۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۸۹۰
انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۰

احمدي مقدم: مصرف روانگردان جايگزين مواد‌مخدر مي‌شود

وي درباره ميزان سوءاستفاده از القاب مقامات و مسئولان توسط كلاهبرداران، اين شيوه كلاهبرداري را از نوع كلاهبرداري‌هاي جديد برشمرد.

فارس: فرمانده ناجا گفت: مصرف روانگردان به زودي جاي مصرف مواد مخدر را مي‌گيرد چرا كه هر چه ميزان انسداد مرزها بيشتر شده، مواد مخدر نيز گران‌تر و دسترسي به آن سخت‌تر شده است.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم صبح امروز در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك فرمانده انتظامي استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 1389 به خاطر اتفاقات بعد از انتخابات 88 با افزايش جرم روبه‌رو بوديم اما در ماه‌هاي پاياني سال 89 خط افزايش جرائم متوقف شده و با كاهش جرائم روبه‌رو شديم.

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران ابراز اميدواري كرد كه با تقويت اقدامات پيشگيرانه و تشديد برخورد قوه قضائيه با مجرمان، روند بروز جرائم رو به كاهش برود.

وي درباره ميزان استفاده از روانگردان‌ها در جامعه خاطرنشان كرد: مصرف روانگردان به زودي جاي مصرف مواد مخدر را مي‌گيرد چرا كه هر چه ميزان انسداد مرزها بيشتر شده، مواد مخدر نيز گران‌تر و دسترسي به آن نيز سخت‌تر شده است.

فرمانده ناجا با اشاره به آغاز طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي از اول ارديبهشت در سراسر كشور يادآور شد: با توجه به فرارسيدن فصل گردشگري تابستانه بايد اين طرح با قوت بيشتري ادامه پيدا كند.

احمدي‌مقدم به گردشگر‌پذيري مازندران اشاره كرد و افزود: در اين بخش نيازمند تقويت امور انتظامي و امنيتي هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي كشور با اعلام اينكه در عرصه امنيت كاهش تصادفات و بالارفتن امنيت اخلاقي و اجتماعي با روند بهبودي مواجه هستيم از كاهش 50 درصدي تصادفات فقط در استان مازندران خبر داد.

وي افزود: تمام دستگاه‌هاي مرتبط با راه عملكرد خوبي داشته‌اند كه با كاهش تصادفات روبه‌رو بوديم.

وي به اصرار نيروي انتظامي بر اجراي درست طرح‌هاي دريا در كشور اشاره كرد و بيان داشت: بسترهاي لازم بايد براي ارائه خدمات بيشتر به گردشگران دريا فراهم شود.

احمدي مقدم يادآور شد: فعاليت‌هاي نجات‌غريق، امور امنيتي و انتظامي، كارهاي خدماتي، اقدامات پليسي و هماهنگي بين دستگاه‌ها بايد افزايش پيدا كند تا خطرات دريا كاهش يابد.

وي يادآور شد: در امور مربوط به امنيت اخلاقي و ترافيكي نيز بايد دستگاه‌هاي مسئول قوي‌تر عمل كنند.

احمدي‌مقدم با تاكيد بر اينكه جرائم در گذشته به صورت سخت‌افزاري بوده و مجرمان پيدا بودند، تصريح كرد: پليس بايد قدرت نرم خود را افزايش دهد.

احمديمقدم در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر پيش‌بيني دو برابري اعتبارات نيروي انتظامي در بخش تجهيزات گفت: در برنامه چهارم توسعه يك هزار و 200 ميليارد تومان در بخش تجهيزات نيروي انتظامي هزينه شده است كه بايد اعتبارات خارج از نيروي انتظامي را نيز به اين مبالغ اضافه كرد.

وي يادآور شد: پيش‌بيني شده است در برنامه پنجم توسعه اين اعتبارات 2 برابر شود.

احمدي‌مقدم درباره افزايش اعتبارات مرزها گفت: امسال اين افزايش اعتبارات به صورت ناچيز ديده مي‌شود.

وي درباره ميزان سوءاستفاده از القاب مقامات و مسئولان توسط كلاهبرداران، اين شيوه كلاهبرداري را از نوع كلاهبرداري‌هاي جديد برشمرد.

احمدي‌مقدم با تاكيد بر اينكه اين مسئله سبب فريب مردم و بدبيني در نزد مردم مي‌شود، تصريح كرد: با اطمينان اعلام مي‌كنم كه مسئولان عالي‌رتبه كشورمان در سطوح بالا از فرزندان و خانواده‌هاي خود مراقبت مي‌كنند.

احمدي‌مقدم يادآور شد: همه وظيفه داريم كه با اين مسئله برخورد كنيم و دستگاه قضايي بايد شديدتر با اين مسئله برخورد كند.

وي درباره توجه نيروي انتظامي به مسكن پرسنل ناجا افزود: در برنامه چهارم توسعه تلاش شد تا كرايه منزل از سبد هزينه كاركنان نيروي انتظامي حذف شود كه اين توجه شامل پرسنل غيرپيماني بوده است.

احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه تمركز برنامه پنجم توسعه بر مسكن ملكي است، تاكيد كرد: براي رسيدن به اين هدف بايد از ظرفيت‌هاي دولتي براي كاركنان ناجا بهره برد.

وي يادآور شد: امسال اعلام كرديم هر پرسنل نيروي انتظامي داراي شرايط كه در مسكن مهر ثبت‌نام كند پيش‌پرداخت مورد نياز توسط بنياد تعاون نيروي انتظامي پرداخت مي‌شود.
ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت