۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۶-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۴۶۸۷
انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۶-۰۴-۱۳۸۹

متن نامه عباسپور به لاریجانی

در اسفندماه 1388 سازمان سنجش آماده پذیرش دانشجو برای آموزشکده های فنی و حرفه ای بود که با دستور وزیر جدید آموزش وپرورش جناب آقای دکتر حاجی بابایی پذیرش دانشجو برای این آموزشکده ها متوقف شد.
مهر: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه ای به ریاست مجلس خواستار ابلاغ قانون مجلس مبنی بر پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای به دولت شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبه دولت در خصوص لغو پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای اعلام کرد: احتراما پیرو نامه شماره 25185/38/د مورخ 12 تیر 89 در مورد بخشنامه دولت مربوط به عدم پذیرش دانشجو برای آموزشکده های فنی و حرفه ای و مغایرت آن با قانون پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای مراکز تربیت معلم و دانشگاه شهید رجایی به استحضار می رساند:

1- در اسفندماه 1388 سازمان سنجش آماده پذیرش دانشجو برای آموزشکده های فنی و حرفه ای بود که با دستور وزیر جدید آموزش وپرورش جناب آقای دکتر حاجی بابایی پذیرش دانشجو برای این آموزشکده ها متوقف شد.

2- این اقدام موجب نگرانی بیش از 600 هزار نفر جوانانی شد که اغلب آنها سه سال پیش به امید راهیابی به این آموزشکده ها رشته کار و دانش و فنی و حرفه ای را در دوره دبیرستان انتخاب کرده بودند.

3- کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور وزیر آموزش پرورش عدم پذیرش در آموزشکده های فنی و حرفه ای را چندین بار در دستور کار خود قرار داد و در نهایت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد اگر مجلس آموزش و پرورش را به پذیرش دانشجو برای این آموزشکده ها موظف کند، آموزش و پرورش اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

4- مجلس شورای اسلامی در تاریخ 19 اردیبهشت 89 قانون پذیرش برای آموزشکده های فنی و حرفه ای را مصوب کرد که علیرغم ابلاغ به دولت، رئیس جمهور در نامه ای به شورای نگهبان نسبت به تایید آن اعتراض کرد و در پاسخ، شورای نگهبان اجرای قانون توسط دولت را مورد تاکید قرار داد.

5- در تاریخ 16 خردادماه 89 وزارت آموزش و پرورش موافقت خود را با پذیرش حدود 35 هزار دانشجو برای آموزشکده های فنی و حرفه ای اعلام کرد که بر این اساس پذیرش دانشجو برای آموزشکده های فنی و حرفه ای اعلام و دفترچه ثبت نام در آزمون ورودی برای این آموزشکده ها چاپ و بین دفاتر پستی توزیع و مقرر شد که ثبت نام برای شرکت در آزمون از تاریخ 15 تیرماه 89 آغاز شود.

6 - با صدور بخشنامه 66196 مورخ 6/4/89 متاسفانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز 14 تیرماه 89 علیرغم توزیع دفترچه بین دفاتر پستی و آماده شدن داوطلبان برای ثبت نام، از ثبت نام داوطلبان خودداری کرده است این عمل که مغایر با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و سردرگمی و نگرانی بیش از 600 هزار جوان کشور را که به امید پذیرش در آموزشکده های فنی و حرفه ای دل بسته اند، جای تاسف است.

لذا خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس اصل 138 قانون اساسی که بخشنامه ها و آئین نامه های مصوب دولت نمی تواند مغایر قوانین مصوب باشد، به دولت ابلاغ کنید که دولت و دستگاههای ذیربط هر چه سریعتر نسبت به اجرای قانون اقدام کنند تا بیش از 600 هزار نفر از جوانان کشور و خانواده آنان از نگرانی خارج شده و این حرکت های مغایر با قانون موجب لطمه به آموزش های فنی و حرفه ای نشود.
ارسال به دوستان
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان