۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۵-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۴۳۶۳
انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۵-۰۴-۱۳۸۹

تاييد آلودگي به آرسنيك و سرب در حداقل 11 نوع برنج وارداتي

آلودگي 8 مورد برنج به فلزهاي سنگين محرز شده و كميسيون بهداشت معتقد است كه بايد از توزيع آن جلوگيري و مرجوع به كشورهاي صادر كننده شود/لاريجاني: گزارش نهايي را براي پيگيري تخلفات به كميسيون اصل نود بدهيد.

صبح امروز گزارش كميسيون بهداشت و درمان از آلودگي برنج‌هاي وارداتي قرائت شد.

به گزارش ايلنا، اين گزارش با امضاي شهاب‌الدين صدر رئيس سابق كميسيون بهداشت كه اكنون نايب رئيس مجلس است، تقديم صحن علني مجلس شده بود.

سخنگوي كميسيون بهداشت در جريان قرائت اين گزارش از برگزاري جلساتي با حضور مسئولان سازمان استاندار و وزارتخانه‌هاي بهداشت و بازرگاني و كشاورزي براي بررسي وضعيت برنج‌هاي وارداتي پرداخته خبر داد.

در اين گزارش آمده بود كه در آزمايشات، مقداري نمونه از بازار فروش برنج را ارزيابي كرده‌اند كه از 13 نمونه، 11 نمونه آلوده به آرسنيكي بيش از استاندارد شناخته شده و 10 نمونه نيز آلوده به عنصر سرب بودند.

پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌اي هم 17 نمونه آزمايشي را آلوده به آرسنيك تشخيص داده است اما رياست سازمان استاندارد قائل به آزمايش نمونه‌هاي بيشتري از برنج‌هاي وارداتي بود.

در گزارش كميسيون بهداشت به اختلاف نظر مراجع مختلف نسبت به آلودگي برنج‌هاي وارداتي اشاره شده و با اشاره به گزارشات علمي WHO و FAO آمده بود: آلودگي 8 مورد برنج به فلزهاي سنگين محرز شده و كميسيون بهداشت معتقد است كه بايد از توزيع آن جلوگيري و مرجوع به كشورهاي صادر كننده شود.

رئيس مجلس در پايان قرائت اين گزارش، از كميسيون‌هاي بهداشت و كشاورزي به دليل پيگيري وضعيت آلودگي برنج‌هاي وارداتي تشكر كرد و تاكيد نمود كه گزارشات نهايي خود را براي پيگيري تخلفات به كميسيون اصل نود ارائه دهند.


ارسال به دوستان