۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۶۴۵۲
انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۲

تذکر آیت الله مکارم درباره نام وزارت ورزش و جوانان

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار با وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی با تاکید براینکه مسائل جوانان در کشور مهمتر از ورزش است به نام این وزارت خانه اشاره و عنوان کرد: وزارت خانه ورزش و جوانان و تقدم نام ورزش اینگونه در ذهن تداعی می کند که مساله ورزش مهمتر از مسائل جوانان است و بهتر بود که این نامگذاری جا به جا می شد.
خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: دشمن سعی دارد با انواع ترفندها همچون ایجاد شبهات، ترویج مفاسد اخلاقی و تهاجم فرهنگی و اعتیاد جوانان کشور را تحت تاثیرقرار دهد و این امر می طلبد که دستگاه های مسؤول از جوانان غافل نشوند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در دیدار با وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی با تاکید براینکه مسائل جوانان در کشور مهمتر از ورزش است به نام این وزارت خانه اشاره و عنوان کرد: وزارت خانه ورزش و جوانان و تقدم نام ورزش اینگونه در ذهن تداعی می کند که مساله ورزش مهمتر از مسائل جوانان است و بهتر بود که این نامگذاری جا به جا می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه وظایف وزارت ورزش و جوانان باید از حالت ستادی خارج و جنبه عملی به خود بگیرد ادامه داد: در این زمینه مجلس و دولت باید برنامه کامل و جامعی را تنظیم کنند که فعالیت های این وزارت خانه جنبه عملی داشته و حتی این وزارت خانه مطالبات و مسائل جوانان را از سایر دستگاه ها مطالبه کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل مهم جوانان همچون تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن تصریح کرد: جوانان کشور در بسیاری از عرصه ها حضور چشمگیری دارند و کشور مدیون فعالیت های جوانان است و وزارت خانه ورزش و جوانان باید برای حل مشکلات و خواسته های جوانان فعالیت بیشتری داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه ریزی های فرهنگی و عملی دشمن برای تاثیرگذاری بر جوانان کشور ابراز داشت: دشمن سعی دارد با انواع ترفندها همچون ایجاد شبهات، ترویج مفاسد اخلاقی و تهاجم فرهنگی و اعتیاد جوانان کشور را تحت تاثیرقرار دهد و این امر می طلبد که دستگاه های مسؤول از جوانان غافل نشوند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت ورزش و جوانان باید زودتر از اینها صورت می گرفت، بیان داشت: در حال حاضر نیز باید مجلس و دولت برنامه ریزی مناسبی برای این وزارت خانه داشته و با در اختیار قرار دادن بودجه کافی این وزارت خانه را در رسیدن به اهداف و حل مشکلات جوانان یاری کنند.

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه در ادامه به مبحث ورزش و فواید آن اشاره و ابراز کرد: ورزش برای همه سنین لازم و به نوعی پیشگیری کننده از انواع بیماری ها است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر توجه بیشتر به ورزش همگانی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تاکید کرد و اظهار داشت: ‌ورزش همگانی در حال حاضر در حاشیه قرار گرفته که این امر می طلبد که مسؤولان و رسانه ها در این زمینه و نهادینه کردن آن تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به قهرمانی ورزشکاران در میادین مختلف خاطرنشان کرد: ورزشکاران عزیز باید بدانند که از سوی جمهوری اسلامی در مسابقات شرکت کرده و باید شئونات اسلامی را در عرصه های مختلف رعایت کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اخلاق مداری ورزشکاران در تمامی فعالیت ها ابراز داشت:‌ باید دائما ورزشکاران را به رعایت اخلاق اسلامی سفارش کنیم زیرا که این افراد پس از قهرمانی زیر ذره بین جوانان قرار گرفته و به الگو تبدیل می شوند.

وی تصریح کرد: در گذشته ورزشکاران سنتی الگوی اخلاقی برای محله های خود بودند و باید با ترویج و تاکید بر مسائل اخلاقی و دینی قهرمانان امروز نیز مانند ورزشکاران سنتی گذشته نمونه ایثار و جوانمردی باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به درآمد ورزشکاران در برخی از رشته های ورزشی ادامه داد: در حال حاضر این مساله و سخن گفتن راجع به آن بسیار زیاد شده به گونه ای که برخی از مردم درآمد ورزشکاران را با سایر افراد مقایسه کرده و به نتیجه گیریهای تأمل برانگیزی می رسند که در این زمینه نیز باید برنامه ریزی و تفکری صورت گیرد تا بتوان این مشکل را حل کرد تا ورزش در مسائل مادی خلاصه نشود.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)