۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۰۵۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۰
کد ۱۹۰۵۷۵
انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۰

سفر رئیس جمهور یمن به عربستان و امضای طرح انتقال قدرت

براساس این طرح که از سوی شورای همکاری خلیج فارس تدوین شده، علی عبدالله صالح از قدرت کنار می رود و در مقابل از مصونیت قضائی برخوردار خواهد بود.
علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن با سفر به عربستان سعودی طرح انتقال قدرت را که به کناره گیری وی از مسئولیت ریاست جمهوری منجر می شود امضا کرد.

به گزارش عصرایران ، شبکه تلویزیونی دولتی یمن اعلام کرد علی عبدالله صالح صبح امروز چهارشنبه به دعوت پادشاه عربستان سعودی برای امضای توافقنامه انتقال قدرت وارد شهر ریاض شد.

براساس این طرح که از سوی شورای همکاری خلیج فارس تدوین شده، صالح پس از مدت زمان معینی از قدرت کنار می رود و در مقابل از مصونیت قضائی برخوردار خواهد بود.
علاوه بر صالح، مخالفان حکومت یمن موسوم به احزاب " لقاء المشترک " (دیدار مشترک) نیز این طرح را در مراسمی با حضور ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی امضا کردند.

صالح تاکنون بارها ضمن پذیرش این طرح از امضای آن خودداری کرده است.

براساس این طرح، صالح قدرت را به معاون رئیس جمهور واگذار خواهد کرد. این در حالی است که او به تازگی گفت که قدرت را به گارد ریاست جمهوری مجموعه نظامی وفادار به صالح منتقل می کند.

زمان دقیق انتقال قدرت هنوز مشخص نیست ولی بحث انتقال قدرت در 90 روز مطرح است.
شورای همکاری خلیج فارس متشکل از 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان است.

صالح چند ماه پیش پس از نجات از حمله موشکی به کاخ ریاست جمهوری یمن، برای معالجه به عربستان سعودی سفر کرد.

یمن از هشت ماه پیش تاکنون با موجی از اعتراضات مردمی برای کناره گیری صالح از قدرت، روبه رو است.
صالح 69 ساله از 33 سال پیش تاکنون قدرت را در یمن در دست دارد.
برچسب ها: یمن ، صالح
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Australia
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
110
276
يكي رابه روستاراه نميدادند ميگفت خانه كدخداكجاست. صالح بايد محاكمه واعدام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
سلام دوست من
این موضوع داخلی یمن چه ربطی به من و شما دارد؟
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)