۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۶۰۱۴۰
انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸-۱۲-۱۳۸۹

راه اندازی خط مونتاژ تراکتور چینی در گلستان

بر اساس مصوبه این نشست، چنانچه عملکرد تراکتور و کیفیت آن مورد تائید قرار گرفت، سایر مراحل مشارکت در سرمایه گذاری میان طرفین انجام پذیرد.
مهر: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری گلستان گفت: خط مونتاژ تراکتور کشور چین در استان نصب و راه اندازی می شود.

اسماعیل مهدوی نیا ظهر شنبه در نشست با سرمایه گذاران چینی، به موارد قانونی حمایت دولت از سرمایه گذاری خارجی و پس از آن به اهمیت صنایع نوین مرتبط با کشاورزی که محور توسعه اقتصادی استان است پرداخت.

در این نشست، در خصوص نصب و راه اندازی خط مونتاژ تراکتور در استان، بحث و تبادل نظر شد و ضمن تاکید بر کیفیت تراکتورهای مورد نظر، مقرر شد چند نمونه از این تراکتورها از کشور چین وارد شده و در شرایط اقلیمی، آزمایش و نظرات کارشناسی در مورد کیفیت آنها اخذ و بررسی شود.

بر اساس مصوبه این نشست، چنانچه عملکرد تراکتور و کیفیت آن مورد تائید قرار گرفت، سایر مراحل مشارکت در سرمایه گذاری میان طرفین انجام پذیرد.

استاندارد بودن میزان مصرف سوخت و متناسب بودن بهای تمام شده تراکتورها نیز از دیگر معیارهای مورد تاکید در این نشست بود.
 
یکی دیگر از محورهای این نشست، سرمایه گذاری در خصوص سیستمهای نوین آبیاری قطره ای بود که معاونت برنامه ریزی استاندار، پروژه سرمایه گذاری در زمینه متدهای نوین آبیاری قطره ای بر روی حدود یکصد هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان را به صورت پایلوت مطرح کرد.
 
همچنین مقرر شد در صورتی که هزینه های سرمایه گذاری در زمینه ایجاد شبکه آبیاری به ازای هر هکتار حدود چهار تا پنج هزار دلار باشد، کشاورزان می توانند حدود 20 درصد آن را پرداخت نموده و مابقی آن را طی سالهای آتی برگردانند.
ارسال به دوستان
شرکت ژاپنی: بی‌سیم‌های منفجرشده در لبنان محصول ما نیست حوثی‌ها چگونه پهپادهای ۳۰ میلیون دلاری «ریپر» را سرنگون می‌کنند/ آمریکا: دست ایران در کار است داخل دیوارهای همیشه سبز چه شکلی است؟! (عکس) قویترین آنتی اکسیدان طبیعی رهبری: اختلاف نظر و سلیقه نباید در همدستی ملت تأثیر بگذارد سالروز آغاز جنگ از نگاه صدام چه روزی است؟ خواص استثنایی یک لیوان شیر منابع آمریکایی: اسرائیل برای منفجر کردن پیجرها 15 سال برنامه ریزی کرده است! با این روش سبزیجات تازه می‌مانند / راه‌حل جالب یک استارت‌آپ صدرنشین‌ها و قعرنشین‌های سینما در گیشه ۱۰۰۰ میلیاردی رئیس‌جمهور صبح فردا یکشنبه عازم نیویورک می‌شود هوش مصنوعی «اُپن‌ای‌آی» در فریب دادن کاربر مهارت بالایی دارد کشف بقایای کودکان «خون‌آشام» سربریده در لهستان / گورهایی با ویژگی‌ «دفن ضد خون‌آشام» هیوندای کوچک‌تر از این نمی‌شود(+عکس) دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری / هم نشینی مقامات حاضر و سابق (عکس)