۰۵ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۳۶۴۳
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۲-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۳۶۴۳
انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۲-۱۰-۱۴۰۳

نتایج تکان‌دهنده یک آزمون بین‌المللی : رتبه غم‌انگیز دانش‌آموزان ایرانی / سکوت و بی‌تفاوتی دو معاونت آموزش و پرورش

نتایج تکان‌دهنده یک آزمون بین‌المللی : رتبه غم‌انگیز دانش‌آموزان ایرانی / سکوت و بی‌تفاوتی دو معاونت آموزش و پرورش
شایسته است رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که در ۳ سال گذشته مسولیت برنامه‌ریزی درسی و آموزشی مدارس را عهده‌دار بوده و معاون آموزش ابتدایی که در دو نوبت جمعاً ۶ سال مسؤلیت مستقیم برنامه ریزی برای مقطع ابتدایی را بر عهده داشته به افکار عمومی و ذینفعان شفاف توضیح بدهند.
عصر ایران؛ دکتر مرتضی نظری - با وجود گذشت یک ماه از انتشار نتیجه آزمون بین‌المللی تیمز که حکایت از رتبه نگران‌کننده و نزولیِ بچه‌های ایران در یادگیریِ علوم و ریاضی پایه چهارم و هشتم دارد (رتبه ۵۴ از ۵۸ کشور!) هنوز هیچ پاسخی از سوی وزارت آموزش و پرورش به ویژه دو معاونت کلیدی که مسؤلیت مستقیم در این تنزل جایگاه ایران دارند به افکار عمومی ارائه نشده است تا مشخص شود چرا بچه‌های ما انقدر اُفت کردند؟
 
دختران و پسران ایران مانند همه کودکان و نوجوانان جهان، سرشار از شوق یادگیری هستند، آنچه آنها را از آموختن و مدرسه دلزده و بیزار می‌کند، کتاب‌های درسی بی‌ربط به زندگی و مدیران بیگانه با واقعیت‌های کف مدرسه و تغییرات نسلی است.

معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دو بخش کلیدی در این ارتباط هستند.
 
شایسته است به احترام افکار عمومی و خانواده‌ها، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که در ۳ سال گذشته مسولیت برنامه‌ریزی درسی و آموزشی مدارس را عهده‌دار بوده و معاون آموزش ابتدایی که در دو نوبت جمعاً ۶ سال مسؤلیت مستقیم برنامه ریزی برای مقطع ابتدایی را بر عهده داشته و دیگر مداخله‌های غیرتخصصی در کار آموزش و پرورش، به افکار عمومی و ذینفعان شفاف توضیح بدهند که چرا بچه‌های ما انقدر اُفت کردند و چه تدابیر و اقداماتی برای جبران این تنزل علمی نگران‌کننده طراحی شده است؟
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۲۶۹
غیر قابل انتشار: ۰
تاریخ
United States of America
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
19
238
من‌به شما می‌گویم‌چرا:
وقتی به یک پزشک جراح متخصص که متاهل و نخبه هم هست در سمت استاد دانشگاه ۲۰ میلیون تومان می پردازند بدون هیچ مزایایی، در حالیکه پخمگان با داشتن یک "انبار" در سن ۲۰‌سالگی صاحب خدم و حشم می شوند، چرا باید خانواده ها برای تربیت نخبه "تنها خانه" خود را بفروشند و صرف آبادانی ایران کنند؟ همان‌بهتر که بدون هزینه، آفت اجتماع تحویل جامعه بدهند تا جامعه هزینه تورم، کاهش ارزش پول ملی و ......... بپردازد.چ،؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
5
179
یکی ازعلل مهم افت، مستقل نبودن آموزش وپرورش است.
علت دیگرومهم افت، نابسامان بودن جامعه ازجهات اقتصادی و...
کارایی معلم ودانش آموزهم تابع دوموضوع بالاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
22
134
پس کی بود میگفت ایرانیها آی کیو بالا دارن و هنر نزد ایرانیان هست ؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
نزد ایرانیان بود
حالا دیگه نیست
ناشناس
Switzerland
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
5
111
وقتی دکترهای ایران فقط مدرک دارند پس نسل بعدی آنها هم بدتر خودشان هست، همینها معلم و استاد دانشگاه و نماینده مجلس و متخصص و مدیر شرکتها و وزیر و معاون و محلل و کارشناس و کارشناس ارشد و برنامه ریز مالی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و هنری و تحصیلی می شوند و نتایج عالی فوران می کند
از سینما و نخبگان هنری سینما نمی گویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
7
157
متاسفانه سال هاست با انواع مدارس مختلف و پولی در بیشتر موارد نمره دریافتی دانش آموزان بیشتر بابت پولی است که والدین آنها پرداخت می کنند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
19
206
جذب معلم بیسواد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
233
78
وقتی فضای مجازی ول شده، انتظار دارید بچه ها درس بخونند؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
زدی تو هدف!!! ولی مردم یاد گرفتن حقیقت رو اونطور که خودشون دوست دارن باورکنن، دلایل افت آموزشی قطعا چند مورد اصلی داره
۱. وقتی میگیم همه چی شده پول بچه ها میشنوند
۲. رفاه زدگی و بی انگیزگی برای تحمل مشقت تحصیل
۳.عدم توانایی کشور برای پایه ریزی سیستم های آموزشی جدید
ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
194
64
نقشه نابودی جوانان ما توسط اجنبی کشیده شده و. توسط جناحی ها در حال اجرا است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
14
178
برنامه ریزی برای افت بچه های ایران بوده مگر شما شک دارید که جواب میخواهید. قرار بر همین است نابودی در تمام زمینه ها. نابودی یک مملکت
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
53
104
بخاطر اینکه هر روز به بهانه ای مدارس تعطیل هست ،
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
19
269
دانشگاه حسابداری می خوندیم.
انقدر که کلاس های عقیدتی سیاسی و نظامی پاس کردیم
مطالب مفید علمی و حرفه ای نخوندیم.
مجبور شدیم بریم کلی شاگردی کنیم و دوره های مختلف شرکت کنیم.
دانشگاه و مدرسه های الان اتلاف وقت و هزینه است.
فقط باید بری دوره ببینی بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
6
168
باز ۵۴ خوبه با این روش تدریس که داریم اینم زیاده خیلی از معلم ها اصلا داخل کلاس چیزی یاد نمیدن تدرس هاشون رو به صورت پکیج کردن و اونو به قیمتهای بالا میفروشن الان دبیرستان نوبت اول که به این صورت شده آموزش پرورش به مدارس سرکشی کنه از خانوادهها نظر خواهی کنن شیوه های آنوزشیمون افتضاحه از صد تا معلم ۵ تاشون خوب درمیان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
6
166
اگر برنامه آموزش ابتدایی را از نظر ساعات درسی ، حجم کتاب ها و دبیران اختصاصی بررسی کنیم میبینیم که در چندین سال اخیر از حجم و ساعت و اهمیت دروس ریاضی و علوم کاسته شده و به دروس خاص دیگری اضافه شده است و این روند در متوسطه اول و دوم هم ادامه دار هست.
معلمان ابتدای هم که در چند سال اخیر و بویژه دولت قبل استخدام شده اند بیش از ۹۰ درصدشان دارای تحصیلات صرفا حوزوی هستند و با طرح های گوناگون و بدون آزمون رقابتی استخدام شده اند البته به ظاهر آزمون داده اند و توانایی تدریس دروس ریاضی و علوم در دوره بسیار مهم و پابه ای ابتدایی را ندارند، یعنی خودشان در آن دروس مهارت علمی نداشته و عملا درصورتیکه از آنها ازمون ریاضی و علوم گرفته شود تجدید می شوند گویی فقط هدف ابن بوده که آنها استخدام شوند. متاسفانه نسلی که این مربیان اعتقادی حوزوی تربیت می کنند از لحاظ ریاضی و علوم و حتی ادبیات بسیار ناتوان بزرگ می شوند. متاسفانه برنامه استخدام معلمان به شدت به سمت کانالیزه شدن رفته و به اسم داشتن مهارت معلمی اما در واقع با مهندسی ضرایب نمرات آزمون و فرآیند آزمون افراد با تحصیلات حوزوی جذب می شوند و این افراد هم با توجه به اینکه دروی علوم پایه را در دوران تحصیل حوزوی خود نداشته اند مهارتی در این دروس ندارند و طبیعتا نمی توانند مفاهیم ریاضی و علوم را تدریس کنند.
ما عملا در سالهای آینده افت بسیار شدیدتری در علوم پایه شاهد خواهیم بود.
عصر ایران لطفا انتشار بدهید و در این زمینه از متخصصان مستقل در امر برنامه ریزی درسی هم تحقیق بفرمایید.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
دقیقا . الان بیشتر مدارس دین محور شده البته ایکاش بود فقط از این قضیه برای اهداف خود وراضی شدن بالا دستی استفاده می کنن .من بچه رو بردم مدرسه دولتی ننوشتن گفتن فقط چند مدرسه خاص ثبت نام میشه بردم غیر دولتی ماهیانه نصف حقوق بازنشستگی مو میدم شهریه مدرسه .بعد تقویتی ریاضی گذاشتن که 1500بدید برای کلاس .اصلا من آوردم خصوصی برای چی که دوباره بره تقویتی .آخه لامسب ببینید چه خبر شده .ناظر هم خودش راه میزاره جلوی مدارس .وقتی 90درصد استخدام ها شده سهمیه خوب انگیزه نابود میشه . سفره ای هست همه بیان .
میرزایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
173
تو رو به خدا نگویید مسولین چرا جواب گو نیستند ،چون هر بلایی بر سر ما آمده از بی مسئولیتی افرادی بوده که در رأس کار بوده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
11
142
ریاضی اساس و پایه ی تمام پیشرفتهای تکنولوژی در دنیای مدرن است اما متاسفانه ازتلوزیون دولتی گرفته تا تمام رسانه های غیر رسمی در ایران مدام تبلیغات می کنند که ریاضی به چه درد می خورد انتگرال و مشتق هیچ حای زندگی به کار نمی آید بروید درس زندگی یاد بدهید اکنون کتابهای درسی ریاضی و فیزیک بسیار لاغر شده اند اکنون سوال اینجاست که آیا لازمه درس زندگی کنار گداشتن ریاضیات است؟ این حجم از تبلیغات منفی علیه ریاضیات در هیچ جای دنیا سابقه ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
94
عده ای افت را به کرونا ربط می دهند اما من به عنوان معلمی که30 سال باسیستم آموزشی بوده ام ربطی به کرونا ندارد.علت داستان راه رفتن کبک وکلاغ است.چون هرکدام از این روسای دکتر پلویی درسفر که داشته اندوبدون بررسی وضعیت فرهنگی نسخه ای را درحیطه آموزش وپرورش تجویز واجرا می کنند.غیراز آن ارزشیابی توصیفی معضل دیگر آموزش ماست .متاسفانه مسئولین ما اصلا برداشت درستی از ارزشیابی توصیفی کشورهای دیگر ندارد این هم مثل بقیه کارها فقط سمبل کاری است،همچنین عدم تسلط وتوانایی مهارت های به دست آمده درکاربرد وناتوانی کودکان ما در استدلال است،معلمین ما به جای آنکه بردرکواستدلال کار کنند فقط به دنبال تمرین دادن وآماده کردن برای تیز هوشان هستند،اگرچه والدین نیز دراین امری تقصیر نیستند.اگرچه امیدی ندارم اماشایددستی از غیب درآیدووضعیت بهبودیابد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
10
97
دلیلش کتاب بی ربط با فلان و این چرت و چرت هایی که گفتی نیست.
