۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد ۱۶۹۹۹۳

ترس از زنگ تفریح شدن در مسابقات جهانی!

ناری سرمربی تیم هندبال جوانان کشورمان پس از انجام دوبازی گفت:" با دیدن این دو مسابقه لرزه به اندامم افتاد. بازیکنان من نیاز شدید به انجام مسابقات تدارکاتی دارند. آنها توان مقابله با تیم‌های بزرگ را ندارند." رزمگر مربی این تیم هم با نظر ناری موافق است. وی می‌گوید:" نیمی از بازیکنان جوان ما مصدوم هستند. تیم ما روحیه خوبی ندارد با این حساب بدون تدارکات و روحیه کجا می‌رویم!"
با لغو تنها و آخرین برنامه تدارکاتی تیم هندبال جوانان کشورمان، تمام نقشه های این تیم کسب بهترین نتیجه در رقابت‌های قهرمانی جهان نقش بر آب شد تا کادر فنی این تیم ترس زنگ تفریح شدن را داشته باشد!

به گزارش مهر، تیم ملی هندبال جوانان کشورمان تابستان سال 89 با کسب عنوان سومی در رقابت‌های قهرمانی آسیا(تهران) برای اولین بار جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورد تا این مسئله سرپوشی باشد بر ناکامی تیم نوجوانان. تیمی که دو دوره پیاپی موفق به حضور در جام‌جهانی نوجوانان شده بود و با ایستادن بر رده دهم جهان مورد تحسین اهالی این رشته قرار گرفت اما در سومین سال حضورش در مسابقات آسیایی به رده پنجم آسیا سقوط کرد.

هرچند از همان ابتدا تیم جوانان با حاشیه‌های مختلفی چون تدارکات نامناسب و شرایط اردویی سخت دست و پنجه نرم می‌کرد اما با وارد شدن به سال 90 پیش‌بینی می‌شد تا تدارکات بهتری برای این تیم جوان و نوپا از سوی مسئولین در نظر گرفته شود. برگزاری دیرهنگام رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به دلیل حضور تیم ملی در بازیهای آسیایی باعث شد تا مربیان تیم جوانان نتوانند به خوبی برنامه خود را برای برپایی اردوها اجرا کرده و در این مدت تنها به برگزاری چند اردوی چند روزه در تهران و استانهای شمالی کشور برای شناخت روی بازیکنان بسنده کنند.

کمیته مسابقات بنابر خواسته مربیان مرحله برگشت لیگ را به صورت فشرده برگزار کرد تا این تیم فرصتی 20 روزه را برای تدارکات بدست آورد. اما این مسئله هم رضایت مربیان را در برنداشته است. زیرا نقی ناری سرمربی این تیم معتقد است :" زودتر تمام شدن لیگ سود زیادی برای تیم ما نداشت. فشردگی لیگ به اندازه مسابقات قهرمانی جهان نیست. شاگردان من توان رقابت فشرده 5 روزه را با تیم‌های قدرتمند اروپایی ندارند و از نظر بدنی کم می آورند. اگر مسابقات تدارکاتی نداشته باشیم این تیم ضربه بزرگی خواهد خورد."

فدراسیون هندبال در اولین گام پس از برگزاری اردوهای داخلی، حضور در مسابقات و اردوی تدارکاتی مجارستان را برای این تیم در نظر گرفت اما با اعلام قرعه کشی مسابقات جهانی و هم گروه شدن این دو تیم، مربیان و فدراسیون تمایل زیادی برای حضور تیم ایران در کشور مجارستان نشان ندادند تا در نهایت با بوجود آمدن مشکلات خروج از کشور برای برخی از بازیکنان جوان کشورمان و دریافت دعوت نامه ای از مصر، از اعزام به این کشور منصرف شوند.

پس از آن کوزه‌گری با اعلام نظر مربیان، حضور در تورنمت بین‌المللی مصر را به واسطه شرکت بسیاری از تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی جهان برای این تیم مد نظر گرفت. اما پس از گذشت یک ماه و حتی لغو اردوی تدارکاتی خارک برای انجام امور اداری سفر هندبالیست‌های جوان کشورمان، مصری‌ها در نامه‌ای از حضور ایران در این رقابت‌ها عذرخواهی کردند تا جرقه یک بحران جدید برای این تیم زده شود.

