۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۴-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۶۵۴۷
انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۴-۰۱-۱۳۹۱

میرتاج الدینی: سیاست تحریم نفت ایران عملا شکست خورده است

آمریکا با مستثنی کردن 11 کشور از تحریم نفتی ایران یک عقب نشینی بزرگ و آشکار انجام داده است که بیانگر شکست سیاستهای دولت امریکا در ارتباط با تحریمهای نفتی علیه ایران است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: سیاست تحریم نفتی ایران عملا شکست خورده است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی صبح جمعه در حاشیه بازدید از فازهای پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا با مستثنی کردن 11 کشور از تحریم نفتی ایران یک عقب نشینی بزرگ و آشکار انجام داده است که بیانگر شکست سیاستهای دولت امریکا در ارتباط با تحریمهای نفتی علیه ایران است.

وی افزود: آمریکا ناچار به عقب ‌نشینی از مواضع خود بود و چاره‌ای جز این کار نداشت، چرا که موقعیت جهانی جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که بسیاری از کشورها برای تقویت دیپلماسی انرژی خود نیازمند دریافت و تامین منابع نفتی مورد نیاز از جمهوری اسلامی هستند.

معاون رئیس‌جمهور خطاب به کارکنان پارس جنوبی اظهار داشت: ایران در حوزه صنعت نفت و گاز از کشورهای اصلی تامین انرژی جهان است و باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا به هدف مورد نظر یعنی تولید روزانه 700 تا 800 میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی دست یابیم.

وی اضافه کرد: کیفیت نفت ایران به صورتی است که بسیاری از کشورها برنامه‌ریزی سالانه انرژی خود را بر مبنای استانداردهای نفت ایران تنظیم کرده‌اند و قطع دریافت نفت از ایران و جایگزینی منابع نفتی دیگر کشورها به راحتی امکان پذیر نیست.

میرتاج‌الدینی گفت: مستثنی کردن برخی کشورها از تحریم نفتی ایران، واکنش دیگر کشورها مانند چین و هند را نیز در پی خواهد داشت زیرا این کشورها بخش وسیعی از انرژی خود را از ایران تامین می‌کنند و این استثنا نمی‌تواند شامل آنان نشود.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور و مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت در آستانه نخستین سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به عسلویه در 8 فروردین 1390، در این منطقه حاضر شدند و از فازهای 4 و 5، 20، 21، 15، 16 و 17 و 18 پارس جنوبی بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، مدیر منطقه پارس جنوبی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و برخی مدیران صنعت نفت، معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزیر نفت را در این سفر همراهی کردند.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید