۰۵ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۸۲۲۳
انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۵-۰۸-۱۴۰۳

هشدار نارنجی هواشناسی/ رگبار شدید باران و احتمال وقوع سیل در این نقاط

هشدار نارنجی هواشناسی/ رگبار شدید باران و احتمال وقوع سیل در این نقاط
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار شدید باران، بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقتی امروز (۵ آبان) در گیلان، نوار شرقی اردبیل و ... پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار شدید باران، کاهش دما و احتمال وقوع سیل در چهار استان شمالی کشور هشدار داد.
 
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار شدید باران، بارش برف در نواحی سردسیر و ارتفاعات، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقتی امروز (۵ آبان) در گیلان، نوار شرقی اردبیل و غرب مازندران و یکشنبه (۶ آبان) در گیلان، مازندران، نوار شرقی اردبیل و دامنه و ارتفاعات گلستان پیش‌بینی می‌شود.
 
اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال انسداد راه‌های روستایی در نواحی کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، صاعقه، پدیده مه، کاهش دید افقی، جاری شدن روان آب، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید موقتی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از اثرات این مخاطره جوی است.
 
سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف گیر، مجهز بودن خودروها به سوخت کافی و وسایل گرمایشی بویژه در نواحی سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه می‌کند.
 
در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
ارسال به دوستان
جزئیات جدید از آزمون دکتری سال ۱۴۰۴/ مهلت ثبت نام تمدید شد احتمال غیبت بیرانوند در دیدار با آلومینیوم؛ تراکتور در انتظار خبر نهایی جنگ پوستری استقلال و خیبر به کمیته انضباطی کشیده شد استقلال با موسیمانه به مصاف خیبر می‌رود معرفی داوران بخش سینمایی چهاردهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی تکلیف ارز ترجیحی واردات گوشت قرمز تعیین شد استوری مهدی محسن‌نژاد ملی پوش کشتی فرنگی ایران برای شهید حمزه جهاندیده که پسر دایی‌اش بود اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاری با چین در حوزه تجدیدپذیر برقراری بیش از ۵۵ هزار تماس با اورژانس استان تهران در هفته گذشته کاهش ۲ درصدی سرانه مصرف برق درساختمان های شهرداری تهران افزایش شانس بقای بیماران تحت پیوند مغز استخوان با داروی ایرانی سلول درمانی واکنش رضا میرکریمی فیلمساز به تجاوز رژیم صهیونیستی (عکس) دادستانی علیه یک سایت خبری اعلام جرم کرد / چند فعال مجازی تذکر گرفتند واکنش سید جواد هاشمی به اعلام شهادتش در کانال اسرائیلی: از صبح 200 پیام فرستادند شهادتت مبارک (+عکس) اسراییلی ها، شوخی کاربران ایرانی درباره سیدجواد هاشمی را جدی گرفتند