بحرانی که هرچند مربیان از آن به عنوان فاجعه‌ای برای خودشان نام می‌برند اما در بطن کار به وسعت تمام نفرات و حتی فدراسیون است.

تلاش فدراسیون هندبال برای دعوت از تیم‌های ترکیه و گرجستان جواب نداده و این دو کشور تمایل زیادی برای انجام بازیهای تدارکاتی با تیم جوانان ندارند. شاید به همین خاطر "ریمانیچ" سرمربی تیم بزرگسالان کشورمان و مشاور تیم جوانان تصمیم گرفت تا تیم جوانان و بزرگسالان را روبروی هم قرار دهد. مسابقه‌ای که نگرانی‌های مربیان را بیش از پیش کرد.

ناری سرمربی تیم هندبال جوانان کشورمان پس از انجام این دوبازی تاکید کرد:" با دیدن این دو مسابقه لرزه به اندامم افتاد. بازیکنان من نیاز شدید به انجام مسابقات تدارکاتی دارند. آنها توان مقابله با تیم‌های بزرگ را ندارند."

رزمگر مربی این تیم هم با نظر ناری موافق است. وی می‌گوید:" نیمی از بازیکنان جوان ما مصدوم هستند. تیم ما روحیه خوبی ندارد با این حساب بدون تدارکات و روحیه کجا می‌رویم!"

جلال کوزه گری رئیس فدراسیون هندبال کشورمان باز هم تاکید می‌کند که فدراسیون تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر پیگیری شدن برنامه مربیان انجام داده اما با بدشانسی روبرو شده است. در شرایطی که ناری سرمربی این تیم در لفافه با بیان اینکه " اگر روال بر این باشد تصمیماتی برای حفظ آبروی چهل ساله اش در این رشته خواهم گرفت." به نوعی بحث استعفا را  مطرح کرده است،  آن هم درست در فاصله ای کمتر از 20 روز تا اعزام این تیم.

کوزه گری  در پاسخ به گلایه‌های سرمربی تیم هندبال جوانان گفت:" ناری  حق دارد ناراحت باشد چون با این اتفاقات تمام برنامه‌های تدارکاتی تیم جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بهم ریخته است. ما امیدواریم که کشورهای ترکیه و گرجستان برای انجام بازیهای تدارکاتی پاسخ مثبت بدهند. تا آن زمان هم تلاش می‌کنیم با مشاوره سرمربی خارجی تیم بزرگسالان چند برنامه مسابقه‌ای برگزار کنیم تا حداقل تیم با آمادگی بهتری راهی یونان شود. "

هرچند تیم هندبال جوانان ایران در گروه بندی دور مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان یونان شرایط سختی دارد و از همان ابتدا هم صعود این تیم به مرحله دوم بعید به نظر می‌رسید. اما مربیان تیم نمی‌خواهند شاگردانشان زنگ تفریحی در میدان جهانی تلقی شوند و تیم های قدرتمند با اختلاف آنها را شکست دهند. تیم جوانان کشورمان مهره‌های خوبی چون سجاد استکی، ایمان جمالی دارد ، ورزشکارانی که به طور قطع اگر تدارکات خوبی برای تیم در نظر گرفته شود می‌توانند در مسابقات جهانی بدرخشند.

اجرا نشدن هیچ کدام از برنامه‌های تدارکاتی تیم جوانان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان، فدراسیون هندبال کشورمان را وارد بحران جدیدی خواهد کرد. بحرانی که به طور قطع باعث دل سردی بازیکنان و مربیان این رشته و سرباز شدن موجی از انتقادات نسبت به مدیریت کوزه گری می شود.

 هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان جهان از 24 تیرماه در "تسالونیکی" یونان برگزار می‌شود. تیم هندبال جوانان کشورمان در گروه چهارم با تیم‌های مجارستان، اسپانیا، پرتغال، کانادا، سوئد در دور مقدماتی مسابقه می‌دهد.
ارسال به دوستان