۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۰۹۲۶
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۰۹۲۶
انتشار: ۲۱:۳۳ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۱
دعوت فدراسیون قایقرانی از دنیا مالی برای گذشتن از حقوق قانونی خویش

تعلیق ایران و احتمال حضور ورزشکاران ایرانی در لندن با پرچم المپیک!

این مقام فدراسیون قایقرانی می گوید: محال است ایران از حضور در المپیک محروم شود زیرا در این صورت آبروی خود المپیک می رود!
عصرایران ؛ سولماز خیرخواه - خطر محرومیت ایران از حضور در المپیک 2012 لندن در حالی همچنان برقرار است که از  اولین نامه فدراسیون جهانی قایقرانی به ایران یک ماه می گذرد. نامه ای که خطاب به وزیر ورزش مبنی بر پاسخگویی نسبت به برکناری بی دلیل روسای فدراسیونها و در راس آنها احمدرضا دنیامالی، رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی، مطرح شده بود و قایقرانی ایران را تا 16 خرداد به حالت تعلیق در می آورد. 

اما حالا بعد از گذشت 31 روز و در حالی که آقای وزیر براي شركت در اجلاس دوپينگ آسيا ـ اقيانوسيه در تایلند به سر می برد، قایقرانی ایران و به تبع ان کل ورزش کشورمان با چالشی بزرگ روبرو می شود.

نامه رئیس فدراسیون جهانی کانو را بخوانید:

 آقای محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران

  پیرو چندین نامه و مذاکرات قبلی با مقامات مسئول در ایران در نامه‌های گذشته ما در تاریخ 25 جون 2012 (5 تیر) کمیته‌ اجرایی فدراسیون جهانی کانو تصمیم نهایی را درباره موضوع آقای دنیا مالی و وضعیت فدراسیون کانوی ایران گرفت.
 
 کمیته‌ اجرایی فدراسیون جهانی کانو به این نتیجه رسیده است که موضوع مطرح شده به خوبی و با جزئیات توسط وزیر ورزش و جوانان ایران پاسخ داده نشده است و به همین دلیل فدراسیون جهانی کانو تصمیمات زیر را اتخاذ کرده است.
 
 1ـ فدراسیون جهانی کانو همچنان آقای دنیا مالی را به عنوان رئیس فدراسیون کانوی ایران به رسمیت می‌شناسد.
 
 2ـ تمام فعالیت‌های فعلی و آتی فدراسیون کانوی ایران با توجه به قوانین مندرج در آیین‌نامه در فدراسیون جهانی کانو به حالت تعلیق در می‌آید.
 
 3ـ فقط فعالیت‌هایی که با تصویب و اجازه فدراسیون زیر نظر آقای دنیا مالی به رسمیت شناخته شود، اجازه حضور در رقابت‌ها را خواهد داشت.
 
 4ـ ورزشکاران حاضر در المپیک لندن در رشته کانو، می‌توانند توسط آقای دنیا مالی و از طریق کمیته ملی المپیک با مسئولیت شخص آقای دنیا مالی در رقابت‌ها حاضر شوند.
 
 5ـ تیم‌های راه یافته به رقابت‌های قهرمانی جهان در رشته کانوپلو تنها با مجوز آقای دنیا مالی حق حضور خواهند داشت و ایشان مسئولیت تیم‌ها را در این رقابت‌ها بر عهده خواهد داشت.
 
 6ـ تمام اتفاقات و رویدادهای متناظر با ورزشکاران ایران در تورنمنت‌های مربوط به فدراسیون جهانی کانو تا زمانی که ICF درباره جزئیات این تصمیم گیری مطلع نشود، معتبر نخواهد بود.
 
 7ـ فدراسیون جهانی کانو جلسه بعدی مجمع انتخاباتی فدراسیون کانوی ایران را در اواخر سال 2013 به رسمیت می‌شناسد و در آن مجمع نسبت به انتخاب مجدد آقای دنیامالی تصمیم گیری خواهد شد.
 
 ما همچنان برای گفت‌وگو با شما درباره این موضوع مهم آمادگی داریم.
 
 با احترام خوزه پرونا رئیس فدراسیون جهانی کانو
 
 رونوشت: آقای پره میرو مدیر روابط عمومی کمیته‌های عضو IOC، آقای بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران.
 
 تاریخ 26 جون 2012 لوزان

هرچند مسئولان در وزارت ورزش همچنان نسبت به حل و فصل قضایا خوشبینند اما اتفاقات اخیر نشان می دهد که در این مدت نه تنها خوشبینی بیش از اندازه، چاره کار نبوده بلکه ورزش ایران را با چالش های بیشتری مواجه کرده است. 

 در حالی که فدراسیون جهانی کانو، دو قایقران المپیکی ایران را برای حضور در المپیک2012 لندن تحریم می کند، محمد حسین انصاری فرد، مدير كل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان می گوید که تعلیق هنوز قطعی نیست. او با اشاره به تصمیمات وزیر ورزش و جوانان معتقد است که وزارت ورزش و جوانان بر اساس اساسنامه و مقررات کشوری عمل کرده و تخلفی درکار نیست.
 
انصاری فرد در ادامه با اشاره به اینکه "محال" است ایران از حضور در المپیک تحریم شود، به عصر ایران می گوید: اگر این اتفاق بیفتند شاید ورزشکاران ما با پرچم کیمته بین المللی المپیک در لندن حاضر شوند ولی این کار آبروریزی بزرگی را برای  کمیته بین المللی المپیک بدنبال خواهد داشت!
 
  آقای انصاری فرد با توجه به تعلیق قایقرانی ایران در رشته کانو، آیا آقای وزیر از شرایط فعلی باخبر است؟

بله ایشان بعنوان متولی ورزش کشور تحت هر شرایطی از آخرین تحولات با خبر هستند و در جریان آخرین اخبار وزارتخانه قرار می گیرند.

 با توجه به اینکه ایشان در سفر تایلند است، چه اقداماتی را در این زمینه در نظر خواهد گرفت.

بهر حال ایشان را در جریان آخرین اخبار قرار دادیم و اگر نیاز باشد فورا جوابی داده شود با توجه به رهنمودها و و نظرات ایشان جواب داده خواهد شد و اگر فوریت نداشته باشد تا بازگشت ایشان صبر می کنیم تا پس از بازگشت از سفر جواب نامه را بدهند.

 حالا به نظر شما در شرایط فعلی که کانو تعلیق شده است، فوریت دارد که آقای وزیر زودتر دست به کار شود؟

معمولا فوریت ها را خود آقای وزیر تعیین می کنند؛ ضمن اینکه هیچ مکاتبه ای یکی دو روزه پاسخ داده نمی شود و معمولا 72 ساعت برای مکاتبات این چنینی وقت لازم است. اما قطعا وزارت ورزش ظرف 48 ساعت پاسخ لازم را به فدراسیون جهانی کانو خواهد داد.

 آقای عباسی کی از سفر بر می گردد؟

دکتر عباسی جمعه در تهران هستند.

 خب! تا جمعه این 48 ساعت پر می شود، آیا در این فرصت جواب نامه فدراسیون جهانی کانو و کمیته بین المللی المپیک را خواهید داد یا منتظر ایشان می مانید؟

قطعا و  بدون هیچ تردید جواب نامه را تا زمان بازگشت دکتر عباسی خواهیم داد. با توجه به گسترش و رشد دنیای الکترونیک و ایجاد دهکده جهانی قطعا ارتباط برقرار کردن و پاسخ دادن به نامه ها کار سختی نخواهد بود.

حال که کانوی ایران تعلیق شده ، آیا این جوابیه فایده ای هم خواهد داشت؟

ما فعلا تعلیق نشدیم. چون همانطور که در آخرین مصاحبه رئیس فدراسیون جهانی کانو، آقای پرونا ، آمده است حضور ورزشکاران المپیک ما - آن هم نه همه آنها بلکه 2 قایقران کانوئیست - مشروط به  تائید آقای دنیامالی بعنوان رئیس فدراسیون قایقرانی خواهد بود. یعنی آقای پرونا منتظر جواب از وزارت ورزش  و جوانان هستن و فعلا تعلیق قطعی نیست. 

 به نظر شما این وضعیت ، نتیجه جدی نگرفتن تهدیدهای کمیته بین المللی المپیک نیست؟

بستگی دارد که شما جدی گرفتن را چه چیزی تلقی کنید. برای دانستن اینکه این قضیه جدی گرفته شده است یا خیر، باید دید که آیا ما جواب نامه را دادیم؟ رایزنی کردیم یا نه؟ که من باید بگویم ما همه نامه ها را پاسخ داده ايم. مگر مي‌شود نامه ای را که تا اینقدر از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، پاسخ نداد. 

