۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۵-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۷۵۷۲
انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۵-۰۱-۱۳۹۱

سد خاتم الانبیاء شکست/ سیل در راین

وی همچنین افزود: بیش از 7 کیلومتر راه خاکی روستایی دچار خسارت شد و به 63 کانال آب کشاورزی و آب بند آسیب وارد آمد.

بخشدار راین با اشاره به بروز سیلاب بر اثر شکستن سد خاتم الانبیاء گفت: طبق براوردهای اولیه میزان خسارت 17 میلیارد ریال تخمین زده می شود.

ابراهیم پاریزی در گفتگو با مهر اظهارداشت: شکستن سد خاکی خاتم الانبیاء راین و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه بیش از 17 میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

بخشدار راین ضمن اعلام این خبر افزود: در اثر شکسته شدن دهانه سد خاتم الانبیاء که روز گذشته اتفاق افتاد بیش از 500 اصله درخت گردو و 2000 اصله سیاه درخت از بین رفتند و 50 هکتار اراضی زراعی نیز دچار خسارت شدند.

وی همچنین افزود: بیش از 7 کیلومتر راه خاکی روستایی دچار خسارت شد و به 63 کانال آب کشاورزی و آب بند آسیب وارد آمد.

پاریزی در ادامه بیان داشت: در اثر این سیل همچنین 3 دهانه پل، 3 باب استخر ذخیره آب و یک باب واحد آموزشی صدمه دیدند.

بخشدار راین خسارت وارده به خطوط انتقال نیرو را 800 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: به خطوط انتقال آب آشامیدنی نیز 500 میلیون ریال خسارت وارد شد.

وی برآورد اولیه خسارت وارده را 17 میلیارد و 245 میلیون ریال عنوان کرد.

گفتنی است که حوالی ساعت 4 صبح دیروز 13 فروردین دهانه سد خاتم الانبیاء راین دچار شکستگی شد و آب ذخیره شده در پشت سد به یکباره وارد مسیر رودخانه و موجب جاری شدن سیل شد.

عملیات ساخت واحداث سد خاتم الانبیاء از سال 84 آغاز شده و قرار بود در دهه فجرسال گذشته به بهره برداری برسد.

ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت