۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۳۱۸
انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳

واکنش کارشناسان به جایزه های انتخاباتی ایلان ماسک برای طرفداران ترامپ؛ جرم است و زندان دارد (فیلم)

واکنش کارشناسان به جایزه های انتخاباتی ایلان ماسک برای طرفداران ترامپ؛ جرم است و زندان دارد (فیلم)
کارشناسان به جایزه های یک میلیون دلاری ایلان ماسک برای طرفداران ترامپ واکنش نشان دادند. آنها می‌گویند این اقدام یک جرم فدرالی است و مجازات آن زندان است.

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و از طرفداران "دونالد ترامپ" در انتخابات پیشروی آمریکا وعده داده تا موعد انتخابات روزانه به یکی از فعالان و حامیان ترامپ یک میلیون دلار جایزه بدهد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، ماسک اولین چک یک میلیون دلاری خود را روز شنبه به یک برنده خوش شانس در گردهمایی "امریکا پک" در هریسبورگ پنسیلوانیا اعطا کرد.

حالا "جاش شاپیرو" فرماندرار دموکرات پنسیلوانیا خواستار تحقیق در مورد این اقدام میلیارد بزرگ جهان شده است.

شاپیرو در یک گفت و گوی خبری طرح ماسک برای پول دادن به رای دهندگان در پنسیلوانیا را "عمیقا نگران کننده" خواند و گفت که "این چیزی است که مجریان قانون می‌توانند به آن نگاه کنند".

این چک و وعده ادامه دار آن جدیدترین نمونه استفاده ماسک از ثروت فوق العاده اش برای رقابت شدید ریاست جمهوری بین ترامپ و رقیب دموکراتش کامالا هریس معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا است.

ماسک گفته افراد دریافت کننده این مبلغ به قید قرعه و از میان کسانی انتخاب می‌شوند که طومار سازمان او موسوم به "کمیته اقدام سیاسی آمریکا" یا "امریکا پک" را امضا کرده باشند.

مدیر عامل تسلا این نهاد را امسال برای حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاسیس کرده است.

براساس پست منتشر شده امریکا پک در حساب کاربری این سازمان در ایکس، ماسک دومین چک یک میلیون دلاری خود را در روز یکشنبه به زنی در پیتسبورگ داد.

دریافت کنندگان این چک ها باید طومار آنلاین ماسک را امضا کنند که از "متمم های اول و دوم قانون اساسی" یعنی " آزادی بیان و حق حمل سلاح" حمایت و آن ها را تضمین می‌کند.

براساس وب سایت "امریکا پک" امضا کنندگان طومار برای دریافت یک میلیون دلار باید برای رای دادن ثبت نام شده باشند و در یکی از هفت ایالت حساس و سرنوشت ساز انتخابات مانند آریزونا، جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانین زندگی کنند.

این طومار به هر رای دهنده ثبت شده در پنسیلوانیا 100 دلار و برای هر فردی که از سوی آنها برای رای معرفی و ثبت شود نیز 100 دلار پرداخت می کند.

با این حال این اقدامات قانونی بودن پرداخت ها را زیر سوال برده و برخی کارشناسان از ممنوعیت جوایز نقدی در قوانین انتخاباتی سخن می‌گویند.

برخی از کارشناسان قواعد انتخاباتی می‌گویند پرداخت پول به افرادی برای شرکت در انتخابات یا تشویق آنها با این مشوق ها یک جرم فدرال است و مجازات زندان در پی دارد.

دستور العمل جرائم انتخاباتی دادگستری می گوید این ممنوعیت نه تنها شامل هزینه های پولی است،بلکه شامل هر چیزی که ارزش مادی داشته باشد مانند مشروبات الکلی نیز می شود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
توضیح پورمحمدی درباره اظهارات بنزینی پزشکیان (فیلم) عسل چگونه تولید و فرآوری می شود؟ (فیلم) راز مهم این زن و مرد کهنسال! (فیلم) پزشکیان: فیلترینگ برداشته می‌شود (فیلم) رولز رویس چگونه به وجود آمد؟ داستان دو پسر (فیلم) حرکت خیره‌کننده‌ای در بازی تنیس که حتی حریف را هم شگفت‌زده کرد (فیلم) صبح برفی جاده چالوس - مازندران (فیلم) وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه (فیلم) عراقچی: نماینده ویژه من در بیروت مستقر است و برای برقراری آتش‌بس دیدارهای روزانه دارد (فیلم) سخنگوی قوه قضائیه: ادعای وکیل پرونده قتل مهرجویی در حد ادعاست (فیلم) کاش آبمیوه فروشی ها این نوشیدنی را بفروشند (فیلم) واکنش کارشناسان به جایزه های انتخاباتی ایلان ماسک برای طرفداران ترامپ؛ جرم است و زندان دارد (فیلم) صدای اعتراض به جنایات اسرائیل حتی در سرزمین‌های اشغالی هم بلند شد (فیلم) وخیم‌ترین و فاجعه‌آمیزترین حادثه جاسوسی در اسرائیل (فیلم) پزشکیان: قیمت تمام شده بنزین ۸ هزار تومان است (فیلم)