قطعا ما توضیحات لازم را داده‌ايم ‌اما شايد براي آنها قانع كننده نبوده است. ضمن اینکه باید دید در این شرایط شاید طرف مقابل ما پیگیری های دیگری را انجام داده و تلاش بیشتری برای به کرسی نشاندن حرف خود کرده است. 

 طرف شما چه کسی است؟

بر اساس آخرین شواهدی که داریم  افرادی از داخل کشور به این قضایا دامن می زنند این افراد لزوما از مسئولان فدراسیون ها نیستند . اما ما مستنداتی را در این ارتباط داریم که برخی افراد در درون کشور با جدیت پیگیری این جریان هستند. 

 منظورتان آقای دنیامالی است؟

نه خیر؛ اصلاً. آقای دنیامالی سال ها برای این نظام و ورزش کشور کار کرده و انسان با وجدانی است. او از  خانواده شهداست و مدیر شریفی است که سالها در بدنه ورزش کشور حضور داشته است، بقول گفتنی چاقو که هیچ وقت دست خودش را نمی برد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که کاسه داغتر از آش هستند به این جریانات دامن می زنند و باعث چنین اتفاقاتی می شوند.

  یعنی معتقدید ورزش کشور هم دشمن دارد؟

بله یکسری افراد هستند به منافع شخصی خودشان فکر می کنند. آنها حتی اگر حق و یا مطالباتی نیز داشته باشند، باید به خاطر نام ایران و سربلندی ایران از آن بگذرند. مگر شهدا حق حیات نداشتند که بخاطر ایران و حیثیت کشور به جبهه ها رفتند و جنگیدند و از حق حیاتشان گذشتند؟ پس آنها نیز باید روش شهدا را الگو قرار دهند و از مطالبات و حق خودشان بگذرند.

 اینطور به نظر می رسد که در حال حاضر ریش و قیچی دست آقای دنیا مالی است.

بله در نامه ای که آقای پرونا نیز نوشته است، نقش ایشان پررنگ تر شده است.

 اگر آقای دنیامالی بهر دلیلی نخواهد که نامه را تائید کنند و یا استعفا بدهند چه اتفاقی می افتد؟

مطمئنا آقای دنیامالی نیز از شرایط پیش آمده راضی نیستند و حتما کمک های لازم را در این زمینه انجام خواهند داد. او از خانواده شهداست و با توجه به شناختی که ما از او داریم ، دنیامالی بعنوان یکی از مدیران برجسته ورزش، فرد با مرام و توانائیست و قطعا کمک لازم را انجام خواهد داد.

 ولی آقای انصاری فرد! شما هم خوب می دانید که تعلیق المپیک، کار مرام و معرفت نیست. حتما آقای دنیامالی نیز برای خودشان حق و حقوقی قائلند و شاید اصلا نخواهند از حق خودشان بگذرند. آن وقت تکلیف چیست؟

اگر این اتفاق پیش بیاید، آن وقت بررسی می کنیم . اما با شناختی که از ایشان داریم، ایشان کسی نیستند که بتوانند ناراحتی ملت ایران و ورزشکاران را ببینند.

در شرایط فعلی، وزارت ورزش  برای خروج از وضعیت تعلیق چه تدابیری را پیش خواهد گرفت؟

ما باید در چند جهت حرکت کنیم . اول اینکه پاسخ مجامع بین المللی را که موذیانه اهداف خود را پیش می برند بدهیم و دوم اینکه پاسخ كساني كه در داخل فعاليت مي‌كنند و به حاشیه های دامن می زنند و بقول گفتنی آب در آسیاب می ریزند را بدهیم. در کل ما موظفیم بر اساس ضوابط و تبصره ها پیش برویم . 

چقدر برای گرفتن نتیجه، امیدوارید؟

چیزی  که من را امیدوار می کند از یک طرف، کار تخصصی کارشناسان وزارتخانه است . از طرف دیگر افرادی مثل آقای قلم سیاه به عنوان دبیر کل کنفدراسیون قایقرانی آسیا پیگیر این مسئله هستند. حتی خود آقای قلم سیاه معتقد بودند که دنیامالی از شرایط پیش آمده راضی نیستند و قطعا کمک های لازم را خواهند کرد. 

