۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۷-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۶۸۸۸
انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۷-۰۹-۱۳۸۹

مانور زلزله دوشنبه در مدارس کشور


مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مانور زلزله با شعار آمادگی، پناهگیری و آرامش در مدارس کشور در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش مهر، حسن ضیاء الدینی با اعلام این خبر افزود: دانش‌آموزان سراسر کشور در این مانور با شعار "آمادگی، پناهگیری و آرامش" حضور پیدا کرده و آمادگی خود را برای مواجهه به زلزله‌های احتمالی می‌سنجند.

وی همچنین اهداف مانور زلزله و ایمنی را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی اعلام کرد.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی اقدامات آموزش و پرورش در این زمینه شامل اجرای آزمایشی طرح تشکیل "کمیته مدیریت سوانح مدرسه" در مدارس با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) در قالب پروژه "ارتقای ظرفیت مدیریت مخاطرات بلایای طبیعی" و همچنین بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواهد بود.

ضیاءالدینی افزود: در این برنامه بسیاری از مدارس کشور به سیستمهای اطفای حریق پیشرفته و کیت کمکهای اولیه و امداد و نجات تجهیز می‌شوند و مطالب مرتبط با موضوع در کتب درسی گنجانده خواهد شد.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید