۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۱۶۲۲
انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۰

سفر غيرمنتظره وزير دفاع آمريكا به عراق

هواپيماي حامل گيتس ديشب ساعت 9 و سي دقيقه از رياض وارد بغداد شد، وي قرار است در اين سفر با تعدادي از مقامات عراقي و فرماندهان نيروهاي آمريكايي در اين كشور ديدار و گفت‌وگو كند.

فارس: وزير دفاع آمريكا در سفري اعلام نشده بعد از عربستان سعودي راهي عراق شد.

به گزارش سي‎ان‎ان، "رابرت گيتس " وزير دفاع آمريكا كه براي ديدار با مقامات آل سعود به رياض رفته بود، در سفري اعلام نشده و غيرمنتظره وارد بغداد شد.

اين دومين سفر دوره‌اي گيتس بعد از آغاز حملات نظامي ناتو عليه معمر القذافي ديكتاتور ليبي در اين كشور بوده است.

هواپيماي حامل گيتس ديشب ساعت 9 و سي دقيقه از رياض وارد بغداد شد، وي قرار است در اين سفر با تعدادي از مقامات عراقي و فرماندهان نيروهاي آمريكايي در اين كشور ديدار و گفت‌وگو كند.

وي بعد از انجام اين ديدار ها در بغداد آخر وقت امروز به شمال عراق خواهد رفت تا با "مسعود بارزاني " رئيس اقليم كردستان عراق نيز ديدار كند.

گيتس در عربستان نيز ضمن ديدار با ملك عبدالله بن عبدالعزيز شاه اين كشور با معاون وزير دفاع و بازرس كل در امور نظامي عربستان نيز ديدار و گفت‎وگو كرد.

"جف مورل " معاون رسانه‌اي وزارت دفاع آمريكا درباره سفر دوره‌اي گيتس به منطقه گفت: آشكار است كه محور اصلي ديدار گيتس از منطقه ايران است.

آمريكا حامي اصلي سناريوي ايران هراسي ميان كشورهاي منطقه است و سعي دارد تا با انحراف افكار عمومي از انقلاب‌هاي منطقه‌اي آنها را زمين‌گير كرده و علاوه بر ابقاي سلطنت‌هاي استبدادي بر اساس منافع خود در اين كشورها، گام‌هايي را براي فشار هرچه بيشتر بر ايران بردارد.

گيتس دو هفته پيش نيز به منطقه سفر كرده و به مصر و سرزمين‌هاي اشغالي و فلسطين و اردن رفته بود.

برچسب ها: رابرت گیتس
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)