۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۳-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۱۶۴۴
انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۳-۰۴-۱۳۹۲

ایران برای اولین بار در کابل تصفیه خانه می‌سازد

سرپرست معاونت امور آب وآبفای وزارت نیرو از ساخت نخستین تصفیه خانه فاضلاب در افغانستان توسط ایران و کمک‌های انسانی کشورمان به افغانستان در زمینه‌هایی چون آموزش خبر داد و گفت: در توافق نامه‌هایی که با افغانستان داشتیم بر رعایت حق‌آبه‌ها تاکید شده است.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که دو موافقت نامه با بخش آب و فاضلاب کشور افغانستان به امضا رسیده است گفت: براساس توافق نامه امضا شده در بخش آب و فاضلاب ایران مطالعات لازم را انجام داده است و به احداث تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب کابل که اکنون پنج میلیون نفر جمعیت دارد و تبدیل به کلانشهر شده است کمک می‌کند.

وی افزود: در موافقت‌نامه‌ای که با مقامات آب کشور همسایه داشته‌ایم بر رعایت حق‌آبه‌ها تاکید شده و به کمک‌های انسانی که ما به طرف افغانی می کنیم از جمله آموزش اشاره شده است.

سرپرست معاونت امور آب وآبفای وزارت نیرو همچنین افزود:‌ برای کمک به افغانستان در زمینه آموزش، صد نفر را برای آموزش در ایران دعوت کرده‌ایم و موسسه تحقیقات آب در کابل با همکاری ایران راه اندازی می‌شود و در این راستا همکاری‌های لازم انجام شده است.

دائمی از دیگر موارد توافق نامه جدید ایران و افغانستان گفت: قرار شد مشاورینی برای ارائه خدمات فنی از ایران به افغانستان فرستاده شوند که اکنون دو نفر از همکاران وزارت نیرو برای رفت‌ و آمد وارائه مشاوره به وزارت آب افغانستان تعیین شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کشور افغانستان از آب شرب با بهداشت مناسب برخوردار نیست و در آن کشور تصفیه خانه فاضلاب تاکنون ساخته نشده است.

بنابراین ایران به کشور همسایه کمک می کند تا از آب شرب سالم برخوردار بوده و نخستین تصفیه خانه‌های فاضلاب را در آن کشور احداث خواهد کرد.
برچسب ها: ایران ، کابل ، تصفیه خانه
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید