۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد ۲۴۹۱۰۵

شمشیرباز طلایی ایران: این پایان کارم نیست

فرزاد باهر ارسباران معتقد است، ابتدا باید جایگاهش در رده بندی جهانی را حفظ کند و سپس آن را ارتقا دهد.
ایسنا -ملی‌پوش جوان شمشیربازی ایران پس از صعود به رده بیست و یکم جهان  درباره این جایگاه، اظهار کرد: پیش از جام جهانی به دنبال کسب مدال طلا بودم تا بتوانم جایگاهم را در رده بندی فدراسیون جهانی ارتقا دهم. با تمام توان تمرین می‌کردم و برنامه‌ریزی خوبی نیز داشتم. خوشبختانه در جام جهانی عملکرد قابل قبولی داشتم و در نهایت نیز به مدال طلا رسیدم. خیلی خوشحالم. قرار گرفتن در جایگاه بیست و یکم جهان و نخست آسیا برایم خیلی خوب است، اما مطمئن باشید این انتهای کارم نیست.

دارنده مدال طلای جام جهانی شمشیربازی جوانان در اسلحه سابر، تصریح کرد: هنوز 19 سال سن دارم و ابتدای راه هستم. می‌توانم جایگاهم را ارتقا بدهم و به رده‌های بالاتر برسم. البته حفظ این جایگاه نیز دشوار است، نباید در این راه غفلت کنم. نفر بیستم جهان با من هم امتیاز است و امیدوارم در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشته باشم و امتیاز بگیرم تا جایگاهم ارتقا پیدا کند. هم اکنون برای مدال طلای قهرمانی آسیا آماده می شوم و امیدوارم بتوانم موفق شوم.

باهر ارسباران افزود: هم اکنون عضو تیم همراه اول تهران هستم و تمرین می‌کنم. فکر می‌کنم فدراسیون نیز می‌خواهد از هفته‌ دوم لیگ اردوی تیم ملی را آغاز کند. مطمئنا برنامه‌ریزی‌های خوبی خواهیم داشت و امیدوارم بتوانم در قهرمانی آسیا بدرخشم و به قهرمانی برسم. پس از این رقابت‌ها نیز قهرمانی جهان را پیش‌رو داریم که آن نیز اهمیت بالایی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانی در آخرین سال حضورت در رده جوانان به عنوان نفر نخست آسیا کارت را تمام کنی؟ تصریح کرد: اگر در قهرمانی آسیا مدال طلا بگیرم این اتفاق خواهد افتاد. هم اکنون نفر اول هستم، اما در رده بندی بعدی نتایج قهرمانی آسیا نیز تاثیر دارد. سال گذشته تنها با یک ضربه برابر حریف کویتی مغلوب شدم و در مکان پنجم قرار گرفتم، اما حالا تجربه بیشتری دارم. تفکر و توانایی‌هایم پیشرفت کرده‌اند که در آینده به سودم خواهند بود. در سال گذشته حریف کویتی من که قهرمان آسیا شد دشوارترین رقابتش با من بود و پس از این که توانست شکستم دهد، حریفان آسانی داشت. به نظرم او از کم تجربه بودن من استفاده کرد، اما در رقابت‌های پیش‌رو این مسایل تکرار نخواهد شد.

باهر ارسباران در پایان به بازی‌های آسیایی کره جنوبی اشاره کرد و گفت: هم اکنون فدراسیون شمشیربازی با برنامه‌ریزی خوبی برای تمامی رقابت‌ها کار می‌کند. یکی از اصلی ترین بازی‌های پیش‌رو «اینچئون» کره جنوبی است که همه ورزشکاران با نگاه به آن تمرین می‌کنند. تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم در میان نفرات اعزامی باشم و برای کشورم مبارزه کنم.
    

برچسب ها: شمشیرباز ، جام جهانی
ارسال به دوستان