اما همانطور که می دانید نتیجه هیچ مذاکراتی  اعم از داخلی و خارجی را نمی توان پیش بینی کرد و جواب ها همه به موضع گیری طرف مقابل و نرمی و سختی او بستگی دارد اما من خوشبین هستم.

 ممکن است ایران به سرنوشت پیشین کویت دچار شود و ورزشکاران المپیکی ما مجبور شوند در لندن با پرچم کمیته بین المللی ، به جای پرچم ایران حاضر شوند؟ اگر بهر دلیلی این اتفاق در مورد ایران هم بیفتند، آیا وزارت ورزش و جوانان اجازه حضور ورزشکاران را با پرچم دیگری در المپیک خواهد داد؟  

برای این حالت راهکارهای متفاوتی وجود دارد، اما این اتفاق جزو محالات است. یکی از این راهها نیز بقول شما حضور ورزشکاران المپیکی کشورمان  در المپیک با پرچم کمیته بین المللی المپیک است. اما این در شرایطی است که کل کشور را محروم بکنند که فعلا این اتفاق نیفتاده است.  
نه اینکه ما به آن فکر نمی کنیم اما امکان خیلی کمی وجود دارد که کمیته بین المللی المپیک این کار را با ایران بکند.

 چرا فکر می کنید این از محالات است؟

چون آنها هم به فکر آبروی خودشان هستند ضمن اینکه رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی نیز به این اتفاق راضی نخواهد شد.

در المپیک 3 دسته از ورزشکاران از اهمیت زیادی برخوردارند و گل المپیک محسوب می شوند، اول سریع ترین ها، دوم بلندترین و سوم قوی ترین ها. قطعا المپیک بدون قوی ترین مرد جهان و بدون بهداد سلیمی، اتفاق نخواهد افتاد و آبروریزی برای المپیک خواهد بود. 

ما هدفمان بر این است که نگذاریم این اتفاقات بیفتند و همه شرایط را درنظر داریم اما همه اینها بستگی به اتفاقاتی دارد که در آینده پیش خواهد آمد و باید گام به گام جلو برویم و ببینیم چه می شود.

 فکر می کنید، چقدر امکان استیضاح آقای وزیر وجود دارد؟

آقای دکترعباسی تخلفی نکردند که استیضاح شوند. ایشان بر اساسنامه فدراسیون ها عمل کردند که این خارج از ضوابط نبوده است.
شاید دلایل وزارت ورزش و جوانان برای مجامع بین المللی قانع کننده نباشد که این دور از ذهن نیست چون در کشور ما قوانین و ضوابط دیگری نیز وجود دارد که هم جهت با قوانین و ضوابط مجامع بین المللی نیست.  
مثلا حقوق بشر غربی شلاق زدن مجرمین را قبول نمی کند اما این اتفاق در کشور ما می افتد و هر کسی هم به دستگاه قضا اعتراض کند، اعتراضش وارد نخواهد بود چون این جزو قوانین و مقررات کشور ماست. درمورد اتفاقات و تصمیات اخیر نیز این چنین است یعنی آقای وزیر بر اساس اساسنامه عمل کرده و تخلفی درکار نیست.

 اما تعمیم دادن قوانین جزایی کشور و مقایسه آنها با ورزش، چندان منطقی به نظر نمی رسد. شما آنجا با یکسری مجرم طرف هستید و ممکن است تحت هیچ شرایطی نتوانید قانون را تغییر دهید، اما اینجا یکسری ورزشکار هستند که کلی زحمت کشیدند. شاید بتوان با نرمی با برخی از قوانین و ضوابط کنار آمد.

مثال من مثالی برای نشان دادن تفاوت مقررات داخلی و بین المللی بود. من خواستم بگویم که حقوق بشر که تحت سلطه غرب است شلاق زدن را ممنوع می کند ولی در مقررات اسلامی شلاق زدن مجرمان با شرایط خاص خودش جایز است. منظور من این بود که نه تنها در دستگاه قضایی بلکه در ورزش نیز می توان قوانین و مقرراتی را در کشور یافت که  با قوانین مجامع بین المللی متفاوت است.

