۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۳-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۹۶۰۴
انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۳-۱۲-۱۳۸۹

گالری سازمان فرهنگی اکو گشایش یافت

 
در نخستين ايستگاه همکاري سازمان فرهنگي اکو و تصوير سال، گالري اکو با ارايه‌ منتخبي از آثار دوره‌هاي مختلف نمايشگاه تصوير سال، در تهران گشايش يافت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان فرهنگی اکو، روز شنبه 21 اسفند 1389 گالری سازمان اکو که در طبقه پایین ساختمان آن واقع شده است، با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میرزا شاهرخ اسراری، وزیر فرهنگ تاجیکستان، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت‌اله ایوبی، رئیس سازمان فرهنگی اکو، سفیران و نمایندگان کشورهای عضو اکو و جمعی از فرهیختگان و هنرمندان کشورمان گشایش یافت.

در این مراسم سيف‌اله صمديان گفت: «از نخستين دوره‌هاي جشن تصوير سال بر آن بوديم که با برنامه‌ريزي دقيق، امکان ارايه آثار منتخب دوره‌هاي مختلف تصوير سال را در ساير کشورهاي جهان نيز فراهم کنيم که این امر با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی اکو میسر شد.»

او افزود: «اصلي‌ترين مسأله در برنامه‌ريزي و انتخاب مراکز نمايشگاهي کشورهاي مقصد ازسوي برگزارکنندگان جشن تصوير سال، حفظ استقلال و غيردولتي بودن مجموعه آثار ارائه شده در تصوير سال بود. به نحوي که هرگونه ارائه آثار مي‌بايست صرفا در قالب يک برنامه فرهنگي هنري از آثار هنرمندان ايراني به‌ويژه جوانان در رشته‌هاي مختلف هنرهاي تصويري در ساير نقاط دنيا ارائه شود. آن هم در زمانه‌اي که جو سياست‌زده غالب جهاني هر حرکت مستقل و صرفا هنري را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهد. از اين رو در اولين ايستگاه حرکت به آن سوي مرز سازمان فرهنگي اکو که تنها نهاد مسئول فرهنگي و هنري در رابطه با کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي اقتصادي منطقه‌اي است و از پيش از انقلاب دفتر آن فقط در تهران مستقر بوده و حتی رياست اجرايي آن از طرف کليه کشورهاي عضو اکو انتخاب مي‌شود به عنوان پل ارتباطي هنرمندان عضو تصوير سال و هنرمندان کشورهاي همسايه انتخاب کرديم.»

صمديان يادآوري کرد: همکاري در افتتاح گالري سازمان فرهنگي اکو در تهران دومين مشارکت بين در جريان برگزاري هشتمين جشن تصوير سال و جشنواره فيلم تصوير بود. در اولين مرحله، نمايش ويژه فيلم‌هاي چهار کشور عضو اکو -ترکيه، افغانستان، ايران و قزاقستان - به انتخاب رضا ميرکريمي - کارگردان شاخص ايراني - در يک سئانس ويژه روز در قالب نمايش ويژه‌ فيلم کوتاه و نيمه بلند در جشنواره فيلم تصوير بود که با استقبال دوستداران سينما مواجه شد.»

در مراسم افتتاح گالري اکو در تهران هنرمنداني از جمله غلامحسين اميرخاني، نصراله افجه‌اي، مهدي عسگرپور، رضا ميرکريمي و دکتر رواقی، عبدالحسین مختاباد و ... حضور داشتند و 60 اثر از هنرمندان کاريکاتوريست، طراح گرافيک و عکاس ايراني به نمايش درآمد.

بر اساس توافق‌هاي صورت گرفته ميان برگزارکنندگان جشن تصوير سال و مسئولان سازمان فرهنگي اکو، قرار است پس از افتتاح گالري اکو در تهران اين نمايشگاه‌ها پس از ايران، اوايل سال آينده در کشورهاي عضو اکو با اعلام اسامي هنرمندان هر يک از گروه‌هاي نمايشگاهي و نيز امکان بررسي همراهي تعدادي از هنرمندان در هر يک از تورهاي نمايشگاهي در کشورهاي ديگر نيز عرضه شوند.
برچسب ها: اکو ، گالری
ارسال به دوستان