خارجه چین : همه طرف های درگیری ایران - اسرائیل، از تنش دوری کنند
چین از کشورهای نزدیک به ایران به شمار می آید که مواضع همسو با اسرائیل ندارد.

وزیر خارجه چین خواستار دوری همه طرف ها از افزایش تنش میان ایران و اسرائیل شد.

به گزارش عصرایران ، رویترز نوشت وزیر خارجه چین (وانگ یی) روز دوشنبه از همه طرف های مرتبط با درگیری موجود میان ایران و اسرائیل خواست محتاط باشند و از افزایش تنش دوری کنند.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای گفت "وانگ ایی" با همتای اسرائیلی (ایسرائیل کاتس) تماس تلفنی داشت. او در این تماس، اسرائیل را به تضمین امنیت و سلامت نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) فراخواند.

ایسرائیل کاتس - وزیر خارجه اسرائیل

ایسرائیل کاتس - وزیر خارجه اسرائیل

وزیر خارجه چین روز دوشنبه، همزمان با عباس عراقچی وزیر خارجه ایران نیز تماس تلفنی داشت.

وزیر خارجه پین همچنین موضع پکن در برابر جنگ غزه را تکرار کرد و خواستار آتش بس فوری، کامل و دائمی شد.

وزیر خارجه اسرائیل هم به همتای چینی گفت : به حمله ایران ، جواب می دهیم. اسرائیل به حمله موشکی ایران جواب می دهد.

وزیر خارجه اسرائیل در این مکالمه خطاب به همتای چینی ، مدعی شد" ایران، تهدیدی برای خاورمیانه و  کل جهان است".

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده که وزیر اسرائیلی ادامه داد" انتظار داریم چین، موضع متوازن و عادلانه ای درباره جنگی که علیه اسرائیل تحمیل شد؛ داشته باشد."

 رسانه های دولتی چین هم گزارش دادند وانگ به کاتس گفت که "فاجعه انسانی" در غزه باید پایان یابد.

 

عباس عراقچی وزیر خارجه ایران در محل دفتر سفیر ایران در عمان در حال گفتگوی تلفنی با همتای چینی وانگ ایی 

عباس عراقچی وزیر خارجه ایران در محل دفتر سفیر ایران در عمان در حال گفتگوی تلفنی با همتای چینی وانگ ایی

به گزارش خبرگزاری چین (شین هوا)، وزیر خارجه چین به همتای اسرائیلی گفت: "فاجعه انسانی در غزه نباید ادامه یابد. مقابله با خشونت از طریق خشونت، نمی‌تواند نگرانی‌های مشروع همه طرف‌ها را برطرف کند".

وانگ خواستار "آتش بس فوری، کامل و دائمی در غزه و آزادی تمامی دستگیرشدگان" شد.

تماس تلفنی وزیر خارجه چین با عراقچی در عمان

وزیر خارجه چین (وانگ ایی) امروز دوشنبه و همزمان با تماس تلفنی با همتای اسرائیلی، با عباس عراقچی وزیر خارجه ایران هم تلفنی گفتگو کرد.

این تماس تلفنی در حالی انجام شد که عراقچی در سفر رسمی به عمان ، در شهر مسقط حضور دارد. عکس عراقچی در حال گفتگوی تلفنی با همتای چینی در دفتر سفیر ایران در مسقط منتشر شده است.

وزارت خارجه ایران درباره این تماس اعلام کرد: وزیرخارجه چین با اشاره به روابط مهم و راهبردی کشورش با ایران، بر ضرورت افزایش تلاش ها و ابتکارهای دیپلماتیک با طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی جهت جلوگیری از تشدید تنش و ناامنی در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با استقبال از تلاش‌های دولت چین جهت توقف آتش افروزی و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بی عملی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا را فاجعه بار توصیف کرد و از نقش آفرینی چین برای کمک به حفظ صلح و امنیت منطقه ای قدردانی نمود.

 

ایران و اسرائیل ، در اوج تنش

ایران و اسرائیل که بزرگترین دشمن یکدیگر هستند هم اکنون در بالاترین سطح از تنش به سر می برند.

دو هفته قبل ایران در حمله موشکی 180 موشک علیه اسرائیل شلیک کرد. تهران گفت این حمله در انتقام ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت انجام شد.

بعد از آن مقامات اسرائیلی گفتند به این حمله موشکی ایران جواب نظامی خواهند داد.

چین از کشورهای نزدیک به ایران به شمار می آید که مواضع همسو با اسرائیل ندارد.
چین یکی از 5 کشور عضو دائم و دارای رای وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

 

وانگ ایی - وزیر خارجه چین

برچسب ها: اسرائیل ، چین
ارسال به دوستان
مصر میزبان نخستین مسجد کربن‌صفر (+عکس) ۸ گیاه جادویی برای آرامش اعصاب! طرح جدید هواپیما‌های آینده آمریکا با بال و بدنه ترکیبی!(+عکس) حکم سنگین محمود فکری اعلام شد ایران وضع تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس را محکوم کرد آخرین نظرسنجی‌ ها از انتخابات آمریکا عراقچی: در حال برنامه‌ریزی برای ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشور‌های منطقه هستیم شرکت هفت تپه: پایان قرارداد یا تعلیق از کار و یا برخورد انضباطی در مورد همکار حادثه دیده را تکذیب می‌کنیم کشته شدن ۱۶ نظامی اسرائیلی از آغاز عملیات زمینی در لبنان نتانیاهو: بی‌رحمانه به حزب‌الله حمله می‌کنیم، از جمله در بیروت ترک سیگار حتی در ۷۵ سالگی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد پیکر شهید نیلفروشان وارد کشور شد فتوشاپ با هوش مصنوعی قدرتمندتر شد؛ حذف خودکار پس‌زمینه و تولید تصاویر با کیفیت بالا (+عکس) آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفته است انقلاب در درمان بیماری‌های مغزی؛ کنترل مغز با میدان مغناطیسی