به نظر شما احتمال برگشت آقای دنیامالی به رأس فدراسیون وجود دارد؟

در این رابطه هیچ نظری را نمی توانم بدهم. بر اساس نظرات وزارت ورزش و جوانان هیچ کس نمی تواند بگوید امکان برگشت ایشان هست یا نه؟

فقط این را می توانم بگویم که آقای دنیا مالی مشکل چندانی با وزارتخانه ندارند و وزارتخانه هم مشکلی با ایشان ندارد. این تغییر فقط جابه جایی مهره هاست و بعنوان برخورد شخصی و فردی تلقی نمی شود.  
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۸۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
2
388
آقایون باید بدونن جهان امروز مقررات دارد و برای تعامل با دنیا باید در کنار انسان های دیگر بود و به قوانینی که همه ملل بدان احترام می گذارند احترام گذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
150
آقای بامرام!انصاری عزیز این چه دلیلی است که مسئله شلاق راو ایراد قوانین متعهد شده را قاطی میفرمائید؟!!! خدایاحالادیگه بفریادبرس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
1
245
فکر کرده‌اند دنیا هم مثل ایران است که رییس یک سازمان غیردولتی را دولت کنار بگذارد و کسی صدایش در نیاید!
فرض کنید حسنی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
261
55
من این بحر طویلتان را خواندم
اولا این تیتر با واقعیت این مطلب همخوانی ندارد
دوما توضیح مسئول پذیرفته تر از ادعای ژورنالیستی است
سوما در ادعای به حق بودن شما یا ادعای مسئولین عدم صداقت شما از نحوه تیتر زدن شما معلوم است
فقط امیدوارم ظرفیت تحمل یک رأی مخالف را داشته و آنرا در معرض دید و قضاوت سایر خوانندگان قرار دهید
حسام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
1
137
آقای رئیس جمهور و نمایندگان مجلس! تحویل بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
1
193
او از خانواده شهداست
که چی یعنی اگر از خانواده شهدا نبود ممکن بود طور دیگری عمل کند؟!
از وقتی سجادی پاشو گذاشت وزارت ورزش همه چی ریخته به هم.
ناشناس
Antigua and Barbuda
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
362
هرجایی که این دولت دست گذاشت، نامی به یادماندنی از خود بجا گذاشت!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
47
مرامتو !!!!
بیکار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
152
اقای انصاری فرد میشود در داخل کشور شلاق زد ولی ایا میتوانید در خارج کشور هم شلاق بزنید.
ناشناس
Switzerland
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
106
شعارالمپیک قویتر،سریعتروبالاتراست نه بلندتر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
191
به این میگن تو دهنی......فکر کردن همه جا مثل ایرانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
132
آقای انصاری فرد این حرفها را در زمان تعلیق فدراسیون فوتبال هم از دهان افرادی مثل شما شنیدیم اما بازهم تعلیق شدیم. میشه محض رضای خدا یکبار هم که شده طرف قوانین و نه اشخاص را بگیرید. برای المپیک هم تعیین تکلیف نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
303
خوشم میاد باید برید دست به دامان دنیامالی بشید من ایشون رو نمیشناسم ولی خوب همین که به شما فهموند دنیا قانون داره خیلیه فکر کردید وزیر امور خارجه است تو سنگال برکنارش کنید حالا حالاها باید گوشمالی بشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
100
چرا ما برای رسیدن به امیال خود حاضریم همه چیز را لگد مال کنیم و بعداً توجیهات صدتا یک غاز بیاوریم و از شهید و غیرت چیززهای احساسی حرف بزنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
103
پس مدیریت یعنی اینکه من هر کاری دلم خواست و منافعم ایجاب کرد انجام بدهم و دیگران با گذشتن از حق خود پیامدهای تصمیمات من را تحمل کنند. دست گلتون درد نکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
51
100
ببخشید اگر کسی بابت خلاف کاری مسوولین داخلی کشور به سازمان هایی جهانی گزارش بدهد آیا ایشان خائن است یا کسی که خلاف کردن لطفا منتشر کنید تا مردم بفهمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
72
91
ما باید در چند جهت حرکت کنیم . اول اینکه پاسخ مجامع بین المللی را که موذیانه اهداف خود را پیش می برند بدهیم و دوم اینکه پاسخ كساني كه در داخل فعاليت مي‌كنند و به حاشیه های دامن می زنند و بقول گفتنی آب در آسیاب می ریزند را بدهیم. در کل ما موظفیم بر اساس ضوابط و تبصره ها پیش برویم )
واقعا جواب قانع کننده برای سرپوشیدن خلافکاران و عمل نکردن به قوانین بین المللی از سوی دولت مردان ایران چقدر جالب است
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان