۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۳۳۲
انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳

رئیس جمهور سابق پرو به ۲۰ سال حبس محکوم شد

رئیس جمهور سابق پرو به ۲۰ سال حبس محکوم شد
وی بابت دریافت رشوه ۳۵ میلیون دلاری از این شرکت برزیلی در ازای اعطای مجوز به آنها برای عقد قرارداد ساخت جاده که ساحل جنوبی را به منطقه‌ای در آمازون در غرب برزیل متصل می‌کند، محکوم شده است.
رئیس جمهور سابق پرو بابت دریافت رشوه از یک شرکت ساخت و ساز برزیلی به ۲۰ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد.
 
به گزارش ایسنا، این حکم، «آلخاندرو تولدو» رئیس جمهور سابق پرو را به اولین مقام ارشد این کشور آمریکای لاتین تبدیل می‌کند که در ارتباط با تحقیقات ضد فساد موسوم به «عملیات کارواش» و دریافت رشوه از شرکت ساخت و ساز برزیلی «اودبرشت» به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم می‌شود.
 
به نوشته روزنامه گاردین، تولدو ۷۸ ساله و اقتصاددان دکتری خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ رئیس جمهور پرو بود.
 
بر اساس اعلام دادستان‌های پرو، وی بابت دریافت رشوه ۳۵ میلیون دلاری از این شرکت برزیلی در ازای اعطای مجوز به آنها برای عقد قرارداد ساخت جاده که ساحل جنوبی را به منطقه‌ای در آمازون در غرب برزیل متصل می‌کند، محکوم شده است.
 
در جریان محاکمه، تولدو اتهام پولشویی و تبانی را با این شرکت برزیلی رد کرد.
 
در جریان محاکمه، قاضی رسیدگی کننده گفته بود، قربانیان تولدو مردم پرو هستند که به او به عنوان رئیس جمهور اعتماد کردند.
 
قاضی پرونده توضیح داده بود که تولدو در سمت رئیس جمهور مسئول مدیریت امور مالی مردم و مسئول حفاظت و تضمین استفاده صحیح از منابع بوده است اما او در عوض، کشور را فریب داد.
برچسب ها: رئیس جمهور ، پرو ، حبس ، رشوه
ارسال به دوستان
ستاره‌های فراموش‌نشدنی جام جهانی 2002؛ کدام یک را به خاطر دارید؟ (عکس) لانچیا 037: افسانه خودرویی زنده(فیلم و عکس) آغاز فروش کیا اسپورتیج جدید در ایران (+قیمت، مشخصات و عکس) ترافیک متفاوت در جاده های ایتالیا! (فیلم) رائفی‌پور از دفتر رهبری تذکر گرفته است (+جزئیات) پخش آهنگ رپر ایرانی در سریال معروف این روزهای اچ بی او (+عکس) برگزاری دوره آموزشی سنجش بهره وری منابع انسانی در وزارت کار افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال آینده کشف مواد شیمیایی سمی دائمی در آب بطری‌ها مزایده انگشتر هدیه شهید سیدحسن نصرالله برای کمک به مردم لبنان آماد و پشتیبانی فراجا: نباید از استفاده و ساخت تجهیزات جدید پلیسی عقب بیفتیم موتور این خودرو گران‌تر از یک مرسدس‌بنز است! (+عکس) نظام آموزشی ؛ نه عادلانه و نه نوآورانه / 7 راهکار برای تولد دوباره مدرسه در ایران محاکمه سارقان منازل تهران به جرم محاربه جزئیات مصوبه دولت درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان/ احکام بزودی صادر می شود