۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۴۸۹۱۵
انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۱

مالزی در میان 10 مقصد پرطرفدار گردشگری جهان در سال 2012

سازمان تجارت جهانی در گزارشی درباره رویدادهای مهم گردشگری سال 2012 نوشت، در فهرست کشورهایی که میزبان بیشترین تعداد گردشگر بین‌المللی در سال جاری بوده‌اند، نام مالزی در نهمین رتبه خودنمایی می‌کند.
 مالزی در سال 2012 به جمع برترین مقاصد گردشگری جهان پیوست.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت جهانی در گزارشی درباره رویدادهای مهم گردشگری سال 2012 نوشت، در فهرست کشورهایی که میزبان بیشترین تعداد گردشگر بین‌المللی در سال جاری بوده‌اند، نام مالزی در نهمین رتبه خودنمایی می‌کند.

مالزی با کسب این عنوان، تنها کشور آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود که در میان 10 کشور برتر قرار گرفته است. در سال 2012، 24 میلیون و 700 هزار گردشگر از نقاط مختلف دنیا به مالزی سفر کردند. این در حالی است که این رقم در سال 2010، 23 میلیون و 600 هزار نفر بود.

در گزارش سال گذشته‌ی سازمان تجارت جهانی، مالزی رتبه چهاردهم را بالاتر از سنگاپور، ژاپن، هلند، کره و کانادا به دست آورده بود.

در رده‌بندی ارائه شده، فرانسه با 79 میلیون توریست در مقام نخست قرار دارد و پس از آن آمریکا (62 میلیون نفر) و چین (58 میلیون نفر) قرار گرفته‌اند.

اسپانیا با 57 میلیون گردشگر چهارمین کشور محبوب گردشگران نام گرفت. ایتالیا (46 میلیون نفر)، ترکیه(29/3 میلیون نفر) و انگلیس 2 / 29 میلیون نفر) پنجمین تا هفتمین رتبه‌های این فهرست را به خود اختصاص دادند.

آلمان (4 / 28 میلیون نفر) و مکزیک (4 / 23 میلیون نفر) هشتمین و دهمین مقصد گردشگران بین‌المللی در سال 2012 بودند.
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود