۲۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۲-۰۳-۱۳۹۱
کد ۲۱۷۳۱۰
انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۲-۰۳-۱۳۹۱

توصیه‌های کاربردی برای مقابله با ریزگردها

شست و شوی حیاط بالکن راه پله و حصیر و نرده‌های دیوار و درختان نزدیک به اتاق‌ها چون قدم بعدی آمدن این گرد و غبار به درون منزل است ضروری است.

فارس: یک فوق تخصص آسم و آلرژی برای مقابله با ریزگردها توصیه‌های از جمله تعویض لباس‌ها به محض رسیدن به منزل و گرفتن دوش حمام گفت: شست و شوی سر و صورت و غرغره دهان و بینی با آب و پرهیز از مصرف دخانیات ضروری است.

هدایت اکبری درباره ریزگردها و راهکارها مواجهه با آن اظهار داشت: ساعات حضور افراد در بیرون منزل باید به حداقل برسد و به محض رسیدن به منزل لباس‌ها تعویض و یک دوش حمام گرفته شود. حداقل سر و صورت را بشویند و دهان و بینی با آب غرغره شود تا گرد روی سر به مبل و تختخواب منتقل نشود.

اکبری ادامه داد: استفاده از انواع ماسک‌های دهنی با حداقل یک پارچه نخی (ترجیحاً کمی مرطوب) بر روی دهان موقع بودن در خارج از منزل و استفاده از کلاه و دستکش نخی هم توصیه می‌شود.

این فوق تخصص آسم و آلرژی تصریح کرد: شست و شوی حیاط بالکن راه پله و حصیر و نرده‌های دیوار و درختان نزدیک به اتاق‌ها چون قدم بعدی آمدن این گرد و غبار به درون منزل است ضروری است.

اکبری گفت: شست و شوی ماشین و نگهداری ماشین در پارکینگ مسقف و بسته بودن پنجره ماشین در همه اوقات و گذاشتن فیلتر بر راه ورودی هوای کولر ماشین و تعویض و شست و شوی کفی داخل خودرو نیز در این زمینه بسیار می‌تواند کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف دخانیات برای همه افراد به خصوص در هوای بسته و محدود منزل نیز ضروری است و انجام ندادن برخی کارها توسط بیماران تنفسی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و جلوگیری از حمله تنفسی ضروری است. برخی کارهای غیر ضروری نیز باید به زمان دیگری موکول شود تا خطر کمتری برای افراد در زمینه تشدید بیماری‌های آسم و آلرژی بر اثر افزایش گرد و غبار ایجاد شود.

ارسال به دوستان
صدها ناظر محتوا در تیک تاک اخراج می‌شوند ورود وسایل ارتباطی الکترونیکی به‌غیر از تلفن همراه در هواپیما ممنوع شد چند گزینه در مقابل بیت کوین قرار دارد؟ درخواست جنگنده و خودروی زرهی برای حفاظت از ترامپ در برابر ایران سوالی که میلیون ها نفر در ترکیه در فکر آن هستند؛ حداقل دستمزد در سال جدید چقدر خواهد بود؟ قیمت دلار نیما به کانال ۵۰ هزار تومان صعود کرد صدیقی و پسران ؛ پرونده باغ "هلو بپر تو گلو" به کجا رسید؟! توقیف ۳۹ فروند شناور حامل کالا و سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان سلامت روان و نشاط شغلی در محیط کار فراتر از ظواهر شاد و گذرا در محیط کار است کشته شدن 5 خبرنگار در لبنان در حملات اسرائیل این افراد بیشتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند! از بادمجان نخودی و خواص و عوارض جالب آن چه می دانید؟! گرانترین بمب‌افکن جهان با قیمتی معادل ۱۰ فروند جنگنده اف ۳۵ (+عکس) ون رباتیک ایلان ماسک معرفی شد؛ بدون نیاز به راننده با طراحی مشابه قطارهای سریع‌السیر (+عکس) حکم اعدام شریفه محمدی نقض شد