۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۰۶۰
انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹

قیمت‌ ارز دوباره اوج گرفت؛ 1090 تومان در بازار آزاد

برخی صرافان گفتند که بانک مرکزی تنها 50 درصد آنچه که آن‌ها به عنوان نیاز اعلام می‌کنند را تامین می‌کند و این میزان جوابگوی نیازها نیست.


ایسنا: با کم شدن ارائه ارز از سوی بانک مرکزی و ادامه عطش مردم برای خرید دلار، کاسبی دلالان دوباره داغ شد و نرخ ارز در بازار آزاد به 1090 تومان رسید.

با گذشت حدود سه هفته از نابسامانی بازار ارز و کنترل نسبی آن طی دو هفته گذشته، بازارارز از ابتدای هفته جاری دوباره با افزایش قیمت روبرو شده است.

مشاهدات  نشان می‌دهد قیمت ارز در سبزه‌میدان و حوالی چهارراه استانبول 1088 تا 1090 تومان است. این در حالی است که قیمت رسمی نرخ دلار امروز از سوی بانک مرکزی 1050 تومان اعلام شده است.

صرافی‌های مجاز و صرافی بانک‌ها تامین نشدن سفارشاتشان به میزان کافی از سوی بانک مرکزی را از دلایل کمبود و بالا رفتن نرخ ارز در چند روز اخیر می‌دانند.

تامین نرخ ارز به گونه‌ای با محدودیت مواجه شده است که صرافی بانک ملی فقط در صورت ارائه پاسپورت و بلیت هواپیما تنها دو هزار دلار در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و مانند یکی دو هفته پیش، افراد نمی‌توانند با ارائه کارت ملی ارز دریافت کنند و این کار با محدودیت‌های زیادی انجام می‌شود.

برخی صرافان به ایسنا گفتند که بانک مرکزی تنها 50 درصد آنچه که آن‌ها به عنوان نیاز اعلام می‌کنند را تامین می‌کند و این میزان جوابگوی نیازها نیست.

به نظر می‌رسد ضعف نظارت بانک مرکزی بر بازار باعث شده تا قیمت‌ها روند صعودی خود را دوباره در پیش بگیرند و محدودیت‌هایی برای تامین ارز کسانی که واقعا به آن نیاز دارند به وجود آمده است.

بازار اجاره کارت ملی و همچنین دلالان نسبت به هفته گذشته داغ‌تر شده و به نظر می‌رسد دخالت بانک مرکزی کارایی خود را از دست داده است و به این ترتیب باید دونرخی شدن نرخ ارز را پذیرفت.

ارسال به دوستان
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان