۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد ۲۴۴۱۵۵

همه رفت و آمدهای آبی

اولین جدایی طلب استقلال فریدون زندی بود که به دلیل مشکلات خانوادگی ترجیح داد تا فوتبالش را در دسته دوم قطر دنبال کند.

عصر ایران – تیم فوتبال استقلال در شرایطی که لیگ دوازدهم را با عنوان کهکشانی آغاز کرده بود، حالا در شرایطی به استقبال نیم فصل دوم خواهد رفت که ترکیب بازیکنانش با تغییرات متعددی مواجه شد تا امیر قلعه نویی برای همانگ کردن تیمش کار دشواری را پیش روی خود ببیند.

در زیر نگاهی داریم که بازیکنانی که پیراهن آبی را از تن خارج کردند و همچنین چهره‌هایی که قرار است به عنوان «بازیکن استقلال» شناخته شوند.

استقلالی‌های سابق؛ خداحافظی با خط هافبک

فریدون زندی

اولین جدایی طلب استقلال فریدون زندی بود که به دلیل مشکلات خانوادگی ترجیح داد تا فوتبالش را در دسته دوم قطر دنبال کند. این جدایی در شرایطی بود که او با تصمیم و تشخیص قلعه نویی در نوک لوزی خط میانی یکی از یازده بازیکن اصلی آبی‌ها بود.

فابیو جانواریو

هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که شاه ماهی فتح الله‌زاده در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات به این راحتی از جمع استقلالی‌ها خارج شود. پارگی رباط صلیبی آن هم در بازی محلی در برزیل کافی بود تا باشگاه تصمیم به قطع همکاری با این بازیکن تکنیکی‌اش بگیرد. آن هم در شرایطی که یکی از تاثیرگذار‌ترین مهره‌ها بوده است.

توزی

هافبک پرتغالی استقلال با اینکه در جمع اصلی‌ها نتوانسته بود جایی برای خود دست و پا کند، به عنوان ذخیره‌ای کارساز در چند دیدار به کار گرفته شد و اتفاقا تاثیرگذار هم بود. اما او هم به دلیل مشکلات مالی ترجیح داد عطای ماندن را به لقایش ببخشد و حتی به فیفا شکایت کند.

مجتبی جباری

چه کسی به خاطر دارد مجتبی جباری که اتفاقا به عنوان یکی از بهترین هافبکهای ایران مطرح است، یک فصل را بدون حرف و حدیث در خدمت تیمش باشد. جباری در شرایطی تمرینات خود با استقلال را شروع کرده است که هنوز مشخص نیست چه زمانی بتواند آمادگی حضور در مستطیل سبز را پیدا کند. همچنین باید گفت که با توجه به این شرایط احتمال جدایی بازیکنانی نظیر علی حمودی، میثم حسینی، میلاد می‌داوودی و حتی جواد نکونام زیاد است.

استقلالی‌های جدید

عباس محمدرضایی

استقلال تهران که هم در خط هافبک مشکل دارد با جذب محمد رضایی از فجر سپاسی یکی از خریدهای خوب خود را رقم زد. این بازیکن چپ پا و تکنیکی که اتفاقا مورد تایید مربیان سابق خود هم است، می‌تواند به راحتی مشکلات آبی پوشان در میانه میدان و همچنین خط حمله را کم کند. البته به شرطی که به مانند خیلی از ستاره‌ها تحت تاثیر حواشی پایتخت قرار نگیرد.

همچنین استقلال در تلاش است تا سید مهدی سید صالحی و رضا عنایتی را به ترکیب مهاجمان خود اضافه کند تا شاید بتواند از این طریق خط حمله خنثی را به خط حمله‌ای آتشین بدل کند.




ارسال به دوستان