۰۲ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۴۹۲
انتشار: ۲۱:۱۷ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳

آمریکا 6 شرکت چینی را به بهانه کمک به برنامه‌های نظامی ایران تحریم کرد

آمریکا 6 شرکت چینی را به بهانه کمک به برنامه‌های نظامی ایران تحریم کرد
ایالات متحده با تکرار ادعاهای همیشگی خود علیه ایران، شش شرکت چینی را به بهانه کمک به توسعه برنامه‌های تسلیحاتی ایران، به ویژه در حوزه پهپادها، تحریم کرد.

 آمریکا با تکرار برخی مواضع ضدایرانی، شش شرکت چینی را به اتهام آنچه کمک به توسعه برنامه «تسلیحات کشتار جمعی» و پهپادی ایران خوانده شده است، به فهرست تحریم‌های خود افزود.

به گزارش ایلنا، آمریکا با تکرار برخی مواضع ضدایرانی، شش شرکت چینی را به اتهام آنچه کمک به توسعه برنامه «تسلیحات کشتار جمعی» و پهپادی ایران خوانده شده است، به فهرست تحریم‌های خود افزود. 

شرکت «اسمال لپرد الکترونیکز» مستقر در هنگ‌کنگ و شرکت «زنجیره تدارکاتی سنجاقک شنژن» به دلیل خودداری از ارائه اطلاعات مربوط به مصرف‌کننده نهایی قطعات و محصولات،‌ در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. 

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین مدعی شده است که شرکت «اسمال لپرد الکترونیکز» با شرکت دیگری که محصولات را در اختیار یک شرکت تدارکاتی ایرانی قرار می‌دهد، تبادل تجاری داشته است. 

سه شرکت دیگر، شامل «دیتِیل تکنولوژی»، «اِل-تانگ الکترونیک تکنولوژی» و «شِنژِن جیاچوانگ ویی‌یه تکنولوژی» هم به اتهام اقدام یا تلاش برای تأمین قطعات آمریکایی برای «توسعه برنامه‌های ساخت پهپاد و تسلیحات کشتار جمعی ایران،» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. 

برچسب ها: آمریکا ، چین ، تحریم
ارسال به دوستان
پیام نخست وزیر هند پس از دیدار با پزشکیان، به زبان فارسی (+عکس) خبرنگار فاکس نیوز: ادعای دست داشتن آرین طباطبایی در افشای اسناد حمله اسرائیل به ایران صحت ندارد پنتاگون از اسرائیل حمایت قاطع کرد؛ تحقیقات درباره درز اطلاعات درباره حمله به ایران ادامه دارد بهبود کیفیت اینترنت و آنتن‌دهی در راه است؛ وعده وزیر ارتباطات به نمایندگان ادعای دوباره اسرائیل درباره ترور سیدهاشم صفی‌الدین ادعای واهی امارات بر جزایر سه گانه؛ دکتر ولایتی: این جزایر از دیرباز متعلق به ایران بوده است رفتارشناسی لمپن‌های سیاسی در ایرانِ امروز زورگیری از نونهالان پرسپولیس؛ پلیس در پی دستگیری سارقان یک منبع در وزارت خارجه آمریکا: بلینکن به عربستان سفر می‌کند رونالدو: پیروزی مقابل استقلال بسیار مهم بود ترکیه بین ناتو و بریکس؛ آنکارا به دنبال تعادل در روابط بین‌المللی پارلمان اروپا به وام 35 میلیارد یورویی به اوکراین با پشتوانه دارایی‌های روسیه رای داد شکست آبرومندانه استقلال مقابل یاران رونالدو ظریف: ما در دفاع از این مرزوبوم تردید نمی‌کنیم و دستمان ‌بسته نیست مالیات بر زمین‌های خالی و خانه‌های لوکس در بودجه 1404