۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۳-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۴۹۰۴
انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۳-۰۷-۱۳۹۱

آمانو از برگزاری نشست با ایران در آینده نزدیک خبر داد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری جلسه‌ای با ایران برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای این کشور خبر داد.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری نشستی با ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری جلسه‌ای با ایران برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای این کشور خبر داد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، «یوکیا آمانو» در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «ما آماده هستیم به زودی جلسه‌ای [با ایران] داشته باشیم، اما واقعیت این است که تا امروز هیچ تاریخ مشخصی برای این جلسه مقرر نشده است».

آمانو گفت: «اگر ما [با ایران] ملاقات کنیم، این جلسه باید پربار باشد و برای چنین جلسه‌ای به آماده‌سازی مناسب نیاز است».

دبیر کل آژانس افزود  وی از زمان گزارش آژانس در ماه نوامبر که ادعا کرده بود تهران در حال حرکت به سمت ساخت بمب اتمی است گزارش خاص دیگری در این باره دریافت نکرده است.

آمانو گفت مسئله هسته‌ای ایران نباید اذهان را از تهدیدی که کره شمالی دارد منحرف کند.

دبیر کل آژانس گفت: «هنگامی که از وین نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد برنامه ایران در اولویت اول قرار دارد. برنامه ایران حساس است و شکی در آن نیست. اما این به این معنی نیست که فعالیت‌های تکثیر در کره شمالی اهمیتی ندارد».

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا ایران را به وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند؛ تهران همواره این ادعا را رد می‌کند، اما بر برخورداری از حقوق خود برای غنی‌سازی اورانیوم برای مقاصد صلح‌آمیز ازجمله مصارف دارویی و انرژی تأکید می‌کند.   
ارسال به دوستان
آیا جنگ به خاطر کینۀ امام خمینی از صدام حسین شروع شد؟/ مستندات مهاجرانی برای رد این اتهام/ + خاطره عجیب از خلخالی اول مهر ۱۴۰۳ ساعت ها تغییر نمی کند تسنیم: ادعای عملیات امنیتی اسرائیل در ایران و ربودن برخی اسناد کذب است عضو شورای شهر تهران: در بازدید از مرکز بهداشتی جنوب پایتخت مشاهده شد بیش از ۶۰ درصد مراجعان اتباع هستند اردوغان: حملات اسرائیل مثل گروه‌های تروریستی است 22 کشته در حمله اسرائیل به مدرسه اسکان آوارگان فلسطینی شیوع وبا در سودان با 348 فوتی عراقچی: نتانیاهو به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و از سر استیصال به دنبال کشیدن کل منطقه به جنگ است دربارۀ لطف عجیب گرت بیل به هری کین توهین مهمان صداوسیما به رئیس جمهور پزشکیان جاده کندوان به سمت کرج یکطرفه شد نماینده سینمای ایران برای اسکار امسال انتخاب شد «در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در اسکار شد سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درگذشت عکسی از یک خانم دستفروش که پربازدید شد