دلیلش صبح تاشب کوبیدن این مسئله اشتباه که ریاضی و انتگرال به چه درد ما می خوره و کجای زندگی ماست و ... است که سالهاست دارید به خورد همه می دید. الان یه مشت بچه بی انگیزه و دانشجوی بی حوصله در دانشگاه داریم که با 5 درصد ریاضی تو کنکور حتی تهران قبول می شن
ناشناس
Finland
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
3
106
دلایل فقر و بدبختی خانواده که درس را الویت اخر قرار می دهد ،اینده نامعلوم تحصیل ،بی ارزش شدن جایگاه معلم و در نتیجه بی تفاوتی انها ،و کلا همه درگیر اب و نان اند کی به فکر درسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
134
بنازم ینی یه جوری مملکتو دارن به قهقرا میبرن که اصن ادم میمونه به هیچیم رحم ندارن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
4
137
بیش از نصف مطالب کتاب های درسی در کشور ما چه در آموزش وپرورش وچه در دانشگاه ها جهت گیری ایدئولوژیکی دارند.وبه زعم مسئولان در حال تبییت وتوضیح وآموزش مسائل اعتقادی ودینی ومذهبی هستند اما دریغ از یک ذره تأیر مثبت.
بیشتر وقت دانش آموزان در مدارس ودانشگاه ها صرف یاد گیری مطالبی می شود که نه تنها تأثیر مثبت ندارند بلکه وقت وعمر گرانبهای دانش آموزان ودانشجویان را هدر می دهند وزمان لازم برای یادگیری علوم ودروس یایه را نیز کاهش می دهند.
بطور مثال درس آمادگی دفاعی با این شکل وشمایل ومحتوا هم در دوره متوسطه اول وهم در دوره متوسطه دوم هیچ تأثیری در یادگیری مهارتهای مثبت در زندگی دانش آموزان نداردبه جای آن که هرهفته 3 ساعت از برنامه هفتگی را بیهوده اشغال می کند .اگر این زمان را به آموزش دروس ریاضی وعلوم اختصاص می دادند بسیار مفیدتر می بود .
در دانشگاه وضعیت بسیار بدتر از آموزش وپروش می باشد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
1
84
مدرسه فقط شده تست زدن و نمره پاس کردن...به فکر کردن و استدلال اهمیت نمیدن
ه _م
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
7
74
هرچی که بکاری همونو درو میکنی .ریاضی هفته ای 2 ساعت درس های علوم انسانی و خواص هر روز هفته،( روزی 2 ساعت) از این هم بدتر خواهد شد.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
13
62
یکی از دلایل افت دانش آموز نسبت به دهه های قبل حذف مردودی در سیستم آموزشی است.بعنوان یک معلم هم دو دوره را تجربه کرده ام.دانش آموز وقتی هیچگونه اهرم فشاری را احساس نمی کند و در نهایت واحد مانده شده و با ماده و تبصره قبول می شود چه نیازی به خواندن دروس علوم پایه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
7
83
عوامل موثر در افت کیفیت تحصیلی دانش آموزان :
1- عدم شایستگی مدیران رده بالا و زیر مجموعه آنها در وزارت آموزش و پرورش که سعی دارند علم و دانش را سرکوب کنند چون خودشان چیزی بارشان نیست.
2- عدم اهمیت به دروس پایه و تمرکزبیشتر بر دروس ایدئولوژیک در مدارس.
3- کم سوادی معلمان استخدامی در آموزش و پرورش.
4- در آمد ناکافی در قشر تحصیلکرده که باعث میشود اولیا و دانش آموزان رغبت چندانی به پیشرفت درسی دانش آموزان نداشته باشند.
5- کلاً سیستم روشنفکر را بر نمیتابد و ترجیح میدهد یک عده با دانش سطحی تحویل جامعه بدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
5
84
اینا رو ول کنید طرح حجاب و عفاف رو بچسب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
3
45
آقای نظری چرا انتظار دارید وقتی وضع ایران در همه زمینه‌ها رو به افول بوده، در آموزش رو به رشد باشد؟ ضمنا کتاب‌های درسی در این هشت سال تغییر نکرده اما رتبه دانش‌آموزان ایرانی از دوره قبل بدتر شده است، پس آدرس نادرست ندهید. ضمنا کلیشه تکراری محتوای بی‌ربط به زندگی را به کار نبرید که آزمون تیمز کاملا وابسته به یادگیری مفاهیم دیسیپلینی است. همان مفاهیم و موضوعاتی که به بهانه بی‌ربط بودن و زیاد بودن از کتاب‌های درسی حذف شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
28
44
با سلام وقتی دانش اموز صبح تا شب با موبایل بازی می کنه وقتی سرکلاس موبایل می آورد وانجا هم بازی می کند وقتی برای معلم ودبیر خود ارزش قائل نیست وبرای معلمان پرروبازی درمی آورند نتیجه همین معدل ها وضعف ها می گردد وازنژر علمی خنگ می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
معضل دنیا اینترنت برای نوجوانان است.تا 18 سالگی نباید به بچه اجازه دسترسی به اینترنت و گوشی همراه داد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
با سلام کاملا درست است وقتی دانش اموز تمام وقتش وسرشار توگویی موبایل است دیگر فرصت دروسی مانند ریاضیات روانخواه داشت
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
3
42
با تبلیغات ومخترج هنگفت که به بیت‌المال تحمیل کرده طرح تحول را ارائه دادند که این طرح ماموریت بیسوادی مطلق را هدیه کرد باید دانش آموزان سوم راهنمایی را به اکابر بفرستند تا از اول خواندن و نوشتن را یاد بگیرن ،دانش آموز پایه پنجم هنوز حروف الفبا را یاد نگرفته وهنوز از نوشتن اسم خودش بر روی برگه امتحانی ناتوان است عدد 9فارسی را وارونه مینویسد املا اول ابتدایی را نمی‌تواند بنویسد چه توقعی از این نظام آموزش میشه داشت اینها غلو نیست گروهی بیطرف به مدارس بفرستید تا عمق فاجعه را بفهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
4
106
از حوزه ی علمیه ای به نام آموزش و پرورش انتظار معجزه نیست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
1
51
اموزش وپرورش باید تعییر بنیادی درش انجام شود چون معلم با ذوق وشوق برای تعلیم کم دارد بیشتر برای پول بیشتر به کلاس های خصوصی بچه هارو ارجاع می دهند دوم این که محیط مدرسه شاد نیست بچه ها اکثرا از مدرسه فراری هستند در صورتیکه بچه ها باید با نشاط وارد مدرسه شوند مدرسه همیشه روی مسایل کم ارزش واعصاب خرد کن تمرکز می کند وثانیا بچه ها می بینند با علم در این کشور کسی به ثروت نمی رسد فقط روابط حاکم است وامتحان نهایی می گیزیم تابچه ها با مدرسه انس بگیرند دارید روی سر خودتون کلاه می گدارید وامتحان پراز تقلب وروابط کنکور همین طور دختری را می شناسم با دختر خودم همکلاس بود نتونست دانشگاه قبول شود رفت مجارستان همیشه عکس می گداشت در حال تفریح وبرهنه بود چون پدرش هیت علمی ... بود اوردش ایران داره دندون پزشکی می خونه خدایی این چه دندون پزشکی می شه انتطار دارید بچه ها به درس علاقه نشان دهند ابتدا مشکلاتی را که ایجاد کردید از بین ببرید
H.f
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
49
باسلام.افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی دلایل متفاوتی دارد.برخی ازاین دلایل به نظربنده عبارتنداز:
عدم وجود نامه ریزی مناسب برای جذب معلمان در۱۰سال اخیرمیباشد.ما شاهداین بوده ایم که مثلا چندین سال آموزش وپرورش دردانشگاه فرهنگیان پذیرش نداشته ویاتعداد محدودی است علی رغم اینکه متقاضیان بسیارجوان وممتازی بارتبه های خیلی خوب وجودداشته است.بعدازچندسال به یکباره درب دانشگاه فرهنگیان بازمیشودوبصورت گسترده پذیرش می کنددراینجاست که حتی متقاضیانی که رتبه های خیلی پایینی هم دارندپذیرش می‌شوند.همچنین درسالهای اخیر سهمیه هایی وجوددارد که درسنین بالا (که انرژی افراددرآن سنین برای تدریس روبه تحلیل است )به استخدام آموزش وپرورش درمی آیند.نتیجه این سوء مدیریت‌ها پایین آمدن رتبه علمی دانش آموزان دربین کشورهای دنیاست.
رضامیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
40
خب اینکارها نکنن چطور دشمنان ما خوشحال شوند پس معلوم میشه دشمنان ما در میان خود ما هستند که منافعشان از همین راه‌ها بدست میارن وهم به دشمنان کمک میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
3
47
علت اصلی انتصاب افراد بی لیاقت، غیر مرتبط و بدون تخصص و تجربه لازم و کافی در پست های تخصصی و اعمال نظرات آنها در تصمیمات.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
3
44
وقتی معلم سواد کافی ندارد دانش آموز چه یاد بگیرد خودمعلمین درنحوه آموزش وتدریس کتب‌ درسی مشکل دارند واز والدین میخواهندبه آنها کمک کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
37
جالب ان است که هرسال بودجه هنگفتی برای تغییر کتب درسی که نتیجه اش این است در حالی که میتوان از بسیاری بودجه ها وانحلال سازمانهای اضافی وساده سازی حقوق معلمان را افزایش داد که پایه اصلی برای یادگیری دانش آموزان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
سلام: كتاب هاي درسي پايه هاي مورد نظر آزمون تيمز بين 5 تا 10 سالاست كه هيچ تغييري نكرده اند. و يا تغييرات جزئي بوده است.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
58
من دخترم کلاس چهارم دبستان هست..برای حل مسایل ریاضی روشهایی به اینها یاد داده میشود که با روشهایی که به ما در دهه 60 آموزش داده شده برای حل همان مسایل زمین تا اسمان فرق دارد..و وقتی به معلم این مورد را انتقال میدهم که این روشها طولانیتر و یادگیری سختتری دارد در مقایسه با روشهای مفهومیتر زمان ما ...در جواب میگویند شما دخالت نکنین و با روش های زمان خودتان (که البته خودش هم دهه 60 ی هست) به دخترتان اموزش ندهید چون گیج میشود..در صورتیکه با روش من خیلی راحتتر یاد گرفت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
29
سهمیه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
2
27
دلایل و عوامل مختلف و متنوعی دارد. احتمالا انگیزه پایین دانش آموزان برای تحصیل و یادگیری را بتوان یکی از عوامل اصلی قلمداد کرد. همچنین نباید از استخدام و بکارگیری معلمان بی صلاحیت در طی سالهای اخیر غافل شد.
کرم قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
4
31
من به عنوان یک فرهنگی معلم ها دبستان را مقصر میدانم و مقایسه کردن وضعیتشان با دیگر مشاغل و‌ عدم وجدان کاری . در ضمن وقتی رتبه های ۴۰ تا ۵۰ هزار با سهمیه میشه ۵ هزار و قبول میشه معلمی وقتی طرح و ماده ۲۸ میشه معلم نتیجه همینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
6
60
تو دهه شصت وهفتاد دبیران ومعلمانی داشتیم که دست پرورده نظام نربیت معلمی ودبیری سابق بودن .به قدری جذبه ودیسیپلین وانضباط داشتن وتو ندریس سخت گیر والبته کاربلد که از زیر دستشون بچه های باسوادی هم بیرون میومدن