۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۴-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۴۱۴۸۳
انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۴-۰۸-۱۳۹۱

اعتصاب سراسري در 23 کشور اروپايي

گفته می شود که این اعتصابات همچنین باعث اختلال در سیستم حمل و نقل اروپا و لغو برخی از پروازها و قطارهای مسارفری در کشورهای اروپایی مخصوصا در آلمان و بلژیک می شود.

مهر: رسانه های خبری از اعتصاب سراسری و تظاهرات گسترده در 23 کشور اروپایی در اعتراض به تدابیر ریاضت طلبانه اقتصادی دولت و اختلال در سیستم حمل و نقل این کشورها خبر دادند.

رسانه انگلیسی  بی بی سی به اعتصاب و تظاهرات گسترده در مادرید، بروکسل، پرتغال، اسپانیا، بلژیک، آلمان، فرانسه، لهستان و تلاش معترضین برای پایان دادن به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت می پردازد.

گفته می شود که این اعتصابات همچنین باعث اختلال در سیستم حمل و نقل اروپا و لغو برخی از پروازها و قطارهای مسارفری در کشورهای اروپایی مخصوصا در آلمان و بلژیک می شود.

کارگران کشورهای شرق اروپا به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش مالیات ها امروز چهارشنبه (14 نوامبر) مصادف با "روز اروپایی اقدام و همبستگی" دست به اعتصاب زده و به خیابانها آمدند.

میدان "پورتا دل سول" مادرید مملو از معترضانی است که از امروز دست از کار کشیده اند. رهبران اتحادیه های کارگری در یونان و ایتالیا هم اعتصابی را برای روز اروپایی اقدام و همبستگی علیه تدابیر ریاضت های اقتصادی برنامه ریزی کرده اند.

این تظاهرات درحالی برگزار شد که رسانه های خبری با اشاره به افزایش نرخ بیکاری و تعطیلی کارخانجات در ایتالیا اعلام کردند شمار بیکاران به بالاترین میزان خود از سال 2004 تاکنون رسیده است.

بر اساس طرح جدید دولت دهها هزار نفر از کسانی که در انتظار بازنشستگی بودند، باید به فعالیت خود ادامه دهند. گفته می شود که طرح افزایش حداقل سن بازنشستگی زندگی 350 هزار نفر را تحت تاثیر خود قرار می دهد، این درحالیست که دولت ایتالیا این رقم را 65 هزار نفر برآورده کرده و ادعا کرده مردم از حقوق بازنشستگی محروم نمی شوند.

ایتالیا ، که در جریان بحران مالی اروپا یکی از آسیب دیدگان بشمار می رود، این روزها یکی از بحرانی ترین روزهای خود را پس از آغاز بحران سپری می کند. در تابستان قیمت بنزین در این کشور، که هم اکنون تحت حمایت مالی اتحادیه اروپا قرار دارد و از وضعیت اقتصادی مناسبی نیز برخوردار نیست، به رکورد 2.044 یورو به ازای هر لیتر رسیده بود.

بنا بر گزارش روزنامه کوریر ساکنین مناطق شمالی ایتالیا سوخت مصرفی وسایل نقلیه خود را از کشورهای همسایه همچون سوئیس، اسلوونی و اتریش فراهم می کنند.
 
کارشناسان عقیده دارند که با افزایش قیمت گازوئیل، باید انتظار داشت که  هزینه های حمل و نقل نیز در اروپا افزایش یابد.
ارسال به دوستان
درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها