۰۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۸۱۷۸
انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۹-۰۱-۱۳۹۱

قاتل خاموش جان چهار جوان اصفهانی را گرفت

وی ادامه داد: این شهرستان در سال گذشته 17 مورد حادثه‌ویژه‌اورژانسی شامل سه مسمومیت با گاز منوکسید کربن و 10 حادثه‌رانندگی را شاهد بود که تصادفات در این مدت جان پنج نفر را در صحنه‌حادثه گرفت.

 مسمومیت با گاز منوکسیدکربن چهار جوان را به کام مرگ کشید و یک نفر را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش مهر، ساعت 15:40 روز گذشته در تماسی با اتاق فرمان فوریتهای پزشکی (115) اعلام شد که پنج جوان در منزلی واقع در منطقه‌پل رباط اصفهان، خیابان شهید شیرانی دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند بر همین اساس سریعا یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی از پایگاه خیابان کاوه بر بالین آنها حاضر شدند.

بر اساس این گزارش تکنسینهای حاضر در محل پس از بررسی وضعیت مصدومان اعلام کردند که چهار نفر از آنها بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان باخته‌اند و هوشیاری یکی از آنها نیز به شدت پایین آمده از این رو فرد مسموم شده را که مردی 25 ساله بود پس از انجام اقدامات اولیه‌درمانی به بیمارستان غرضی اصفهان منتقل کردند.

جان‌باختگان این حادثه چهار مرد 32، 28، 32 و 30 ساله بودند، این پنج جوان که در حال اسباب کشی به منزل فعلی خود بوده‌اند برای گرم کردن محل، بخاری گازسوزی را بدون استفاده از دودکش روشن کردند که همین امر باعث انتشار گاز CO در منزل شد و جان چهار نفر از آنها را گرفت.

116 نفر از گروه‌های هدف در سال گذشته با مهارتهای احیای قلبی ریوی آشنا شدند

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خوانسار اعلام کرد: به همت مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان خوانسار در سال گذشته 116 نفر از گروه‌های هدف این شهرستان با مهارتهای احیای قلبی ریوی آشنا شدند.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خوانسار گفت: تکنسینهای فوریتهای پزشکی شهرستان خوانسار در سال 90 به 997 ماموریت شامل 224 ماموریت تصادفی و 773 ماموریت غیرتصادفی اعزام شدند.

لطف الله ذوالفقاری با بیان اینکه تکنسینهای اورژانس 115 خوانسار در سال گذشته توانستند دو مورد احیای موفق را به نام خود ثبت کنند، افزود: واحد آموزش این مرکز در سال 90 با برگزاری دوره‌‌های آموزشی طرح بها برای 116 نفر از گروه‌های هدف شامل 64 نفر از کارکنان نیروی انتظامی و 52 نفر از مربیان تربیت بدنی، آنها را با مهارتهای احیای قلبی ریوی آشنا کرد.

وی ادامه داد: این شهرستان در سال گذشته 17 مورد حادثه‌ویژه‌اورژانسی شامل سه مسمومیت با گاز منوکسید کربن و 10 حادثه‌رانندگی را شاهد بود که تصادفات در این مدت جان پنج نفر را در صحنه‌حادثه گرفت.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خوانسار تصریح کرد: شرکت در مانور اسکان اضطراری اردستان و مانورهای برگزار شده در خوانسار از جمله اقدامات مرکز فوریتهای پزشکی این شهرستان در سال 90 بوده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه شهرستان خوانسار با مساحتی بالغ بر 892 کیلومترمربع تعداد 33 هزار و 323 نفر جمعیت را در خود جای داده، افزود: مرکز فوریتهای پزشکی این شهرستان با برخورداری از یک پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی، دو آمبولانس شامل یک خودروی مجهز به ICU سیار و 8 نفر پرسنل در حال ارائه‌خدمات فوریتهای پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.

69 درصد تصادفات خمینی‌شهر مربوط به موتورسواران بود

تکنسینهای فوریتهای پزشکی شهرستان خمینی‌شهر امسال در اجرای طرح امداد نوروزی به 301 حادثه‌ رانندگی اعزام شدند که 69 درصد این حوادث مربوط به تصادفات موتورسیکلت بوده است.

مدیر شبکه‌بهداشت خمینی‌شهر عنوان کرد: مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان خمینی‌شهر در نوروز سال جاری 776 ماموریت اورژانسی را انجام داد که در این تعداد 301 مورد حادثه‌تصادف، 467 حادثه‌ی غیرتصادفی و هشت مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی و غیرتصادفی بوده است.

مریم مسعودی با بیان اینکه موتورسواران در نوروز امسال 69 درصد حوادث تصادفی را به خود اختصاص دادند، افزود: 80 درصد تصادفات موتوری در این مدت در گروه سنی 21 تا 28 سال رخ داده است.

وی با بیان اینکه تکنسینهای فوریتهای پزشکی این شهرستان در روز سیزدهم فروردین امسال یک مورد زایمان را با موفقیت انجام دادند، تصریح کرد: نوروز امسال در شهرستان خمینی‌شهر سه حادثه‌ویژه رخ داد که فوت مرد 35 ساله بر اثر غرق شدگی
درحاشیه‌ی زاینده رود، واژگونی خودروی سمند در بلوار آزادگان با 5 نفر مصدوم و تصادف دو خودروی پراید در خیابان امام (ره) درچه با پنج مصدوم از حوادث ویژه‌ نوروز امسال در شهرستان خمینی‌شهر بوده است.

مسعودی اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی انجام شده از تاریخ 25 اسفند سال 90 تا 15 فروردین امسال، 79 درصد از افرادی که در این مدت از خدمات مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان خمینی‌شهر بهره‌مند شده‌اند به طور کامل از ارائه‌این خدمات رضایت
داشته‌اند.

چهار هزار و300 تماس با اورژانس شهرضا در ایام نوروز

نوروز امسال در شهرستان شهرضا 104 حادثه‌تصادف رخ داد که این تعداد منجر به بستری 181 نفر شد.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرضا گفت: نوروز امسال در شهرستان شهرضا 104 حادثه تصادف رخ داد که تعداد موارد منجر به بستری و احیاء مصدومان ناشی از تصادف به ترتیب 181 و دو مورد بوده است.

حبیب‌صادقی با بیان اینکه مرکز فوریتهای پزشکی شهرضا در ایام نوروز سال جاری معادل یک هزار و 600 نفر ساعت در حاشیه‌ی جاده‌ها و میادین اصلی شهر استقرار داشته، افزود: تکنسینهای اورژانس 115 شهرضا در این مدت به 116 ماموریت غیرتصادفی اعزام شدند که از این تعداد 100 نفر برای بستری شدن به بیمارستانها منتقل شدند و 16 نفر نیز در منزل جان باختند؛ همچنین یک نفر نیز با تلاش تکنسینهای فوریتهای پزشکی به طور موفقیت‌آمیزی احیا شد و به زندگی دوباره بازگشت.

وی تعداد تماسهای برقرار شده با اورژانس 115 شهرضا را در ایام نوروز چهارهزار و 300 مورد عنوان و تصریح کرد: در این مدت 700 نفر در زمان استقرار نیروهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به پایگاهها مراجعه کردند و ضمن کنترل فشار و قند خون و دریافت داروهای بدون نسخه‌ی پزشک به صورت سرپایی درمان شدند.

صادقی توزیع بروشورهای آموزشی بهداشتی و فوریتهای پزشکی را از جمله اقدامات مرکز فوریتهای پزشکی شهرضا دانست و گفت: در نوروز امسال هشت حادثهی تصادفی ویژه در شهرضا رخ داد که واژگونی پراید در جاده‌ی شهرضا به آباده با سه فوتی و دو مجروح از جمله‌این حوادث بوده است.

سال گذشته 9 حادثه‌ ویژه‌ی اورژانسی در فریدن رخ داد

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان فریدن عنوان کرد: سال گذشته 9 حادثه‌ویژه‌اورژانسی شامل تصادفات و مسمومیت با CO در شهرستان فریدن رخ داد.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان فریدن گفت: تکنسینهای فوریتهای پزشکی فریدن در سال 90 به یک هزار و 310 ماموریت شامل 509 ماموریت تصادفی و 801 ماموریت غیرتصادفی اعزام شدند.

علیرضا حاتمی افزود: سال گذشته 9 حادثه‌ی ویژه‌ اورژانسی شامل تصادفات و مسمومیت با CO در شهرستان فریدن رخ داد؛ همچنین تصادفات این شهرستان در این مدت جان 18 نفر را در صحنه‌ی حادثه گرفت.

وی با اشاره به افتتاح اتاق فرمان پایگاه داران در سال 90 تصریح کرد: واحد آموزش مرکز فوریتهای پزشکی شهرستان فریدن در سال گذشته دوره‌های آموزشی احیای قلبی ریوی را برای 83 نفر از گروه‌های هدف شامل 51 مربی ورزشی تربیت بدنی و 32 امدادگر خانم هلال احمر برگزار کرد.

وی جمعیت شهرستان فریدن را 84 هزار و 208 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: مرکز فوریتهای پزشکی این شهرستان با برخورداری از دو پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی، 17 نفر پرسنل و یک اتاق فرمان در حال ارائه‌ی خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.


ارسال به دوستان
تخت‌روانچی: درباره موضوعات رفع تحریم و هسته ای با مورا گفتگو کردیم آغاز سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل راز خنده‌های کنترل‌ناپذیر: چرا قلقلک ما را به خنده می اندازد؟ دیدار اردوغان و پزشکیان در نیویورک درآمد هنگفت کمیته انضباطی از جرایم لیگ برتری حزب‌الله ترور فرمانده ارشد خود را تأیید نکرد رونالدو به گل‌های یورویی خودش نمره داد؛ به کدام گل 10 داد؟ (+فیلم) عراقچی نقل قول‌های منتسب به رییس‌جمهور را تکذیب کرد ماتئوس: یوفا به ما دروغ گفت! خشم ستاره آلمانی از اعتراف به اشتباه پنالتی مادر ۲۲ ساله در آذربایجان شرقی سه‌ قلو زایید پزشکیان: ترور شهید هنیه قطعا بی‌پاسخ نمی‌ماند/ آماده بازگشت متقابل همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای هستیم همراهی ظریف، عراقچی و تخت روانچی با پزشکیان در نیویورک (فیلم) تلگرام تسلیم شد؛ فاش شدن اطلاعات کاربران در پاسخ به درخواست‌های قانونی رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور منصوب شد آیفون‌های جدید و قدیمی؛ همه درگیر مشکل نمایشگر پس از آپدیت iOS 18 (+فیلم)