۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۶۸۰۹
انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹-۰۴-۱۳۸۹

با تصویب مجلس؛ دولت ملزم به مقابله به مثل با بازرسی هواپیماها و کشتی های ایرانی شد

وی در پیشنهاد خود تاکید کرد: چنانچه آژانس مذکور تحت تاثیر قدرتهای استکباری بر روند غیر قانونی خود تاکید کند دولت موظف است لایحه خروج از آژانس را جهت اخذ تصمیم به مجلس ارائه کند.


نمایندگان مجلس دولت را موظف کردند نسبت به کشورهایی که به بازرسی هواپیماها و کشتی های ایرانی یا محموله های باری کشور مبادرت می ورزند و یا از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می کنند مقابله به مثل کند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه در ادامه بررسی جزئیات طرح صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران سازمان انرژی اتمی را موظف کردند جهت تامین نیازهای سوخت رآکتورهای تحقیقاتی، آموزشی کشور برای مصارف پزشکی، صنعتی و کشاورزی، تولید و تامین سوخت با غنای 20 درصد را تمهید کند.

بر اساس ماده دیگر این طررح دولت مکلف شد صرفا در چارچوب توافقنامه پادمان معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای با آژانس همکاری نماید و اجابت درخواست های فراتر از توافقنامه پادمان توسط دولت ممنوع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده دیگر این طرح دولت را موظف کردند نسبت به کشورهایی که به بازرسی هواپیماها و کشتی های ایرانی یا محموله های باری کشور مبادرت می ورزند و یا از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می کنند مقابله به مثل کند.

بررسی این طرح در مجلس با پیشنهادات زیادی مواجه شد اما هیچ کدام از پیشنهادها رای لازم را کسب نکرد.

مهمترین پیشنهاد از سوی ابطحی نماینده خمینی شهر مطرح شد .

وی در پیشنهاد خود تاکید کرد: چنانچه آژانس مذکور تحت تاثیر قدرتهای استکباری بر روند غیر قانونی خود تاکید کند دولت موظف است لایحه خروج از آژانس را جهت اخذ تصمیم به مجلس ارائه کند.

از آنجا که قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد صحبت کرد نمایندگان را قانع کرد که به این پیشنهاد رای ندهند.

وی معتقد بود با رای به این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران دست خود را در پرونده هسته ای می بندد.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید