۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۳-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۹۳۸۰
انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۳-۰۵-۱۳۸۹

اديب يزدی: در روزگار فتنه در خود خزيدند و به ترديد افتادند

حجت‌الاسلام اديب يزدي ادامه داد: در ميان عموم اصناف و اقشار شاهد نوعي بازيابي هويت بوديم. اين واکاوي و بازيابي هويت را در ميان قشر دانشجو، بازاريان و در ميان نيروهاي مسلح و حتي روستاييان به خوبي مشاهده کرديم.
ایرنا: استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضي از عناصر در روزگار فتنه در خود خزيدند و به ترديد افتادند و زماني که بايد حضور مي‌داشتند و ميدان‌داري مي‌کردند تعلل کردند.

حجت‌السلام مرتضي اديب يزدي شامگاه سه‌شنبه که در جمع وعاظ در موسسه فرهنگي سيدالشهدا(ع) تهران سخن مي‌گفت به فتنه بعد از انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري اشاره و اضافه کرد: آنها براي صدور يک اطلاعيه و اعلاميه ساعت‌ها با هم بحث مي‌کردند و به هيچ نتيجه‌اي نمي‌رسيدند و مردم را به ترديد مي‌انداختند.

اين خطيب افزود: حوادثي در کشور در يکي دو سال اخير پيش آمد که معناي بليغي براي جامعه ما محقق شد.

وي ادامه داد: گرچه از يک سو تاسف آور اما از سوي ديگر بسيار خشنودکننده است چرا که مردان مرد از مردنمايان واکاوي و بازشناسي و کساني که هيچ طوفاني آنها را نمي‌تواند از محض و مر ولايت جدا کند شناسايي شدند.

حجت‌الاسلام اديب يزدي ادامه داد: در ميان عموم اصناف و اقشار شاهد نوعي بازيابي هويت بوديم. اين واکاوي و بازيابي هويت را در ميان قشر دانشجو، بازاريان و در ميان نيروهاي مسلح و حتي روستاييان به خوبي مشاهده کرديم.

وي ادامه داد: طلاب انقلابي و جان برکف که سوابق خود را در جبهه‌هاي نبرد بارها نشان دادند يا هم‌اکنون در جبهه‌هايي که به مراتب حساس‌تر از جبهه‌هاي نبرد است مشغول دفاع از ولايت و حاکميت مظلوم هستند منتظر جرقه‌اي بودند.

حجت‌الاسلام اديب يزدي افزود: بعضي‌ها يا در آب فتنه گرفتار شدند يا با کمال تاسف به جهت عدم زمان‌شناسي و تاثيرپذيري از ناحيه عناصر مشکوک ميدان را خالي کردند در حالي که لازم بود در وقت لازم ميدان‌داري کنند.

وي به واقعه انفجار ساختمان‌هاي دو قلوي نيويورک در 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: در آن زمان که تمام دنيا را بهت و سکوت محض فرا گرفته بود تنها بوش رييس‌جمهور زخم‌خورده و خبيث آمريکا بود که فرياد مي‌زد همه يا با ما هستند يا بر ما.

رئيس سابق مجتمع بلال صدا و سيما با بيان اينکه موقع شناسي و وقت شناسي شرط يک روحانيت موفق حاضر در صحنه‌هاي مختلف انقلاب است، خاطرنشان کرد: در ميان سکوت بهت آور فرياد ناجي بزرگ امت رهبر انقلاب را شاهد بوديم و هستيم، که فرمودند ما نه با شما هستيم نه با تروريست‌ها.

حجت‌السلام اديب يزدي ادامه داد: يعني تبيين فرمودند که خط سومي در عالم در حال رشد و شکوفايي است که مي‌تواند خط نجات عموم امت‌ها و ملت‌ها باشد و اين خط خطي نيست جز خط اسلام که جلوه‌هاي آن را در نظام اسلامي ايران مشاهده مي‌کنيم.

وي يادآور شد که در زمان فتنه به‌رغم اينکه برخي با رفتار خود موجب ترديد در مردم شدند و ميدان را خالي کردند عده‌اي علماي انقلابي نيز با يک حرکت بسيار جانانه و قابل تحسين در وقت مناسب مواضع خود را شفاف بيان کردند و نام مبارک ولايت را به جمع خودشان گذاردند که پاسخي باشد براي سينه‌هايي که همچنان منتظرند تا بدانند جايگاه روحانيت در کجاي تاريخ واقع مي‌شود.
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود