۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۸-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۸۴۴۶
انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۸-۰۵-۱۳۸۹

اسد و عبدالله با بالگرد به کاخ سلیمان رفتند

به خاطر مسائل امنیتی، سران عربستان و سوریه به همراه رئیس جمهوری لبنان با یک فروند بالگرد به کاخ ریاست جمهوری لبنان رفتند تا نشست سه جانبه خود را برگزار کنند.
مهر: خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در فرودگاه بین المللی بیروت اعلام کرد: به خاطر مسائل امنیتی، سران عربستان و سوریه به همراه رئیس جمهوری لبنان با یک فروند بالگرد به کاخ ریاست جمهوری لبنان رفتند تا نشست سه جانبه خود را برگزار کنند.

خبرنگار الجزیره گفت: عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که لحظاتی پیش با استقبال گرم میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان و همچنین نبیه بری رئیس پارلمان و سعدالحریری نخست وزیر این کشور وارد بیروت شدند به خاطر مسائل امنیتی با یک فروند بالگرد به کاخ ریاست جمهوری رفتند.

خبرنگار این شبکه افزود: منابع آگاه به الجزیره گفتند ملک عبدالله قرار است در منزل سعدالحریری واقع در منطقه قریطم بیروت با نخست وزیر لبنان دیدار کند و همچنین بر سر آرامگاه رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان که در حادثه تروریستی کشته شد، حاضر شود.

البته این منابع احتمال همراهی بشار اسد با ملک عبدالله در دیدار خصوصی با حریری جوان و حضور در آرامگاه حریری پدر را بعید ندانسته اند.

هیچ یک از سران عربستان، لبنان و سوریه در فرودگاه بیروت درباره این سفر اظهارنظری نکردند، اما قرار است دفتر ریاست جمهوری لبنان پس از پایان نشست سه جانبه بیانیه ای صادر کند.

از سوی دیگر بسیاری در لبنان، این سفر را به دو دلیل یکی به خاطر ورود همزمان ملک عبدالله و اسد در یک هواپیما و همچنین افزایش همسویی در روابط ریاض و دمشق تاریخی و بسیار مهم توصیف می کنند.

خبرنگار الجزیره در عین حال از اختلاف نظر سران عربستان و سوریه درباره موضوع دادگاه بین المللی ترور رفیق الحریری خبر داد و به گفته وی، این مسئله به مذاکرات ملک عبدالله و اسد با مقامهای بلندپایه لبنان اهمیت خاصی می بخشد.
ارسال به دوستان
آیا جنگ به خاطر کینۀ امام خمینی از صدام حسین شروع شد؟/ مستندات مهاجرانی برای رد این اتهام/ + خاطره عجیب از خلخالی اول مهر ۱۴۰۳ ساعت ها تغییر نمی کند تسنیم: ادعای عملیات امنیتی اسرائیل در ایران و ربودن برخی اسناد کذب است عضو شورای شهر تهران: در بازدید از مرکز بهداشتی جنوب پایتخت مشاهده شد بیش از ۶۰ درصد مراجعان اتباع هستند اردوغان: حملات اسرائیل مثل گروه‌های تروریستی است 22 کشته در حمله اسرائیل به مدرسه اسکان آوارگان فلسطینی شیوع وبا در سودان با 348 فوتی عراقچی: نتانیاهو به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و از سر استیصال به دنبال کشیدن کل منطقه به جنگ است دربارۀ لطف عجیب گرت بیل به هری کین توهین مهمان صداوسیما به رئیس جمهور پزشکیان جاده کندوان به سمت کرج یکطرفه شد نماینده سینمای ایران برای اسکار امسال انتخاب شد «در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در اسکار شد سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درگذشت عکسی از یک خانم دستفروش که پربازدید شد