۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۴۷۶۳۸
انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۱

لایحه الزام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به وزارت تعاون ارسال شد

نظم ده با بیان اینکه با تصویب این لایحه،مشاوره ژنتیک برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور رایگان خواهد بود ، گفت: در صورت پذیرش پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور،اجباری شدن مشاوره ژنتیک برای همه مراکز مجوزدار مشاوره در سراسر کشور اجرا می شود.
رییس مرکز توسعه پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: لایحه الزام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈکاظم نظم دهˈ روز یکشنبه افزود: این لایحه از سوی سازمان بهزیستی کشور تهیه و تنظیم شده است.

این مسوول در سازمان بهزیستی کشور گفت: در صورت تصویب لایحه الزام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، مشاوره ژنتیک برای ازدواج های فامیلی اجباری خواهد بود.

نظم ده با بیان اینکه با تصویب این لایحه،مشاوره ژنتیک برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور رایگان خواهد بود ، گفت: در صورت پذیرش پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور،اجباری شدن مشاوره ژنتیک برای همه مراکز مجوز دار مشاوره در سراسر کشور اجرا می شود.

وی تاکید کرد: انجام مشاوره ژنتیک برای زوج ها قبل از ازدواج هیچگونه محدودیت سنی نداشته و همه افراد در هنگام تشکیل خانواده، می توانند از آن بهره مند شوند.

به گفته نظم ده،بهزیستی اکنون پیگیر این لایحه و ارسال آن به دولت است.

بر اساس اعلام رییس سازمان بهزیستی کشور، حدود نیمی از نابینایی ها ،ناشنوایی ها و عقب ماندگی های ذهنی، 10 درصد از سرطان های شایع دارای پایه ژنتیکی هستند.
ارسال به دوستان
مشاور امنیت ملی آمریکا: حملات به حزب الله در لبنان ممکن است به توقف خشونت ها منجر شود تغییر ساعت کار اداره‌های اردبیل تا ۴ مهر کمک‌های مردمی پرویز پرستویی در کوره پزخانه‌ای در زاهدان محل خاکسپاری پیکر محمود حکیمی تساوی استقلال خوزستان مقابل چادرملو در خانه هوادار به فولاد هم باخت/ سه امتیاز شیرین یحیی از دل تیم بحران‌زده رحمتی وزیر خارجه اوکراین: روسیه برای حملاتی به تاسیسات هسته‌ای اوکراین قبل از زمستان برنامه‌ریزی کرده لاوروف: سلاح‌ هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی خواهد داشت هشدار ماکرون به نتانیاهو: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید چرا مجلس به تعطیلی پنجشنبه و جمعه رای داد؟ جام جهانی فوتسال/ افغانستان بازی را به اوکراین واگذار کرد اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت این افراد در پاییز افسرده می‌شوند/ علائم افسردگی رواج فروش دلاری مسکن در مناطق لوکس تهران / مافیای املاک می‌خواهد خانه ریالی را با قیمت جهانی عرضه کند آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ های آمریکا