۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۴-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۷۹۹۶۶
انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۴-۰۶-۱۳۹۰
جهانگيرزاده با تاييد اظهارات حسين شريعتمداري:

"برخي سفارتخانه‌هاي اروپايي قصد به چالش كشاندن انتخابات آتي را دارند"

اگر می‌خواهیم دنبال استنادات بگردیم باید دنبال سوابق بگردیم. در رویه برخی سفرای اروپایی تغيیری ایجاد نشده و اتفاقا آنها پررو تر هم شده‌اند بنابراین می‌توان با یک نگاه سطحی نیز پی برد که آنها می خواهند در این انتخابات چالش ایجاد کنند.

دادنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاييد اظهارات حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان مبني بر فعاليت حلقه‌اي از سفارت‌خانه‌هاي اروپايي براي ايجاد چالش در انتخابات مجلس گفت: برخي از سفارتخانه‌هاي اروپايي به دنبال به چالش كشاندن انتخابات مجلس نهم است لذا بايد مراقب اين تحركات بود و از دامن زدن به اختلافات پرهیز کرد.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه وعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار دادنا با اشاره به فعالیت های سفارتخانه های اروپایی برای ایجاد چالش در انتخابات مجلس، گفت: با روندی که در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری شاهد آن بودیم تردیدی نیست که برخی سفارتخانه های اروپایی خواهان این هستند که انتخابات آتی مجلس را به چالش بکشند.

وی ادامه داد: برخی حوادثی که این روزها در کشور می گذرد نشان دهنده چنین سوگیری ها و سمت گیری ها است که می توانند روند و مسایل پیرامونی و حاشیه انتخابات مجلس را تحت تاثیر قرار دهند چرا که عمده جهت گیری ها به سمت نظام نشانه رفته و طبیعی است که آنها مایلند از هر موضوعی، چالش جدیدی در نظام ایجاد کنند به همین دلیل به چالش کشیدن انتخابات از سوی برخی سفارتخانه های اروپایی را قبول دارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: سمت گیری ها، حوادث و اتفاقات چند ماهه اخیر نشان دهنده نشانه‌گیری ها به سمت نظام بوده که از سال ها پیش وجود داشته که سرعت آن در زمان های متفاوت متغیر است.

جهانگیرزاده تاکید کرد: وقتی یک انتخابات بزرگ ملی در پیش است و حضور آحاد ملت را می طلبد، طبیعی است که در این بین آنها تلاش هایی برای بهره برداری از این فرصت ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه سوابق برخی سفارتخانه های اروپایی حکایت از به چالش کشیدن انتخابات در ايران دارد، يادآور شد: اگر می خواهیم دنبال استنادات بگردیم باید دنبال سوابق بگردیم. در رویه برخی سفرای اروپایی تغيیری ایجاد نشده و اتفاقا آنها پررو تر هم شده اند بنابراین می توان با یک نگاه سطحی نیز پی برد که آنها می خواهند در این انتخابات چالش ایجاد کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه از چه راهکارهایی می توان برای جلوگیری از به چالش کشیدن انتخابات از سوی سفارتخانه های اروپایی استفاده کرد؟ خاطرنشان کرد: اين امر هوشیاری همگان و در عین حال کاهش سطح اختلافات را می طلبد.

جهانگیر زاده افزود: رقابت ها امری طبیعی است اما تشدید اختلافات به معنای کاهش ظرفیت ها و توانایی های نظام است که می تواند به کارآمدی نظام آسیب بزند.

وی اظهار داشت: بنابر این با شناخت این موضوع و اینکه عده ای در بیرون در کمین اند که اختلافات را برجسته کنند و به سطح جامعه بکشانند، باید افراد سیاسی، نخبگان سیاسی و جریان سیاسی میزان هوشیاری و ظرفیت خودشان را بالا ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی یکی از راهکارهای مقابله با اقدامات برخی سفرای اروپایی در به چالش کشیدن انتخابات را توجه به مبانی فکری مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام هم می بینید که ايشان با نگاه جدی نسبت به مخاطراتی که وجود دارد هشدار دادند. ایشان اصلی ترین راهکار برای خروج از این مشکلات را انسجام بیشتر با انقلاب عنوان كردند و به نظر می رسد از راهکارهای اصلی توجه به این مبانی فکری است.
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است