۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۹۴۶۲
انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۰

طراحي و توليد 11 محصول جديد ایران خودرو با مالکيت ايراني

با به کارگيري فن آوري هاي جديد در سه سال اينده 16درصد محصولات ايران خودرو به بازارهاي خارجي صادر که اين مقدار در 10سال آينده به 30درصد توليد ايران خودرو افزايش خواهد يافت.

اختصاص حداقل 50 درصد سبد محصولات عرضه شده به برند داخلي در سند استراتژي توسعه صنعت خودرو در افق 1404 هدفگذاري شده است.

به گزارش ايکوپرس، مهندس جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: اين اهداف فرصتي طلايي براي ارتقا صنعت خودرو است و ايران خودرو برنامه وسيعي در اين زمينه تدارک ديده است از جمله طراحي دو پلاتفرم جديد و يازده محصول با مالکيت معنوي ايراني در قالب يک برنامه 7 ساله تدوين گرديده و به تصويب هيئت مديره ايران خودرو نيز رسيده است.

وي افزود: در همه جاي دنيا به دليل هزينه هاي سنگين طراحي پلتفرم عمدتا پلتفرم هاي جديد بصورت مشترک بين دو يا چند خودروساز طراحي و توليد مي شوند. به همين دليل نيز ايران خودرو تدابيري را انديشيده است که بتواند اين پروژه را با حداقل هزينه انجام دهد و يا از مشارکت سرمايه گذاران خارجي بهره برد.

مهندس نجم الدين تاکيد کرد: در سند اهداف و سياستهاي صنعت خودرو در افق 1404 مي بايست به سطح صادرات يک ميليون دستگاه خودرو در سال از 3 ميليون دستگاه توليد يعني 33درصد دست يابيم.

وي ادامه داد:  براي همين منظور و با به کارگيري فن آوري هاي جديد در سه سال اينده 16درصد محصولات ايران خودرو به بازارهاي خارجي صادر که اين مقدار در 10سال آينده به 30درصد توليد ايران خودرو افزايش خواهد يافت.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، توليد محصولات جديد را لازمه توسعه صنعتي و حضور موفق در بازار دانست و تاکيد کرد: در آينده نزديک با عرضه دو محصول جديد و 3 فيس ليفت شاهد خواهيم بود که سهم ايران خودرو در بازارهاي داخلي و خارجي افزايش و استقبال مشتريان از محصولات ايران خودرو بيشتر خواهد شد.

مهندس نجم الدين توليد خودرو با موتور هيبريد را از راههاي کاهش مصرف سوخت دانست و گفت: از جمله تکنولوژيهاي مهم ديگري که در کاهش مصرف سوخت و سطح آلايندگي از اهميت بسزائي برخوردار است بکارگيري فناوري هيبريد بر روي محصولات است که اولين خودروي هيبريد يعني سمند هيبريد امسال وارد بازار مي شود.
ارسال به دوستان