۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۵۹۹۸۱
انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۱

سهيمه براي كنكوري هاي زلزله زده/ ادامه تحصيل بدون كنكور جانبازان قطعي نخاعي

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اين سهميه تا جبران خسارات وارده به اين مناطق و زماني كه شرايط تحصيل داوطلبان اين مناطق به وضعيت عادي برگردد، در نظر گرفته خواهد شد و از آزمون سراسري سال آينده اجرا مي‌شود.
تازه ترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از اختصاص سهمیه ویژه به داوطلبان کنکور که در زلزله زده آذربایجان شرقی زندگی می کنند و یک امتیاز جدید برای جانبازان قطع نخاع، خبر می دهند.

به گزارش مهر، در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولي - دبير این شورا در خصوص مصوبات اين جلسه، اظهار داشت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي همواره براي داوطلبان كنكور مناطق محروم كشور و داوطلبان منطقه‌هاي كشور كه با بلاياي طبيعي نظير زلزله و سایر موارد مواجه مي‌شدند تسهيلاتي را در نظر مي‌گرفت.

وی در این باره با اشاره به یکی از تازه‌ترین مصوبات شورا در خصوص تخصیص سهمیه به مناطق زلزله زده، گفت: با توجه به حادثه اخير زلزله آذربايجان شرقي و مشكلات پيش روي هموطنان اين بخش از كشورمان، شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقرر كرد براي داوطلبان كنكور منطقه زلزله‌زده اهر، هريس و ورزقان سهميه مناطق محروم در نظر گرفته شود.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اين سهميه تا جبران خسارات وارده به اين مناطق و زماني كه شرايط تحصيل داوطلبان اين مناطق به وضعيت عادي برگردد، در نظر گرفته خواهد شد و از آزمون سراسري سال آينده اجرا مي‌شود.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي از یک مصوبه دیگر این شورا نیز خبر داد و افزود: در ادامه اين جلسه مصوبه‌اي داشتيم كه بر اساس آن جانبازان قطع نخاعي مي‌توانند يك مقطع تحصيلي بالاتر در بخش تحصيلات تكميلي را بدون آزمون در چارچوب مقررات آموزش عالي كشور ادامه دهند.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید