۰۵ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۲-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۳۶۶۸
انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۲-۱۰-۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ایجاد کارگروه آسیب‌شناسی و تقویت آزمون‌های «تیمز» و «پرلز»

ایجاد کارگروه آسیب‌شناسی و تقویت آزمون‌های «تیمز» و «پرلز»
یکی از راه‌های قضاوت و بررسی سطح  کیفیت آموزش و پرورش، آزمون‌های تیمز و پرلز هست؛ بنابراین ضرورت دارد تا کارگروهی در این زمینه تشکیل و نقشه راهی در این باره تدوین شود.
وزیر آموزش و پرورش از ایجاد کارگروه بررسی، آسیب شناسی و تقویت آزمون‌های تیمز و پرلز خبرداد.
 
به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در سی‌ و سومین جلسه شورای معاونان با توجه به اهمیت مسابقات جهانی «تیمز» و «پرلز» گفت: یکی از راه‌های قضاوت و بررسی سطح  کیفیت آموزش و پرورش، آزمون‌های تیمز و پرلز هست؛ بنابراین ضرورت دارد تا کارگروهی در این زمینه تشکیل و نقشه راهی در این باره تدوین شود. افزایش کیفیت سواد در مقطع ابتدایی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت‌های مربوط باشد.
 
وی درباره تعدد بخشنامه‌های ارسالی به ادارات و مدارس ادامه داد: با توجه به تجربیات زیسته خودم، مستندسازی بخشنامه‌ها گاهی بسیار سخت و زمان‌براست. بنابراین ضروری است این مهم مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد تا با بررسی آن به نتیجه واحد جهت ساماندهی بخشنامه‌ها برسیم.
 
کاظمی به اقدام دیگر در خصوص ساماندهی بخشنامه‌ها اشاره کرد و افزود: می‌توان بخشنامه‌های ثابت و بخشنامه‌های مرتبط با احکام برنامه هفتم معاونت‌ها را در کتابچه‌ای، تدوین و برای سال آتی ارسال کرد.
 
وی ادامه داد: برخی از بخشنامه‌ها که جنبه اطلاع رسانی دارند قابل حذف هستند. بخشی دیگر از بخشنامه‌ها موردی هستند و با توجه به اقتضائات؛ نیازمند ارسال فوری و پیگیری هستند زیرا بار حقوقی و برخی بار مالی دارند.
 
وی افزود: کمیته مستندسازی بخشنامه‌ها نیازمند بازبینی فرایند مستندسازی است.
 
کاظمی با تاکید بر ضرورت ایحاد درک مشترکی از برنامه‌های وزارتخانه بیان کرد: باید برنامه معاونت‌ها و سازمان مربوطه به سرعت ارائه شود تا با هم‌افزایی، کار در مسیر اصلی و درست پیش رود. هر سازمان باید نظام مسائل را احصا کرده و با اولویت بندی؛ برنامه‌ها و سیاست‌های خود را اعلام کند.
 
 
برچسب ها: تیمز ، آموزش و پرورش
ارسال به دوستان