۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۴-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۷۱۵۹
انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۴-۱۱-۱۳۹۱

حوض شناور ۲۰۰۰ تنی سفینة‌النجاه ساخت وزارت دفاع به آب انداخته شد

حوض شناور ۲۰۰۰تنی با نام سفینة‌النجاه که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به دست توانمند متخصصان و کارکنان زبده و کارآمد صنایع دریایی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به انجام رسیده است، به آب انداخته شد.
حوض شناور ۲۰۰۰تنی با نام سفینة‌النجاه که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به دست توانمند متخصصان و کارکنان زبده و کارآمد صنایع دریایی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به انجام رسیده است، به آب انداخته شد.

به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح مشخصات حوض شناور سفینه‌النجاه گفت: این حوض شناور با طول 5/105 متر، عرض 22 متر و ارتفاع 11 متر نخستین حوض شناور 2000 تنی کشور است که در دریای خزر به آب انداخته شد.

وی افزود: شناور 2000 تنی سفینه النجاه، برای از آب‌گیری و به آب‌اندازی انواع مختلف شناورها و سازه‌های دریایی تا وزن 2000 تن کاربرد دارد. این شناور بعنوان یک کارگاه مجهز تعمیراتی روی آب، قادر است تعمیرات و تست انواع شناور و سازه‌های دریایی را انجام دهد.

وزیر دفاع تصریح کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، وزارت دفاع امروز در حوزه‌های مختلف صنعت دریایی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار و قادر است کلیه نیازمندی‌های نیروهای مسلح را بصورت خوداتکا و بومی تأمین کند.

وحیدی، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های متخصصان و کارکنان خدوم و خستگی‌ناپذیر سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمند دیگری در حوزه صنعت دریایی در دست اقدام داریم که به مرور به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهد رسید.
ارسال به دوستان
زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟( +عکس) دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب ۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳» ۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس) ایران ایر : مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی سیم خودداری کنند خسروپناه: برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند/ اینکه می‌گویند نسل آلفا و زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها شفیعی کدکنی: این افراد را کنار بگذارید هشدار: اینگونه ورزش‌کردن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود! اسمارت 5# آماده ورود به بازار است (+تصاویر) چه غذاهایی فشار چشم را بالا میبرد؟ نماینده ایران در سازمان ملل : اسرائیل با هدف قرار دادن سفیر ایران در لبنان از خطوط قرمز عبور کرده است قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟ باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود رشیدی کوچی : به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید، اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند/ مردم به آگاهی رسیده اند